حقایق عجیب درباره جنگل آمازون+عکس
کد خبر: ۹۰۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 10    -    ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
 جنگل آمازون بزرگترین جنگل زمین است که ۱۳ کیلومتر مربع وسعت داشته و بخش هایی از نه کشور: برزیل، بولیوی، کلمبیا، اکوادور، گویان، گویان فرانسه، پرو، سورینام و ونزوئلا را دربرمی گیرد. دانشمندان تخمین می‌زنند که این جنگل بیش از دو و نیم میلیون گونه حشره و بیش از چهل هزارگونه درخت و گیاه، ۱۵۰۰ نوع پرنده و بیش از دو هزار نوع ماهی دارد. آمازون علاوه بر گیاه و جانور دارای قبایل بومی و مردمی است که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند و هرگز کسی را جز افراد قبیله خودشان ندیده اند. برخی از این مردم بومی آدمخوار هستند و هر کاشفی به آن‌ها نزدیک می‌شود را می‌کشند و می‌خورند. آفتاب کمی می‌تواند از میان انبوه برگ و درختان این جنگل عبور کند. زمین جنگل آنقدر تاریک است که حتی در طول روز هم باید با چراغ قوه در آن راه بروید تا بتوانید ببینید. حیوانات بسیاری مثل میمون و مار از درختان بالا می‌روند تا به نور خورشید رسیده و گرم شوند و سپس برای پیدا کردن غذا روی زمین می‌آیند. جنگل آمازون مکان بسیار جالبی پر از چیزهای خارق العاده است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

قبایل بومی

بیش از ده قبیله از گروه‌های کوچک انسانی در بخش‌های دورافتاده جنگل آمازون زندگی می‌کنند. برخی از آن‌ها نسبت به غریبه‌ها و کاشفانی که به مناطق زندگی آن‌ها سفر می‌کنند مهربان و کنجکاو هستند. آن‌ها چیزهایی که دارند مثل پوست حیوانات، تیر و کمان‌های دست ساز را با وسایل کاربردی کاشفان مثل کارد و ظروف پخت و پز مبادله می‌کنند. قبایل دیگر بسیار وحشی و خطرناک هستند. بسیاری از کاشفان در ماجراجویی‌های خود ناپدید شدند و هرگز پیدا نشدند. هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است. متاسفانه کسانی که به مناطقی از آمازون که پر از بومی‌های خطرناک است سفر می‌کنند حتی نمی‌دانند که مورد تعقیب قرار گرفته اند تا اینکه به آن‌ها حمله می‌شود. این بومی‌ها شکارچیان ماهری هستند که به آرامی حرکت می‌کنند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
آدمخوار‌ها

به گزارش سی ان ان در سال ۲۰۰۹ اعضای قبیله کولینا در برزیل مرد جوانی را در جنگل به دام انداخته، کشته، سلاخی کرده و خورده اند. این قربانی تنها ۱۹ سال داشته است. این منطقه جنگلی در غرب برزیل و در مرز پرو قرار دارد. قبیله کولینا هنگام مبادله وسایلی که نیاز دارند گاهی با مردم روستای انویرا مواجه می‌شوند. آن‌ها مدت کوتاهی به روستا می‌آیند و سپس به جنگل برمی گردند. پلیس وقتی درباره این کشتار فهمید که مردان قبیله برای ساکنان روستای دیگری درباره خوردن اندام‌های یک مرد جوان صحبت می‌کردند. خانواده این پسرجوان به محل زندگی قبیله کولینا در جنگل رفتند. آن‌ها از دیدن بدن تکه تکه شده و جمجمه او که از یک درخت آویزان بود وحشت زده شدند. قانون برزیل به پلیس اجازه نمی دهد وارد زمین‌های بومی شود بنابراین هیچکس در این قتل دستگیر نشد.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
بومی‌ها چوب برهای غیرقانونی را دستگیر می‌کنند

مناطق وسیع جنگل‌های آمازون با آتش سوزی و جنگل زدایی‌های بی شماری که با هدف ایجاد زمین برای مزرعه انجام می‌شود ویران شده است. بااین حال، برخی قسمت‌های زمین توسط مردم بومی حفاظت می‌شود. این زمین‌ها مستقل هستند و قوانین هیچ کشوری در آن‌ها اعمال نمی‌شود. برخی چوب بر‌ها وارد این مناطق جنگلی می‌شوند تا درختانی که غیرقانونی بریده اند را بدزدند. اما اگر توسط مردم بومی دستگیر شوند به مشکل بزرگی افتاده اند. بومی‌ها آن‌ها را شکنجه می‌کنند یا حتی می‌کشند. در این عکس، مرد جوانی را می‌بینید که توسط آن‌ها دستگیر شده است. بومی‌ها این عکس را انداخته و منتشر کرده اند تا دیگران را از سرنوشتشان آگاه کنند که اگر تلاش کنند وارد زمین‌های حفاظت شده آن‌ها شوند حماقت بزرگی کرده اند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
توپ‌های جنگلی

این سنگ‌ها یک راز واقعی هستند. صد‌ها سنگ این چنینی در جنگل‌های آمازون وجود دارد. آن‌ها مربوط به دوران ماقبل تاریخ هستند. باستان شناسان نتوانسته اند بفهمند که آن‌ها چرا و چطور ساخته شده اند. این گوی‌ها حفاظت می‌شوند. برخی از این سنگ‌ها بش از ۲.۵ متر قطر دارند. سنگ‌ها از منابعی تشکیل شده اند که بسیار دورتر از محل پیدا شدن آن‌ها قرار دارند. این یعنی انسان‌های اولیه که تصور می‌شود تنها ابزارهای بسیار ابتدایی داشته اند این سنگ‌های کروی کامل را ساخته اند. آن‌ها را کیلومتر‌ها هل داده اند، از تپه‌ها بالا برده اند، از رودخانه‌ها و جنگل‌های انبوه گذشته اند و به این نقطه رسانده اند. برخی معتقدند این سنگ‌ها با اهداف مذهبی ساخته شده اند، با این حال هیچ شاهد واقعی وجود ندارد که این ادعا را تایید کند. منشا و هدف آن‌ها یک راز مانده تا زمانی که کسی چیزی در اسناد باستان شناسی پیدا کند که آن را توضیح دهد.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
ماهی‌ها نمی‌توانند در رودخانه جوشان شنا کنند

در مرکز جنگل‌های آمازون پرو، رودخانه‌ای وجود دارد که آبش آنقدر داغ است که هرچیزی که اتفاقی داخلش بیفتد را می‌کشد. دمای این رودخانه به بیش از ۹۳ درجه سانتیگراد می‌رسد. همیشه روی این رود بخار آب جوش جریان دارد. هیچکس دلیل آن را نمی داند. برخی معتقدند که یک شرکت معدنی موجب گسستگی ساختار‌ها زمین گرمایی زیرزمینی شده و گازهای داغی را از اعماق زمین وارد این رودخانه می‌کند. مردم محلی فکر می‌کنند که این رودخانه انرژی معنوی دارد. مردم بومی آمازون برای دعا و آوازخوانی در اطراف آن جمع می‌شوند و بازدیدکنندگان هم به آن‌ها ملحق می‌شوند. فقط باید مراقب باشند داخل آب نیفتند تا تبدیل به سوپ خوشمزه آدمخواران نشوند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
جنگ‌های قبیله‌ای

در برخی قسمت‌های جنگل آمازون، جنگ‌های طولانی بین قبایل جریان دارد. آن‌ها مدام به هم حمله می‌کنند، مردان حریف یکدیگر را می‌کشند و زنان جوان را به بردگی می‌گیرند. این جنگ‌ها بدون هشدار آغاز می‌شوند و خشونت آن‌ها باورنکردنی است. آن‌ها از سلاح‌های ابتدایی، اما کشنده استفاده می‌کنند. به دلیل احتمال حمله، بسیاری از قبایل چادرنشین هستند. آن‌ها مجبورند مدام به قسمت‌های مختلف جنگل مهاجرت کنن تا از دشمنانشان دور بمانند. این جنگ‌ها جمعیت قبایل را محدود نگه می‌دارد و مانع رونق آن‌ها می‌شود.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
ماری که بیش از ۹ متر طول دارد

در سال ۱۹۲۲ یک کشیش کاتولیک به نام پدر ویکتور هینز به رودخانه آمازون در بخش دورافتاده‌ای از برزیل در منطقه پارا رفته بود. او گزارش داد که ماری دیده که بیش از ۲.۵ متر طول داشته است. هفت سال بعد وقتی کشیش باز به همان منطقه رفت دوباره مار را دید. دومین بار مار در آب شنا می‌کرد و چشمانش آنقدر بزرگ بود که ابتدا آن‌ها را با چراغ‌های قایق اشتباه گرفت. مارهای بوآ که ۳ تا ۹ متر طول دارند در جنگل‌های آمازون عادی است. البته مارهای بزرگتری هم وجود دارند.
 
 حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون
 


آمازونی‌های آدم ندیده

بسیاری از مردم قبایل بومی در مناطقی زندگی می‌کنند که هیچ ارتباطی با بقیه جهان ندارند. زندگی آن‌ها بر اساس ارتباط با طبیعت است که مردم دنیای مدرن احتمالا هرگز آن را درک نمی‌کنند. آمازون منطقه‌ای غنی و هم چنین «شش‌های زمین» است. همه درختان و گیاهان اکسیژن تولید کرده و هوا را از کربن دی اکسید که منبع تغییرات آب و هوایی است پاک می‌کنند. این یکی از دلایل اصلی نیاز به نجات جنگل‌های آمازون است. بسیاری از داروهای مفید از گیاهان و منابع این جنگل کشف شده اند. برای مثال، آسپیرین که رایج‌ترین داروی مسکن جهان است از یک ماده شیمیایی ساخته می‌شود که از پوست درخت استخراج می‌شود. هزاران داروی مفید بالقوه وجود دارند که هنوز کشف نشده اند. تنها یک درصد از گونه‌های گیاهی و درختان کاملا فهرست و ارزیابی شده اند. درصد کمی از آن‌ها از نظر خاصیت درمانی مورد آزمایش قرار گرفته اند. آمازون واقعا یکی از گنجینه‌های جهان است که همه باید قدرش را بدانیم.


سر سنگی باستانی کنده کاری شده

این سر حکاکی شده در دهه ۱۹۵۰ در بخشی از آمازون کشف شد که با داشتن سرهای سنگی بزرگ مشهور است. این یکی منحصر به فرد است، زیرا ویژگی‌های صورت آن شباهتی به مردم بومی ندارد. یک باستان شناس در یک فیلم مستند سال ۲۰۱۲ متوجه شد که این سر نشان دهنده هیچ یک از فرهنگ‌های پیش از تاریخی نیست که هنگام ساخت سر وجود داشته اند. در عوض، ویژگی‌های صورت شبیه قفقازی هاست که جای تعجب دارد، زیرا هیچ ارتباطی بین مردم بومی و سفید پوست‌ها ممکن نبوده است. برخی معتقدند که سفیدپوستی که در این سنگ نمایش داده شده یک بازدیدکننده فرازمینی بوده به مردم بومی کمک کرده با تکنولوژی مورد نیاز برای استخراج سنگ و کنده کاری سر و انتقال آن از معدن به جنگ آشنا شوند. جالب است که نگاه این سر رو به آسمان است. شورشیان این سر را ویران کرده اند، با این حال ممکن است سرهای دیگری هم وجود داشته باشد که اجداد همین قبایل آن‌ها را ساخته اند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 


دام عنکبوت

یک عنکبوت کوچک شگفت انگیز در جنگل آمازون وجود دارد که هنوز اسم ندارد. این عنکبوت توانایی دفاعی منحصر به فردی دارد که می‌تواند طعمه‌ای بسازد که بسیار بزرگ‌تر از خودش است و آن را در میان تارهای خود قرار می‌دهد تا شکارچیان را بترساند. این عنکبوت برای ساخت مجسمه طعمه عنکبوت که بسیار واقعی به نظر می‌رسد، از قسمت هایی از تارش، آلودگی هایی که در این قسمت جمع شده اند، قسمت هایی از حشرات و موهای ریخته خود استفاده می‌کند. این طعمه برای سایر حشرات جنگل ترسناک است. این تنها گونه شناخته شده عنکبوت است که از این روش استفاده می‌کند و احتمالا عنکبوت جدیدی است که به تازگی کشف شده است.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
عنکبوتی که اندازه توپ بسکتبال است

اگر عنکبوت قبلی به اندازه کافی برایتان جالب نبود عنکبوت واقعی دیگری را به شما معرفی می‌کنیم که به اندازه یک توپ بسکتبال است. رتیل هایی در جنگل آمازون ونزوئلا وجود دارند که بسیار بزرگ هستند. بومیان ادعا می‌کنند عنکبوت هایی را در این منطقه دیده اند که وقتی روی پاهای عقب خود بلند می‌شوند به اندازه انسان هستند. داستان هایی درباره سگ هایی وجود دارد که توسط این عنکبوت‌ها شکار و خورده شده اند. داستان دیگر درباره بچه‌ای می‌گوید که توسط یک عنکبوت غول پیکر برده شده است. در سال ۲۰۰۸ گروهی از کاشفان به دنبال پیدا کردن چنین عنکبوت هایی به آمازون رفتند و توانستند عنکبوتی به اندازه یک توپ بسکتبال پیدا کنند، اما نتوانستند عنکبوتی به اندازه انسان پیدا کنند. با این حال به این معنی نیست که چنین عنکبوتی وجود ندارد.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون
 

 
بومیان قد بلند و سفید پوست

یکی دیگر از شواهد ارتباط سفیدپوستان با قبایل بومی آمازون این عکس است که مردم سفید پوست و قدبلندی از آمازون را نشان می‌دهد. رئیس این قبیله بیش از ۲.۱ متر قد دارد و زنان هم کاملا قدبلند هستند. آن‌ها آدمخوار هستند. این قبیله اولین بار در قرن هجدهم توسط کاشف اسپانیایی کشف شد. او در سال ۱۵۴۲ درباره برخوردش با این قبیله نوشت و توصیف کرد که آن‌ها بسیار بلند قد و سفید پوست هستند و چشمان آبی و موهای بلوند دارند. آن‌ها بومی هایی با ظاهر اروپایی بودند که در منطقه بسیار دور افتاده‌ای از جنگل آمازون زندگی می‌کردند. آخرین مواجهه ثبت شده توسط الکساندر همیلتون رایس در سال ۱۹۲۵ بود که این عکس هم گرفته شد. ممکن است نوادگان عکس بالا هنوز هم زنده باشند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
ماریکوکسی (Maricoxi)

ماریکوکسی آمریکای جنوبی شبیه پاگنده‌های آمریکای شمالی است. ماریکوکسی‌ها شبه انسان‌های بزرگ و شبیه میمونی هستند که می‌توانند ۳.۶ متر رشد کنند. آن‌ها مانند انسان‌های اولیه زندگی می‌کنند. با استفاده از تیر و کمان شکار می‌کنند و دهکده‌های کوچک می‌سازند. کاشف بریتانیایی مشهور، کلنل پرسی اچ. فاوست (Colonel Percy H. Fawcett) آن‌ها را در سال ۱۹۱۴ کشف کرد. کلنل آن‌ها را بسیار مو دار توصیف کرد که تنها با خرخر کردن صحبت می‌کنند و وقتی به دهکده آن‌ها نزدیک شوید مثل دشمن با شما برخورد می‌کنند. کلنل همراه با تیمش دوباره در سال ۱۹۲۵ به آن منطقه بازگشت و به دنبال شهر گمشده‌ای گشت که شایعه شده بود در جنگل وجود دارد. او و کل تیمش ناپدید شدند. هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است. شاید توسط ماریکوکسی‌ها کشته شده باشند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 


مپینگواری (Mapinguari)

این حیوان با موهای قرمز قهوه‌ای و چنگال‌های تیز خود بسیار ترسناک به نظر می‌رسد. وقتی روی پاهای عقب خود می‌ایستد بیش از ۱.۸ متر قد دارد. با این حال، گوشتخوار نیست. این حیوان گیاهخوار است و قسمت‌های داخلی و نرم درختان را با استفاده از پنجه‌های خود می‌خورد. این حیوان معمولا در جنگل‌های آمازون بولیوی و برزیل دیده می‌شود. او شب‌ها به دنبال علوفه به عنوان غذا می‌گردد و تا جایی که ممکن است از انسان‌ها دوری می‌کند. به همین دلیل به ندرت دیده می‌شود. اگر آن را در جنگل ببینید با صدای بلند و جیغ مانند خود سعی می‌کند شما را بترساند. این حیوان چنان بوی بدی دارد که به گفته مردم بومی باعث می‌شود موقعیت خود را گم کنید. این حیوان از آب دوری می‌کند و دوست دارد گله وحشی پکاری‌ها را همراهی کند که پستانداران کوچکی شبیه خوک هستند.
 
 حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون
 

 
شهر غول‌ها

این شهر گمشده در سال ۲۰۱۲ در جنگل‌های آمازون اکوادور کشف شد. نقطه مرکزی شهر یک هرم عظیم است که ۷۸ متر ارتفاع دارد. از آنجا که همه چیز در این شهر در مقیاس بزرگی وجود دارد نام آن را شهر غول‌ها گذاشته اند. نه تنها ابعاد ساختمان ها، بلکه اندازه ابزارهای دستی هم بسیار بزرگ است. این ابزار‌ها آنقدر بزرگ بودند که غیرممکن است یک انسان معمولی قادر به استفاده از آن‌ها بوده باشد. علاوه بر این، سنگ هایی که برای ساخت شهر استفاده شده اند بسیار عظیم و فاصله معدنی که از آن استخراج شده اند بسیار دور بوده است. محققانی که این سایت را مطالعه کرده اند اعتقاد دارند کسانی که این شهر را ساخته اند بین ۳. ۶ تا ۴. ۸ متر بوده اند. هم چنین انواع خاصی از تکنولوژی را داشته اند که به آن‌ها اجازه می‌داده سنگ‌ها را از چنین فاصله‌ای بیاورند و با دقت لیزر برش دهند. باستان شناسان می‌گویند درست مثل راز اهرام مصر باستان که هیچ تکنولوژی شناخته شده‌ای وجود نداشته که در آن زمان به چنین شهری دست یابند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
خوب بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار