ترامپ در فکر قوانین سخت‌تر برای پذیرش پناهجویان
کد خبر: ۸۹۵۵۹
تاریخ انتشار: 2017 October 24    -    ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵

برخی مقامات آمریکا می‌گویند که دولت ترامپ قصد دارد با وضع قوانین جدید و سخت‌تر، مجوز پذیرش پناهجویان برای ورود به خاک این کشور را امکانپذیر کند.

مقامات دولت آمریکا و تعدادی افراد آگاه می‌گویند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با قوانین جدید به پناهجویان تمامی کشورها اجازه ورود به خاک آمریکا را می‌‌دهد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارش خود در این خصوص نوشت، کاخ سفید قصد دارد روز سه‌شنبه (امروز)، دستکم بخشی از قوانین جدید مربوط به از سرگیری پذیرش پناهجویان تمامی کشورها را اعلام کند.

طبق این گزارش، پذیرش پناهجویان به طور کلی در ماه ژوئن با استثنائاتی متوقف شد و به گفته مقامات دولت آمریکا، طبق قوانین جدید، دولت آمریکا اطلاعات بیشتری در خصوص زندگینامه افراد از جمله نام اعضای خانواده و مکان زندگی آنها جمع‌آوری می‌کند.

مقامات آگاه می‌گویند، دولت ترامپ اقدامات بیشتری برای استخراج پست‌های شبکه‌های اجتماعی انجام خواهدداد، به عنوان مثال بررسی شود که بیانیه‌های عمومی پناهجویان با داستان‌هایی که در فرم‌های درخواست پذیرش هماهنگ است یا خیر.

یک منبع آگاه می‌گوید، مقاماتی که در آژانس خدمات شهروندی و مهاجرتی آمریکا که بخشی از وزارت امور داخلی آمریکا است، فرایند غربالگری و بررسی افراد را انجام می‌دهند، دستورالعمل‌های جدید و آموزش‌های بهتری برای کشف تقلب و کلاهبرداری افرادی که به دنبال دریافت پذیرش در آمریکا هستند، می‌بینند.

برنامه پناهجویان در ژوئن به مدت 120 روز بعنوان بخشی از فرمان اجرایی ترامپ برای ممانعت از ورود پناهجویان به خاک آمریکا، به حالت تعلیق درآمده بود. این ممنوعیت روز سه‌شنبه (امروز) منقضی می‌شود.

طبق قانون جدید که قرار است صادر شود، پذیرش پناهجویان برای تمامی کشورها از سرگرفته می‌شود اما یکی از افراد آگاه می گوید که افرادی از 11 کشور همچنان در معرض ارزیابی‌های بیشتر قرار می‌گیرند و این امر فرایند پذیرش در خاک آمریکا را برای آنها کند می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در فرمان اجرایی خود، پناهجویان را بعنوان یک گروه بسیار خطرناک به تصویر کشید.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار