ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند+عکس
کد خبر: ۹۰۸۱۸
تاریخ انتشار: 2017 November 07    -    ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
 طبیعت همیشه راهی برای به رخ کشیدن حس شوخ طبعی بیمارگونه خود پیدا می‌کند و می‌تواند در یک چشم به هم زدن فاجعه بیافریند. برای مثال «طوفان تندری کثیف» با وجود زیبایی اش می‌تواند کشنده باشد. جالب‌تر اینکه این اتفاق کاملا طبیعی است. آیا می‌دانستید طوفان‌های تندری کثیف زمانی ایجاد می‌شوند که خاکسترهای آتشفشانی رعد و برق می‌زنند؟ شرط می بندیم که نمی دانستید. طبیعت به طرز عجیبی زیباست. او حتی می‌تواند همه شهر‌ها را از چهره زمین پاک کند. اما این یک شوخی نیست، بلکه کاملا واقعی است. بنابراین اگر چیز غیرعادی در آسمان دیدید بهتر است فرار کنید. طبیعت می‌تواند بسیار خشن باشد بنابراین خود را به دست سرنوشت نسپارید. همه شما درباره فوران‌های آتشفشانی شنیده اید، اما درمورد فوران‌های لیمنیک چطور؟ امروز ۱۵ پدیده واقعا ترسناک را که ۱۰۰% طبیعی هستند به شما معرفی می‌کنیم.

گردباد دریایی (Waterspout)

اولین پدیده طبیعی ترسناکی که معرفی می‌کنیم گردبادهای دریایی باورنکردنی هستند. اگرچه کارشناسان آن را چیز خاصی نمی‌دانند، اما می‌تواند یک کشتی را غرق کند. فراموش کنید که کارشناسان چه می‌گویند، این یک فعالیت آتشفشانی ساده نیست که روی آب اتفاق می‌افتد. ما با چیزی بسیار بزرگتری و قوی‌تر از آن روبرو هستیم، یک گردباد دریایی وحشتناک که می‌تواند قایق‌ها و کشتی‌ها را در آب‌های استوایی غرق کند و شاید تنها یک ثانیه زمان نیاز داشته باشد تا آن‌ها را به اعماق آب فرو ببرد.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند
 


خط تندوزه (Squall Line)

خط تندوزه نوع دیگری از طوفان است. در اصطلاح هواشناسی، به افزایش ناگهانی و تند در وزش باد، تُندوَزه گفته می‌شود. تندوزه به طور معمول با هوای متغیر به ویژه با رگبار، توفان یا برف سنگین همراه است. تندوزه‌ها افزایش در سرعت باد طی مدتی از زمان هستند. جالب است بدانید خطوط تندوزه برای بیشتر مردم قرن نوزدهم حتی وجود نداشتند. طبق عقاید آن ها، هر جبهه سردی می‌تواند یک خط تندوزه باشد. اما چنین پدیده طبیعی شدیدی می‌تواند باعث مرگ شود. خطوط تندوزه موجب بارش شدید تگرگ، طوفان‌های تندری شدید و بادهای سنگین می شوند. به عبارت دیگر پایان جهان را به خوبی نمایش می‌دهند.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند 
 


طوفان گرد و خاک (Duststorm)

طوفان‌های گرد و خاک یک پدیده طبیعی بسیار نادر هستند. آن‌ها بیشتر در مناطق خشک و نیمه خشک مانند بیابان‌ها اتفاق می‌افتند. چنین بلای طبیعی زمانی رخ می‌دهد که بادهای قوی به شن‌های سبک روی سطح خشک زمین بوزند و آن‌ها را با خود به حرکت درآورند. اگرچه طوفان‌های گرد و خاک موجب موقعیت‌های دشوار می‌شوند، سیل‌های ناگهانی آن هاست که بسیار وحشتناک است. جالب اینجاست که مناطق خشک بیشتر در معرض خطر سیل‌های لحظه‌ای شدید قرار می‌گیرند. بیابان‌های خشک در جذب آب خوب عمل نمی‌کنند بنابراین طوفان‌های بارانی می‌توانند به راحتی سیل‌های شدیدی در آن ایجاد کنند.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند 
 


طوفان‌های تندری کثیف (Dirty thunderstorm)

اگرچه این هم از خانواده طوفان هاست، اما شبیه طوفان‌های تندری معمولی نیست. این پدیده طبیعی، واقعا نادر و ترکیبی از طوفان رعد و برق و آتشفشان‌های ترسناک است. اما بر خلاف طوفان‌های رعد و برق، این نوع خاص شامل برخورد ذرات خاکستر می‌شود که در ابرهای ناشی از فوران آتشفشان وجود دارند. در نتیجه یک پدیده تماشایی ایجاد می‌شود که نمی‌خواهید به آن نزدیک شوید.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند 
 


خرچنگ‌های قرمز جزیره کریسمس

خرچنگ‌های قرمز جزیره کریسمس یکی دیگر از اتفاقات نادر و گیج کننده هستند. در این پدیده به نظر می‌رسد که کل جزیره با یک لایه خرچنگ قرمز کاملا پوشیده شده است؛ و جالب است که این پدیده معمولا هنگام کریسمس اتفاق می‌افتد و در آن میلیون‌ها خرچنگ را مشاهده می‌کنید که به سمت اقیانوس مهاجرت می‌کنند تا تخم بگذارند. به همین دلیل است که این مکان در دنیا مشهور شده است.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند 
 


پروانه‌های مونارک (Monarch butterflies)

یک پدیده طبیعی غیرقابل توضیح در قسمت‌های شرقی آمریکای شمالی وجود دارد. این پدیده منحصربفرد منظره شگفت انگیزی از پروانه‌های مونارک را در مسیرشان به سمت مکزیک نشان می‌دهد. مهاجرت آن‌ها معمولا در اواخر تابستان رخ می‌دهد، صد‌ها پروانه مونارک از ایالات متحده و کانادا به سمت مکزیک حرکت می‌کنند. این موجودات که هزاران کیلومتر را پوشش می‌دهند یک منظره تماشایی در آسمان ایجاد می‌کنند. آن‌ها کاملا بی خطر هستند. با این حال احتمالا با دیدنشان یک قدم عقب بروید. چنین پدیده‌ای تنها به ما زیبایی شگفت انگیز طبیعت را یادآوری می‌کند.
 
 ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند
 


گودال

حتما فکر می‌کنید چطور چنین چیزی اتفاق افتاده است. مشکل از آسفالت و مصالح ساخت و ساز آن نیست. در واقع حل شدن سنگ‌ها و بستر نمکی باعث چنین گودالی شده است. این فرآیند زیرساخت جاده را تضعیف می‌کند و به ایجاد چنین حفره‌ای کمک می‌کند. این حفره‌ها می‌توانند از چندین متر تا چندین هکتار مساحت داشته باشند. آن‌ها حتی باعث مرگ ۱۵ نفر در گواتمالا شدند. در سال ۲۰۱۰، این شهر در اثر طوفان گرمسیری آگاتا باران‌های شدیدی را تجربه کرد.

ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند 
 


تار عنکبوت‌های سورئال در نزدیکی واگا واگا در استرالیا

یکی دیگر از پدیده‌های طبیعی عجیب در نزدیکی واگا واگا در استرالیا رخ می‌دهد. هر سال، هزاران عنکبوت مزارع واگا واگا را با تارهای خود می‌پوشانند. دلیل محتمل مهاجرت وسیع آن‌ها سیلاب‌های شدید در نزدیکی واگا واگا است. در واقع در فصل بارام این منطقه سیل‌های زیادی را تجربه می‌کند. در سال ۲۰۱۲ گروه بزرگی از عنکبوت‌ها این منطقه را با تارهای سورئال و باورنکردنی خود پوشاندند و منظره‌ای شبح وار و ترسناک ایجاد کردند.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند 
 


دایره‌های عجیب در نامیبیا

تا به حال درباره دایره‌های اسرار آمیز نامیبیا شنیده اید؟ آن‌ها برای ما شبیه چاله‌های ماه هستند، اما برای دانشمندان کاملا عادی به نظر می‌رسند. آن‌ها معتقدند که موریانه‌های شن و ماسه مسئول ایجاد این دوایر هستند. اما آن‌ها هرچه که باشند یک چیز مسلم است، این دایره‌ها در نامیبیا یک منظره غیرعادی و اسرارآمیز ایجاد کرده اند. در واقع این پدیده عجیب شبیه یک عکس دستکاری شده به نظر می‌رسد و تک درختی که در مرکز تصویر وجود دارد این حس را تشدید می‌کند. باز هم به این نتیجه می‌رسیم که طبیعت می‌تواند فوق العاده زیبا و در عین حال عجیب باشد.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند 
 


حباب‌های یخ زده زیر دریاچه آبراهام در آلبرتا

این حباب‌های یخ زده ویژه با وجود زیباییشان، به شدت قابل اشتعال و سمی هستند. آن‌ها بسته هایی از متان سمی هستند که زیر سطح منجمد به دام افتاده اند و می‌توانند اثر فاجعه بار و کشنده داشته باشند. اما آنچه واقعا دانشمندان را آزار می‌دهد افزایش سطح دماست که اگر به افزایش خود ادامه دهد این متان‌ها در هوا آزاد می‌شوند؛ و حتما می‌توانید اثر مرگبار آن را روی ارگانیسم‌های زنده این محدوده تصور کنید.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند
 

 
فوران‌های لیمنیک

فکر می‌کنید فوران لیمنیک چیست؟ به طور خلاصه فوران‌های لیمنیک که با عنوان «واژگونی دریاچه» نیز شناخته می‌شوند، یک پدیده طبیعی نادر هستند. انباشت کربن دی اکسید در آب‌های عمیق ناگهان فوران می‌کند و موجب سونامی می‌شود. در واقع، تاریخ فقط دو فوران لیمنیک را در مقیاس فاجعه به یاد دارد. در سال ۱۹۸۴ یک فوران لیمنیک فاجعه بار در دریاچه مونون موجب مرگ ۳۸ نفر شد. دو سال بعد یک واژگونی دریاچه دیگر در دریاچه نیوس زندگی ۱۷۰۰ نفر را کشت.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند 
 


سوپرسل

تا به حال درباره سوپرسل شنیده اید؟ این پدیده ترسناک در واقع به خانواده طوفان‌ها تعلق دارد. سوپرسل یک طوفان تندری شدید است که گردباد دریایی ایجاد می‌کند. سوپرسل زمانی اتفاق می‌افتد که یک مزوسیکلون از یک طوفان تندری شدید تشکیل می‌شود. این مزوسیکلون آنقدر قدرتمند است که می‌تواند به آسانی یک شخص یا یک شیء سنگین را بلند کند.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند 
 


دایره‌های زیر آب

مکان خاصی در ژاپن وجود دارد که می‌توانید این منظره منحصربفرد را در آن ببینید. دوایر زیر آب یک پدیده باورنکردنی در آب‌های ژاپن هستند. مردم محلی معتقدند که این دوایر عجیب را پوفرفیش‌ها نر برای جذب ماده‌ها ایجاد می‌کنند. البته این‌ها فقط فرضیه هستند. این پدیده کمیاب غواصان و شناگران را زیادی را جلب می‌کند که در آب‌های سرد و یخ زده غواصی می‌کنند تا آن را از نزدیک ببینند. با این حال نمی‌توانید چنین چیزی را هر روز ببینید.
 
 ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند
 


رعد و برق کاتاتومبو (Catatumbo)

تا به حال رعد و برق کاتاتومبو دیده اید؟ این پدیده فقط در چرخه‌های خاصی اتفاق می‌افتد؛ که این چرخه ۱۴۰ تا ۱۶۰ شب در سال، ۱۰ ساعت در هر شب و ۲۸۰ بار در هر ساعت است. این پدیده طبیعی منحصر بفرد یک اتفاق جوی در ونزوئلا است. این یک پدیده زیبا و ترسناک تنها در دهانه رودخانه کاتاتومبو رخ می‌دهد.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند 
 


امواج گرمایی شدید

به دوره‌های طولانی آب و هوای بسیار گرم امواج گرمایی شدید گفته می‌شود. ممکن است آن‌ها اصلا خطرناک به نظر نرسند، اما اگر به کشورهای اقیانوسی فکر کنید نظرتان عوض می شود. چنین امواج گرمایی شدیدی یک پدیده ترسناک به شمار می‌آیند که زندگی هزاران نفر از ساکنان این مناطق را هر سال می‌گیرند. ما درباره یک پدیده کاملا طبیعی صحبت می‌کنیم که می‌تواند در تابستان جان یک نفر را واقعا بگیرد.
 
ترسناک‌ترین پدیده‌های طبیعی که تا به حال رخ داده اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار