وقتی گوسفندان «باراک اوباما» را می‌شناسند! +تصاویر
کد خبر: ۹۱۰۱۴
تاریخ انتشار: 2017 November 09    -    ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
گوسفند موجودی است که در عین فروتنی مدت‌ها است که ناجوانمردانه مورد قضاوت واقع می‌شود و از نام این موجود بی‌سر و صدا برای دادن برخی صفات به برخی افراد استفاده می‌شود.

بر اساس گزارش telegraph، حتی «وینستون چرچیل» معروف برای توصیف «کلمنت اتیل»(Clement Attlee) سیاستمدار بریتانیایی حزب کارگر و نخست وزیر اسبق این کشور از نام این موجود بی‌آزار استفاده می‌کند و «کلمنت» را "گوسفندی در لباس گوسفندان" می‌نامد.

اما نتایج یک مطالعه جدید توسط دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که ممکن است ما توانایی‌های فکری ساکنان تپه‌های سرسبز را کم اهمیت بدانیم.

طبق این بررسی، گوسفندان می‌توانند چهره‌های انسانی را تشخیص دهند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد چهره افراد را به خاطر بسپارند و در تمیز با دیگران از آن بهره ببرند.

آنها به راحتی می‌توانند "فیونا بروس"(Fiona Bruce) را از "اما واتسون"(Emma Watson) تشخیص دهند.

در آزمایش‌هایی که در مزرعه حیوانات روی این توانایی گوسفندها انجام شد گوسفندها با دیدن پرتره‌هایی از بروس، واتسون و اوباما توانستند چهره آنها را از یکدیگر تشخیص دهند.

در حقیقت، آنها حتی می‌توانند افراد را هنگامی که تصاویرشان تغییر یافته‌ یا از یک زاویه متفاوت گرفته شده شناسایی کنند.

 
 


پروفسور «جنی مورتون»(Jenny Morton)، که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته در این رابطه گفت:"هر کسی که وقت برای کار با گوسفندان داشته می‌داند که آنها موجودات باهوشی هستند و این حیوانات قادر به شناسایی متخصصانی که با آنها کار می‌کنند هستند."

وی گفت:"ما با مطالعه خود نشان داده‌ایم که گوسفندان دارای توانایی‌های تشخیص چهره پیشرفته هستند و از این لحاظ قابل مقایسه با انسان‌ها و میمون‌ها هستند."

«مورتون» افزود:"گوسفندان عمر طولانی دارند و دارای مغزی بزرگ و پیچیده هستند که از این نظر به برخی از میمون‌ها شباهت دارند."

لازم به ذکر است "توانایی تشخیص چهره" یکی از مهمترین مهارت‌های اجتماعی انسانی است.

افراد به راحتی چهره‌های آشنا را می‌شناسند و می‌توانند چهره‌های ناآشنا از تصاویری که مکرراً ارائه شده را شناسایی کنند.

گوسفندان مانند سایر حیوانات مانند سگ‌ها و میمون‌ها حیوانات اجتماعی هستند و می‌توانند گوسفند‌های دیگر و همچنین افراد آشنا را شناسایی کنند.

با این حال، در مورد توانایی کلی آنها در پردازش چهره کمتر مطالعه شده است.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار