تاثیر کلاژن بر زیباسازی پوست
کد خبر: ۹۰۱۵۰
تاریخ انتشار: 2017 October 31    -    ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
زیبایی پوست و حفظ شادابی پوست همواره یکی از دغدغه های خانم ها بوده است و روش های مختلفی برای جوان ماندن و زیبایی پوست در حال حاضر توسط متخصصین پیشنهاد می شود. کلاژن ساختاری پروتئینی است که علاوه بر پوست پوست در مفاصل استخوان و ماهیچه ها نیز یافت میشود.
تاثیر کلاژن بر زیبا سازی پوستزیبایی پوست و حفظ شادابی پوست همواره یکی از دغدغه های خانم ها بوده است و روش های مختلفی برای جوان ماندن و زیبایی پوست در حال حاضر توسط متخصصین پیشنهاد می شود. کلاژن ساختاری پروتئینی است که علاوه بر پوست پوست در مفاصل استخوان و ماهیچه ها نیز یافت میشود.
 
تاثیر کلاژن بر زیبا سازی پوست 
 
کلاژن نوعی پروتئین است که با افزایش سن از میزان آن کاسته میشود و کاهش تدریجی آن عوارضی مانند شلی و چین و چروک های پوستی به دنبال دارد. نکته مهم این است که الکل ، قهوه و سیگار از فرآیند کلاژن سازی میکاهند و این اتفاق سبب تحلیل رفتن پوست و افزایش چین و چروک در سنین پایین تر می شود .

کلاژن ساختاری پروتئینی است که علاوه بر پوست پوست در مفاصل استخوان و ماهیچه ها نیز یافت میشود. نقش کلاژن ، حمایت از بافت همبندی است یعنی ساختار پوست ، مفاصل و ماهیچهها را محکم میکند. با افزایش سن ، درصدی از کلاژن از دست میرود. به صورتی که میزان کلاژن موجود در بدن درسنین بالا بسیار کمتر از دوران جوانی است. وقتی کلاژن کم میشود خاصیت کشسانی پوست کاهش مییابد و پوست به تدریج شل و چروکها نمایان میشود ، به دلیل نقشی که این ترکیب پروتئینی در زیبایی و جوانی دارد ، محققان تلاش می‎کنند به شیوههای مختلف جلوی کاهش کلاژن و بروز چین و چروکها را بگیرند که از آن جمله میتوان به ساخت کلاژن تزریقی یا کرمهای موضعی یا حتی مکملهای خوراکی آن اشاره کرد.

اما بهترین روش مصرف صحیح مواد غذایی و استفاده از رژیم های غذایی متناسب و میوه و سبزیجات است اما خودتان باید قضاوت کنید که آیا واقعا رژیم غذاییتان کاملا مناسب است و هرگز مواد مضر و فست فود مصرف نمی کنید ؟ و همواره مواد مناسب و سالم مصرف می کنید ؟یا پس از مدتی تغدیه سالم را کنار می گذارید و اگر این طور نیست حتما باید به روش های درمانی مراجعه کنید چرا که در غیر این صورت پوستتان به سرعت تحلیل می رود .

کرم های حاوی کلاژن تاثیرزیادی روی کلاژنسازی ندارند چون کلاژن ، پروتئین بافت درشت است و کرمهای حاوی کلاژن خیلی از سطح پوست جذب نمیشوند اما کلاژن های تزریقی مثل هیالورونیک اسیدها تقریبا موثرند و برای پر کردن خط خنده یا حجم دادن استفاده میشوند.

برخی ترکیبهای غذایی وجود دارد که در تحریک سنتز کلاژن موثرند اما حاوی کلاژن نیستند. مثلا مواد غذایی حاوی ویتامین C یا E تولید کلاژن را افزایش میدهد و پیری پوست را به تاخیر میاندازد. پرتقال ، لیمو ، توت فرنگی و کلم بروکلی حاوی ترکیبهایی هستند که بر سنتز کلاژن تاثیر مثبت دارند. گوجه فرنگی به دلیل داشتن لیکوپن و ترکیبهای موجود در شیر سویا هم جلوی تخریب کلاژن را میگیرد. کوسه ماهی ها هم منبع خوب کلاژن هستند و ماهی های حاوی اسید چرب امگا نیز در جوانی و تولید کلاژن پوست تاثیر میگذارند.

شفا آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار