بازگشت اوباما به عرصه سیاسی بعد از ۹ ماه
کد خبر: ۸۹۰۵۲
تاریخ انتشار: 2017 October 19    -    ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای اولین بار بعد از چندین ماه حضور کمرنگ در انظار عمومی و دوری از تقابل مستقیم با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا به عرصه سیاسی بازمی‌گردد.

رئیس‌جمهور سابق 56 ساله آمریکا قرار است روز پنجشنبه (امروز) در راهپیمایی‌های انتخاباتی در «نیوجرسی» و «ویرجینیا» شرکت کند تا از نامزدهای حزب دموکرات برای سمت فرمانداری حمایت کند.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، رأی‌دهندگان دو ایالت نامبرده، قرار است در تاریخ 7 نوامبر سال جاری میلادی در انتخابات فرمانداری شرکت کنند.

این رقابت ها در واقع شاخص بالقوه احساسات رأی‌دهندگان قبل از انتخابات میاندوره‌ای 2018 است که آزمون بزرگ ترامپ و حزب جمهوری‌خواه می‌باشد.

«لری ساباتو» استاد علوم سیاسی به خبرگزاری فرانسه گفت: «تنها دو انتخابات بزرگ در سال جاری میلادی برای فرماندار نیوجرسی و ویرجینیا وجود دارد و حق کری خوانی در آستانه انتخابات میاندوره‌ای 2018 در معرض خطر قرار دراد».

مشخص نیست که اوباما قرار است در این راهپیمایی انتخاباتی چه پیامی را ابلاغ کند. در بازه زمانی 9 ماهه از اول سال جاری میلادی تاکنون، ترامپ از دور بودن اوباما از عرصه سیاسی استفاده کرده تا میراث رئیس‌جمهور سابق آمریکا را نابود کند.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار