ایرانی‌ها ۶ماهه اول سال چقدر صدقه دادند؟
کد خبر: ۸۹۳۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 22    -    ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
علی‌محمد ذوالفقاری با اشاره به آمار جمع‌آوری صدقات در 6 ماه نخست امسال اظهار کرد: در 6 ماه ابتدایی امسال 153 میلیارد تومان در قالب صدقات مردمی در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفت.

وی ادامه داد: میان صدقات جمع‌آوری‌شده، 89 میلیارد تومان از طریق صندوق‌های خانگی و کوچک، 52 میلیارد تومان از صندوق‌های بزرگ خیابانی و 12 میلیارد تومان از روش‌های نوین پرداخت صدقات جمع‌آوری شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تشریح استان‌های رکورددار صدقات در کشور گفت: استان تهران با پرداخت 20 میلیارد تومان که معادل 13 درصد صدقات کشور است در صدر استان‌های کشور قرار دارد و پس از آن استان‌های اصفهان، خراسان رضوی،‌ فارس و مازندران به‌ترتیب 8 درصد، 7 درصد و 6 درصد پرداخت صدقات کشور را عهده‌دار بودند.

وی در خصوص نحوه هزینه‌کرد صدقات توسط کمیته امداد نیز خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های لازم صدقات جمع‌آوری‌شده در کمک‌های موردی خاص، امور درمانی، کمک به دانش‌آموزان نیازمند، هزینه تأمین مسکن، ازدواج، وام قرض الحسنه و اشتغال‌زایی مددجویان هزینه می‌شود.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه صدقات و کمک‌های مردمی بر اساس دستورات شرعی هزینه می‌شود، گفت: 27 درصد صدقات مردمی جمع‌آوری‌شده در نیمه نخست امسال به مصارف کمک‌های موردی مدنظر خیرین رسیده است و پس از آن تأمین هزینه مسکن نیازمندان و محرومان با 20 درصد دومین محل هزینه صدقات مردمی در 6 ماه ابتدایی امسال بود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اضافه کرد: علاوه بر این موارد، اختصاص صدقات مردمی به موضوع ازدواج زوج‌های نیازمند و پرداخت وام‌های قرض الحسنه با سهم 13درصدی از صدقات از دیگر محل‌های هزینه‌کرد این وجوه بوده و پس از آن نیز موضوع درمان نیازمندان با سهم 10درصدی، امور فرهنگی، اشتغال و کمک به دانشجویان و نیازمندان به‌ترتیب سهمی معادل 10، 8، 6 و 3 درصد از صدقات مردمی در 6ماهه امسال داشته‌اند.

تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
1
من و خونواده م خیلی ساله صدقات رو فقط به صندوق مربوط به کمک به بیماران سرطانی یا کلیوی میریزیم چون از یک بنده خدائی که اون سالها با کمیته امداد همکاری میکرد شنیدیم که اونجا خیلی از این پول صدقات ریخت و پاش میشه و و مدیران این تشکیلات تحت عناوین مختلف و بی دلیل مدام به خودشون پاداش میدن و قسم داد که به صندوقهای غیر کمیته صدقه بریزیم.
دختر ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
2
یعنی این میزان از صدقات نمی‌تونه یک زندگی معمولی رو برای افراد تحت پوشش ایجاد کنه، که ما فقر رو در زندگی مردم میبینیم.
من باورم به استفاده صحیح از صدقات ندارم، ریزش داره
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
1
باسلام:
لطفأ اگه میشه کمیته امداد ی سایت راه اندازی کنه و مشخصا با ذکر نام و محل مورد نظر که صدقات رو هزینه میکنه رو بنویسه
که مردم بدونن پولشون کجا داره هزینه میشه

با تشکر از پیگیریهای تابناک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
1
153میلیارد : اگه ساخت هر خونه در شهرستان حدود 90میلیون هزینه صرف شود .
میشود : 1700= 90،000،000 تقسیم بر 153،000،000،000
1700 خانه در 6ماه یعنی سالی 3400 خانه الان 31 استان داریم اگر بعد انقلاب هر سال برای یک استان 3400 خانه میساختیم .......
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار