با مصرف 300 میلی لیتر نوشابه در روز، 7 کیلو چاق شوید
کد خبر: ۹۰۴۸۱
تاریخ انتشار: 2017 November 03    -    ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
قند بالای نوشابه موجب چاقی می شود قند و شکر، انواع شیرینی، شکلات، نوشابه های گازدار، آبمیوه های صنعتی، شیرهای طعم دار، شیر کاکائو، پاستیل، بستنی، کیک، کلوچه و بیسکوییت از مهم ترین منابع مصرف مواد قندی است، برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی باید قند و شکر مصرفی در برنامه غذایی روزانه افراد کم تر از 6 قاشق چایخوری باشد.
با مصرف 300 میلی لیتر نوشابه در روز، 7 کیلو چاق شوید 
 
با مصرف 300 میلی لیتر نوشابه در روز، 7 کیلو چاق شوید   به گزارش «تابناک باتو»؛ چاقی با نوشابه ارتباط دارد، نتایج یک پژوهش ایتالیایی به چاپ رسیده نشان می دهد گازکربنیک موجود در نوشابه ها هم به اندازه ی قند به تناسب اندام آسیب می زند. ارتباط چاقی با نوشابه همه ی ما می دانیم چاقی با نوشابه ارتباط دارد، بسیاری از مواقع صحبت به حرف نوشابه و مصرف آن می کشد که اکثرا می دانید مصرف بیش از حد این ماده به موجب مبتلا شدن به دیابت خواهد شد و عوارض بسیار خطرناکی در پی خواهد داشت، اما چاقی را هم نباید نادیده بگیرید، گاز نوشابه هم باعث چاق شدن میشود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو عنوان کرد: مصرف روزانه 300 میلی لیتر نوشابه موجب افزایش 7 کیلوگرمی وزن افراد در سال می شود. قند بالای نوشابه قند و ترکیبات حاوی آن کالری بالا و فاقد مواد مغذی لازم است، بنابراین باید سهم ناچیزی از انرژی دریافتی روزانه را تشکیل دهد. قند بالای نوشابه موجب چاقی می شود قند و شکر، انواع شیرینی، شکلات، نوشابه های گازدار، آبمیوه های صنعتی، شیرهای طعم دار، شیر کاکائو، پاستیل، بستنی، کیک، کلوچه و بیسکوییت از مهم ترین منابع مصرف مواد قندی است، برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی باید قند و شکر مصرفی در برنامه غذایی روزانه افراد کم. تر از 6 قاشق چایخوری باشد.

مصرف روزانه 300 میلی لیتر نوشابه موجب افزایش 7 کیلوگرمی وزن افراد در سال می شود. استفاده از میوه در میان وعده را بهترین جایگزین شیرینی و شکلات است و بهتر است مصرف نان های شیرین (نان قندی، نان شیر مال، شیرینی، کیک ) و انواع شکلات و آب نبات محدود شود و به جای خرید کمپوت میوه و آبمیوه های صنعتی از میوه و آبمیوه تازه استفاده شود. به افراد توصیه می شود مصرف قند و شکر به همراه چای و قهوه را به حداقل برسانند و در صورتی مصرف قهوه های فوری انواع بدون شکر آن را انتخاب کنند.
نمناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار