سکوت کمیته ملی المپیک درباره دو تخلف بزرگ+عکس
کد خبر: ۹۰۴۲۷
تاریخ انتشار: 2017 November 02    -    ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
نتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک فردا برگزار می‌شود. در مهلت تعیین شده برای نام‌نویسی در این انتخابات 57 نفر ثبت‌نام کردند که البته سعید معروف و صادق گودرزی، انصراف خود را اعلام کردند تا تعداد نفرات حاضر در لیست به 55 نفر کاهش پیدا کند.

در این بین گروه‌های مختلف اقدام به ارائه لیست 15 نفره مدنظر خود کرده‌اند. در قانون کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک آمده که از بین این 15 فرد منتخب، باید حداقل 3 نفر را بانوان تشکیل دهند. در واقع اگر تعداد بانوان بیشتر از 3 نفر باشد، ایرادی ندارد، اما نباید کمتر از این باشد. همچنین یک نفر هم باید از میان ورزش‌های زمستانی انتخاب شود، یعنی کسی که بیشترین رای را در میان ورزشکاران نامزد شده از رشته‌های زمستانی داشته باشد، وارد کمیسیون می‌شود. نکته دیگر اینکه از تمامی رشته‌های المپیکی نهایتاً یک ورزشکار انتخاب می‌شود، اما این مسئله می‌تواند برای رشته‌های مدال‌آور المپیک تا 3 نفر هم افزایش پیدا کند.

 
سکوت کمیته ملی المپیک درباره دو تخلف بزرگ


اخیراً لیستی از ورزشکاران با عنوان «ائتلاف امید ورزش ایران» منتشر شده که نکته مهم آن استفاده از لوگوی کمیته ملی المپیک است و در واقع این موضوع را تداعی می‌کند که این فهرست مورد حمایت این کمیته است در حالی که کمیته ملی المپیک طبق قانون نمی‌تواند در این انتخابات از گروه یا فرد خاصی حمایت کند. جالب اینکه کمیته ملی المپیک درباره این تخلف انتخاباتی سکوت کرده و حرفی نزده و همین موضوع شائبه‌ها را بیشتر می‌کند.

نکته دیگر اینکه کمیته ملی المپیک در اطلاعیه‌ای رسمی درباره شرایط رأی‌دهی در انتخابات کمیسیون ورزشکاران اعلام کرد: ورزشکاران کاندیدا و همچنین اعضای کمیسیون هرگز نباید در ارتباط با قانون جهانی مبارزه با دوپینگ هیچ‌گونه محرومیتی را دریافت کرده باشند.

این در حالی است که در بین اسامی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند نام حامد ملک‌محمدی عضو پیشین تیم ملی جودو دیده می‌شود که به دلیل استفاده از مواد نیروزا محروم شده بود اما نامش در فهرست ثبت‌نام کنندگان دیده می‌شود.

سکوت کمیته ملی المپیک درباره این دو تخلف بزرگ جای سؤال دارد و بر شائبه‌ها دامن می‌زند.

تسنیم
برچسب ها: کیته اخلاق ، تخلف
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار