احتمال انتقال انگل از گوشت‌های تازه
کد خبر: ۹۰۹۴۰
تاریخ انتشار: 2017 November 08    -    ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
 محمد حسین عزیزی گفت: گوشت‌های وارداتی از کشور‌هایی نظیر ارمنستان، قرقیزستان و استرالیا تحت شرایط خاص و کنترل شده وارد کشور می‌شوند و در طی بررسی‌های متعدد سلامت آن‌ها تائید و وارد بازار مصرف می‌شود.

وی افزود: تاکنون مشکل جدی در خصوص آلودگی وعدم سلامت گوشت‌های وارداتی وجود نداشته است براین اساس نظارت‌های بهداشتی به طور دقیق انجام شده و ذبح دام توسط هیئت ایرانی در کشور‌های صادر کننده گوشت به صورت شرعی انجام می‌شود.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: انتقال گوشت‌های صادراتی از کشور‌های همسایه، توسط خودرو‌های مجهز به سردخانه و از کشور‌هایی نظیر استرالیا توسط کشتی به کشور صورت می‌گیرد. این در حالی است که به علت طولانی بودن مسافت انتقال گوشت‌ها به کشور، برای چندمین بار سلامت گوشت‌ها بررسی و مورد آمایش قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: بنا بر دستورالعمل‌های موجود، امعاء و احشاء دام‌های ذبح شده در کشور‌های صادر کننده به هیچ عنوان وارد کشورنمی شود چرا که این محصولات به دمای خاصی برای نگهداری نیاز داشته و قابلیت حمل آن وجود ندارد.

عزیزی در پایان اذعان داشت: سیاه زخم، تب کریمه کنگو و انواع انگل‌ها از جمله بیماری‌های قابل انتقال از دام است که به منظور جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها به انسان، گوشت‌های وارداتی و ذبح کشتارگاه‌ها چندین بار مورد آزمایش قرار می‌گیرند. در این بین انگل‌ها تنها بیماری‌هایی هستند که با وجود بررسی ها، قابل انتقال به انسان هستند.

میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار