اختلال فنی «سامانه سماح» با افزایش هزینه ویزا رفع شد
کد خبر: ۸۹۱۹۶
تاریخ انتشار: 2017 October 21    -    ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
محسن نظافتی درباره مشکلات ایجاد شده برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در 3 روز گذشته اظهار کرد: سامانه سماح، درگاه اینترنتی نام‌نویسی زائران اربعین حسینی است که از اواخر شهریور ماه در اختیار مشتاقان سفر زیارتی اربعین حسینی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه در روزهای گذشته سامانه سماح به‌دلیل اختلال‌های فنی دچار مشکلاتی شد و نام‌نویسی علاقمندان به سفر زیارتی اربعین حسینی امکان‌پذیر نبود که با تلاشهای صورت گرفته، مشکلات فنی از صبح امروز رفع شده و این سامانه در اختیار کاربران قرار گرفته است

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ثبت‌نام کسانی که نام‌نویسی موقت هم کرده بودند، باطل نشده و می‌توانند مراحل نام‌نویسی را امروز قطعی کنند.

به گفته نظافتی، امروز تعداد زیادی از کاربران وارد سایت سماح می‌شوند و روند نام‌نویسی نیز در ساعت‌ها و روزهای آتی شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود بازگشایی سایت همچنان برخی مشکلات فنی در واریز مبلغ و روند نام‌نویسی وجود دارد، اظهار کرد: روند نام‌نویسی در سامانه سماح به دلیل حجم بالای تعداد کاربران با کندی انجام می‌شود که این مسئله نیز در ساعت‌های آتی حل و فصل خواهد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره تعداد کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند نیز گفت: از ابتدای نام‌نویسی اربعین حسینی تاکنون بیش از 465 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ویزای 160 هزار نفر از این افراد صادر شده و سایر ویزاهای اربعین حسینی نیز در روزهای آینده به دست زائران می‌رسد.

شهریار حیدری؛ سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز گفته بود: اختلال‌های فنی ایجاد شده در سامانه سماح به جابجایی نیروها در برخی دفاتر موقت صدور ویزا و بعضی مسائل فنی در سامانه برمی‌گردد که رفع می‌شود.

بعد از 3 روز اختلال «سامانه سماح» زائرین اربعین امروز با مراجعه به این سامانه با افزایش هزینه ریالی صدور ویزا مواجه شدند به طوری که سیستم از آنها طلب هزینه ریالی 40 دلار آن هم با رقم 4250 تومان! می‌کرد در حالی در بازار آزاد این رقم به مراتب پایین‌تر است.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار