پیش از نصب کاغذدیواری این مطلب را بخوانید!
کد خبر: ۸۹
تاریخ انتشار: 2015 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
بخش نخست ؛
آلبوم عکس ها و فیلم های قدیمی را نگاه کنید؛ چه نکته ای در دکوراسیون منزل نظرتان را جلب می کند؟ دیوار خانه بسیاری از افراد به ویژه افراد متمول با کاغذدیواری فرش شده است.
آلبوم عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی را نگاه کنید؛ چه نکته‌ای در دکوراسیون منزل نظرتان را جلب می‌کند؟ دیوار خانه بسیاری از افراد به ویژه افراد متمول با کاغذدیواری فرش شده است. در آن زمان استفاده از کاغذدیواری یکی از تزیینات خاص منزل بود. هرچند کاغذدیواری‌های آن زمان با انواعی که حالا در بازار هست، تفاوت فاحشی دارد.

چند سالی است بازار کاغذدیواری دوباره داغ شده و بسیاری برای زیباکردن خانه از این فرش‌های دیواری استفاده می‌کنند. تنوع در نوع، جنس، کیفیت، طرح و رنگ به قدری زیاد است که شاید برای شما هم انتخاب را سخت کرده باشد. اگر وسوسه شده‌اید و می‌خواهید دیوارهای خانه را با کاغذهای خوش نقش و نگار زیبا کنید، فکر خوبی کرده‌اید. اما برای انتخاب بهتر با ما همراه شوید.

این پوشش تزیینی هم مانند رنگ، ویژگی‌ها و البته معایب و مزایای خودش را دارد که تا با آن‌ها آشنا نشوید نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. پس به این نکته‌ها توجه کنید:

تنوع رنگ و طرح

یکی از مزیت‌های کاغذدیواری نسبت به رنگ، تنوعی است که در طرح، جنس و بافت آن وجود دارد. این تنوع دستتان را برای طراحی خاص و ویژه منزل به طوری که هم از نظر رنگ و هم از نظر طرح با دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد، باز می‌گذارد. علاوه بر اینکه می‌توانید طرح خاص و متناسب با هر یک از قسمت‌های خانه را انتخاب کنید. برای مثال از طرح‌های کلاسیک برای سالن پذیرایی، از طرح‌های اسپرت برای اتاق نشیمن و اتاق خواب و از طرح‌های کارتونی و عروسکی برای اتاق خواب کودک استفاده کنید.

اصلاح مشکلات ظاهری


انواع و طرح‌های مختلف کاغذدیواری که در حال حاضر در بازار موجود است به شما کمک می‌کند بعضی از مشکلات ظاهری خانه را با آن رفع کنید. برای مثال اگر ارتفاع سقف خانه از حد معمول بیشتر است، می‌توانید با کاغذدیواری که طرح «افقی» دارد آن را اصلاح کنید.

کنترل صدا

بعضی از کاغذدیواری‌های موجود در بازار عایق صوتی هم هستند و اگر شرایط خانه‌تان طوری است که آلودگی‌های صوتی اذیتتان می‌کند با استفاده از این نوع کاغذدیواری می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم با طرح‌های زیبای آن به خانه‌تان جلوه خاصی ببخشید و هم خانه را از آلودگی صوتی نجات دهید.

قابلیت شست و شو

 «کاغذدیواری»، این اسم نشان می‌دهد که پوشش مورد نظر قابل شست وشو نیست، اما کاغذدیواری‌هایی که در حال حاضر در بازار موجود است، قابل شست و شو است. این کاغذدیواری‌ها در برابر گرما و رطوبت هم مقاوم هستند.

ضد گرد و غبار

کاغذدیواری‌های جدید خاصیت «آنتی استاتیکی» دارند. به این معنی که گرد و غبار، ذرات ریز و آلودگی‌های موجود در فضا را جذب نمی‌کنند. به این ترتیب دیر‌تر و کمتر آلوده و کثیف می‌شوند.

انواع کاغذدیواری

کاغذدیواری از دو بخش زیرلایه یا آس‌تر و نمای دکوراتیو یا سطح رویی کاغذدیواری تشکیل شده است. کاغذدیواری از نظر جنس «زیرلایه» انواع متفاوتی دارد.!

۱- کاغذی: در این نوع کاغذدیواری از کاغذ به عنوان زیرلایه استفاده شده و برای افزایش استحکام و مقاومت در برابر رطوبت روی آن با موادی پوشش داده شده است.

۲- پارچه: در این نوع کاغذدیواری از پارچه‌هایی مثل «کرباس نازک» یا «کتان» برای زیرلایه استفاده شده است.

۳- غیربافته شده: زیرلایه این نوع کاغذدیواری، ورقه‌هایی است که توسط ماشین آلات کاغذسازی از ترکیب رشته‌های بلند خمیر سلولز و الیاف پارچه با نوعی چسب ساخته می‌شود. سپس برای استحکام و تثبیت رنگ به آن رنگدانه و «اکریلات» اضافه می‌کنند. این نوع زیرلایه وقتی خیس می‌شود، تغییر ابعاد نمی‌دهد. بنابراین برای نصب این نوع کاغذدیواری می‌توان چسب را به جای کاغذ روی دیوار زد. این کار سرعت و سهولت نصب را بالا می‌برد.

۴- با پوشش وینیل اکریلیک: این نوع کاغذدیواری زیرلایه کاغذی دارد و روی سطح نمای آن پوششی از اکریلیک اسپری شده است. این نوع کاغذدیواری قابلیت تمیزکاری و قابلیت کندن از سطح دیوار را دارد و نسبت به کاغذ معمولی یا بدون پوشش از مقاومت بالاتری نسبت به رطوبت برخوردار است.

۵- پارچه‌ای با روکش وینیل اکریلیک: این نوع دیوارپوش زیرلایه پارچه‌ای دارد و با وینیل یا اریلیک مایع پوشیده شده و طرح مورد نظر روی این پوشش چاپ شده است. این نوع دیوارپوش قابلیت تنفس دارد و هوا را از خود عبور می‌دهد.

۶- کاغذ با روکش وینیل سخت و جامد: در این نوع کاغذدیواری، لایه دکوراتیور به شکل یک لایه جامد از «وینیل» روی یک زیرلایه کاغذی لمینت می‌شود. این نوع کاغذدیواری استحکام و دوام بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد و در برابر طوبت بسیار مقاوم است و همچنین قابلیت کنده شدن از دیوار و شست و شو را دارد.

۷- کاغذ با روکش وینیل سخت، جامد و طرح برجسته: این نوع کاغذدیواری هم از لمینت کردن ورقه‌ای از وینیل جامد روی زیرلایه کاغذی ساخته می‌شود و به وسیله حرارت نقش‌های برجسته‌ای را روی نمای آن ایجاد می‌کنند. تمیز کردن این نوع کاغذدیواری به علت برجستگی نقش‌ها کمی مشکل است.

۸- پوشش دیواری با الیاف طبیعی: در این نوع پوشش دیواری بافته‌هایی از تار و پود طبیعی را روی زیرلایه‌ای از لاتکس اکریلیک یا مانند آن لمینت می‌کنند. نمای این دیوارپوش‌های پارچه‌ای دونوع ریزبافت و درشت بافت دارد.

۹- پوشش دیواری با الیاف مصنوعی: زیرلایه این نوع پوشش کاغذ یا لاتکس اکریلیک است و در سطح نمای آن الیاف مصنوعی استفاده می‌شود و نمای پارچه‌ای به سطح می‌دهد. مقاومت و استحکام آن از پوشش‌های دیواری با الیاف طبیعی بیشتر است.

۱۰- پوشش دیواری آکوستیک یا با عایق صوتی: این نوع دیوارپوش، پوششی دکوراتیو با قابلیت جذب صوت و کاهش انعکاس صوت در محیط است. این نوع پوشش بیشتر در مکان‌هایی مثل استودیو‌ها، سالن‌های کنفرانس، کتابخانه‌ها، لابی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این کاغذدیواری از تبادل صدا جلوگیری می‌کند.

منبع:همشهری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار