معاون رییس صدا و سیما: اینستاگرام کثیف است
کد خبر: ۸۹۱۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 20    -    ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در استان قزوین شب گذشته در سالن شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی به پایان رسید.

لطف‌الله سیاهکلی مرادی رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، در این دوره به تبیین جایگاه و اهمیت «شبکه‌های اجتماعی» در جهان امروز پرداخت و اظهار کرد: امروز رسانه‌ها سرمایه‌های اجتماعی چون «انتخابات، وحدت، اعتماد عمومی» را هدف قرار داده‌اند که تمامیت اجتماعی کشورها را مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی افزود: در حقیقت پس‌زمینه کار رسانه‌ها فرهنگ و کارکرد آن‌ها در فضای نوین رسانه‌ای کارکرد اجتماعی است.

سیاهکلی شبکه‌های اجتماعی را به گره‌های تارعنکبوت تشبیه و تصریح کرد: هر کدام از ما در شبکه جهانی به‌مثابه یک سنسور هستیم که صاحب این شبکه به‌مانند عنکبوتی هوشیار در حال رصد ما است.

این کارشناس، فضای مجازی را شفاف‌ترین، روشن‌ترین و دقیق‌ترین فضا در جهان امروز دانست و گفت: همه ما مجبور به حضور در این شبکه اجتماعی هستیم چرا که این فضا عرصه‌ای برای زندگی است و در صورت عدم حضور دچار خسارت خواهیم شد.

معاون رئیس صداوسیما با بیان اینکه امروز قدرت از عرصه سخت به عرصه نرم حرکت کرده است، ادامه داد: جنس قدرت نرم با پوسته‌ای از جنس خدمت پوشانده شده است که ابزار آن موبایل و حوزه تحت پوشش در تمامی عرصه‌های زندگی قرار دارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک اینترنت اشیاء بر جهان مسلط می‌شود که در آن میان انسان و اشیاء ارتباطی دوسویه ایجاد شده است.

سیاهکلی اینستاگرام را مخرب‌ترین اثرگذار بر روی سلامت روانی جوانان معرفی و تصریح کرد: طبق یک‌پایش عمومی در کشور انگلستان شبکه اینستاگرام به‌عنوان کثیف‌ترین شبکه و یوتیوب بهترین شبکه معرفی شد حال‌آنکه در ایران شبکه یوتیوب فیلتر و اینستاگرام باز است.

این کارشناس مسوول اضافه کرد: از آنجا که دولت‌ها خواهان رسانه و تمامیت‌خواه هستند لذا در ایران از ترس اینکه صداوسیما با داشتن اینترنت به استقلال بیشتر برسد لذا از ورود در این حوزه خودداری می‌کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با تأکید بر اینکه دولت‌ها وظیفه ارائه خدمات به مردم را بر عهده‌ دارند، بیان کرد: راهکار راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات که در ۱۲ سال قبل توسط مقام معظم رهبری مطرح شد می‌تواند به‌عنوان یک راهکار برای مقابله با نفوذ اینترنت و شبکه‌های مجازی به کار گرفته شود که متأسفانه تاکنون قدمی برای حرکت در این مسیر برداشته نشده است.

سیاهکلی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای فن‌آوری‌ها مقررات لازم تدوین شود اما تاکنون مقرراتی در فضای مجازی تدوین و تصویب نشده است که امیدواریم به‌زودی توسط مسئولان و قانون‌گذاران مقررات لازم در این خصوص ایجاد شود.

 در نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در قزوین بیش از ۲۵۰ شرکت کردند و طی دو روز دوره‌های آموزشی کارگاه‌های خانواده و رسانه‌های نوین، تکنیک اقناعی و تفکر انتقادی و مبانی رژیم مصرف رسانه، شبکه‌های اجتماعی، سواد بازی‌های ویدئویی و کارگاه امنیت در فضای مجازی را گذراندند.

ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمیدخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
0
4
شوما به تمیزی خودت ببخشین!
اریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
از نظر این آقایان همه چیز کثیف است مگر اینکه برایشان سودی داشته باشد و این مهم نیست که نظر مردم چیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار