بازیگر بالیوودی که خیال پیر شدن ندارد +عکس
کد خبر: ۹۰۴۰۸
تاریخ انتشار: 2017 November 02    -    ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
شاهرخ خان بازیگر موفق و محبوب سینمای هندوستان امروز شمع تولد 52 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.


شاهرخ خان در سال ۱۹۶۵ در یک خانوادهٔ مسلمان و در محله پشتون دهلی به دنیا آمد. پدر شاهرخ از فعالان استقلال هندوستان در پیشاور (پاکستان کنونی) بود که پیش از تقسیم هندوستان (جدایی پاکستان) به دهلی آمد.

شاهرخ خان

اصلیت خانوادگی او به افغانستان می‌رسد. مادرش لطیف فاطمه هم دخترخوانده شاه‌نواز خان از فرماندهان ارتش هند و اهل راولپندی در پنجاب (پاکستان کنونی) بود. خانواده آن‌ها وضعیت اقتصادی متوسطی داشتند اما در حال حاضر او گرانقیمت‌ترین ستاره ی سینمای هند با دستمزد افسانه‌ای است. شاهرخ خان علاقه‌مند به تحصیل و ورزش روزی می‌رفت تا به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای فعالیت کند و شاید کمتر کسی بداند او روزگاری کاپیتان تیم ملی کریکت هندوستان بود. اما به درخواست والدین خود در رشته اقتصاد و در دانشگاه هنسراج دهلی‌نو به تحصیل پرداخت لیسانسش را گرفت و وارد رشته فیلمسازی شد و مدرک فوق لیسانس خود را در این رشته گرفت.

در سن 18 سالگی با گوری چیبر دانش‌آموخته مدرن‌اسکول که در آن زمان 14 ساله بود آشنا شد و این آشنایی در نهایت پس از چند سال به ازدواج ختم شد. گوری شدیداً با بازیگری وی مخالف بود و اصلاً نمی‌خواست تا شاهرخ خان در سینما پا بگیرد اما پس از موفقیت اولین فیلم وی و تکرار این موفقیت در کارهای بعدی ، آنها در بمبئی مستقر گشتند. شاهرخ خان سه فرزند دارد: پسر بزرگش آریان نام دارد و دخترش سوهانا. برای تولد فرزند سوم به نام آبرام ازیک مادر میانجی استفاده کردند.

میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار