سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به چه کسی می‌رسد
کد خبر: ۹۰۶۷۷
تاریخ انتشار: 2017 November 05    -    ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
 از جمله بازیگرانی که هنوز هیچ صحبتی در مورد حضورشان در جشنواره فیلم فجر امسال نشده می‌توان به "رضا کیانیان"، "حامد بهداد" و همچنین "شهاب حسینی" اشاره کرد.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر امسال با دبیری ابراهیم داروغه زاده و تغییرات بسیار زیادی در بخش مدیریت بهمن ماه امسال آغاز به کار خواهد کرد.

همواره با نزدیک شدن به اواخر تابستان و اوایل پاییز فیلمسازان تولید آثار سینمایی خود را کلید زده و بازیگران نیز به انتخاب آثار و ایفای نقش می پردازند.

سیمرغ بلورین بازیگری همواره در میان علاقمندان به جشنواره مهم‌ترین سیمرغ محسوب شده و طرفداران هر بازیگر را به جوش و خروش می‌آورد.

نام‌هایی همچون پرویز پرستویی، رضا کیانیان، گلاب آدینه، مهدی هاشمی، ترانه علیدوستی، امیر جعفری، سعید آقاخانی، حامد بهداد، جواد عزتی، شبنم مقدم، هدیه تهرانی و بسیاری دیگر از جمله بازیگرانی هستند که همواره حرف و شایعه نسبت به حضور یا عدم حضورشان در فجر شنیده می‌شود.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، به بررسی حضور برخی از بازیگران مرد سینما پرداخته که در آثار متقاضی برای حضور در فجر اعلام آمادگی کرده اند.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به چه کسی می‌رسد

سعید آقاخانی (یک فیلم)

سعید آقاخانی که دو سال پیش توانست برای بازی در فیلم "خداحافظی طولانی" ساخته فرزاد موتمن به سیمرغ بلورین جشنواره دست پیدا کند، سال پیش در جشنواره چندان موفق نبود.

وی پارسال با فیلم "هاتف علیمردانی" با نام آباجان بازی قابل قبول و سنجیده‌ای را انام داد اما با توجه به ساختار کلی فیلم و انتقاداتی که بر اثر وارد بود بازی او نیز دیده نشد.

آقاخانی امسال با فیلم "یک کیلو و بیست و یک گرم" ساخته "رحیم طوفان" به عنوان کارگردان کار اولی به جشنواره خواهد آمد. البته با توجه به فهرست بازیگران مشخص است که این فیلم کمی زنانه بوده و آقاخانی تنها بازیگر مرد جدی اثر است.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به چه کسی می‌رسد

هادی حجازی فر (چهار فیلم)

شاید سه دوره پیش کسی باورش نمیشد که بازیگری به سرعت و تنها با دو فیلم به یکی از رقبای جدی سیمرغ برای بازیگران دیگر مبدل شود.

حجازی فر طی دو دوره گذشته به طرزی استثنایی توانست با بازی در دو فیلم "ایستاده در غبار" و "ماجرای نیمروز" تحسین منتقدین را به همراه داشته باشد.

وی امسال با سه فیلم "به وقت شام"، "دارکوب" و "آستیگمات" راهی جشنواره فیلم فجر خواهد بود و با استناد به اخبار شنیده شده مبنی بر صدور مجوز "لاتاری" به احتمال فراوان فیلم چهارم او همکاری مجدد با محمدحسین مهدویان خواهد بود.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به چه کسی می‌رسد

امیر جعفری (یک فیلم)

جعفری سال گذشته دو فیلم "سوفی و دیوانه" و "آزاد به قید شرط" را در جشنواره داشت اما هیچکدام از این دو اثر در حدی نبودند که جعفری بتواند برای بازی در آنها به سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر فکر کند.

پس از آن جعفری در عرصه اکران فیلم "ساعت 5 عصر" را در برنامه داشت که با وجود بازی قابل تقدیر وی در این فیلم، کلیت اثر انتقادات بسیار زیادی را با خود به همراه داشت.

وی امسال تاکنون با یک فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد یافت. فیلم "سراسر شب" ساخته "فرزاد موتمن" نام اثری است که جعفری در آن با "الناز شاکردوست" همبازی شده است. بازی در آثار موتمن همواره این فرصت را برای بازیگران ایجاد کرده تا بتوانند به سیمرغ بلورین کمی جدی‌تر فکر کنند.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به چه کسی می‌رسد

رضا عطاران (سه فیلم)

رضا عطاران به عنوان یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران در دهه 90 امسال هم حضور پررنگی در سینمای ایران داشته و این روند با حضور در سه فیلم دیگر ادامه خواهد یافت.

عطاران در اولین گام فیلم "هزارپا" ساخته "ابوالحسن داودی" را برای فجر در برنامه دارد. این فیلم از بازیگران پرتعدادی برخوردار است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مهران احمدی، جواد عزتی، سارا بهرامی و شهره لرستانی اشاره کرد.

عطاران امسال علاوه بر هزارپا با دو فیلم دیگر به نامهای "مصادره" به کارگردانی "مهران احمدی" و همچنین "ما شما را دوست داریم خانم یایا" به کارگردانی "عبدالرضا کاهانی" حضور خواهد داشت تا بار دیگر شانس خود برای دریافت دوباره سیمرغ بلورین جشنواره را امتحان کند.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به چه کسی می‌رسد

پرویز پرستویی (یک فیلم)

رکورددار کسب سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر امسال تاکنون حضورش در یک فیلم قطعی شده است تا شاید بتواند پنجمین جایزه را نیز به خانه ببرد.

پرستویی سال گذشته با فیلم "قاتل اهلی" در جشنواره فیلم فجر حاضر بود و با توجه به کلیت فیلم و ساختار بحث برانگیز آن نتوانست آن چنان موفقیتی را به دست آورد. البته پرستویی "خانه کاغذی" را نیز در برنامه داشت که به جشنواره سال گذشته نرسید.

وی امسال با "لس آنجلس-تهران" ساخته "تینا پاکروان" پا به عرصه گذاشته و با توجه گریم متفاوت خود در این فلم به احتمال فراوان باز هم پرویز پرستویی متفاوتی را به نمایش خواهد گذاشت. اتفاقی که چند سالی است که کمتر در این بازیگر بزرگ سینمای ایران دیده می شود.

گفتنی است فیلمسازان این روزها با شدت و تلاش آثار خود را برای حضور در فجر 36 آماده می‌کنند و احتمال افزایش تعداد فیلم های بازیگران مرد و زن سینما وجود خواهد داشت. از جمله بازیگرانی که هنوز هیچ صحبتی در مورد حضورشان در فجر امسال نشده می‌توان به "رضا کیانیان"، "حامد بهداد" و همچنین "شهاب حسینی" اشاره کرد.

میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار