مردان بیشتر از زنان بیمار می‌شوند
کد خبر: ۸۸۸۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 17    -    ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
 رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری با بیان اینکه مردان بیشتر بیمار می‌شوند، گفت: مردان به دلایل مختلف اعم از فرصت کم و مشغله زیاد، کمتر به سلامت فردی توجه دارند.

دکتر سید جلیل حسینی با اشاره به برگزاری این کنگره اظهار کرد: مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را شروع کرد و در سال های گذشته بیش از ۲۰۰ طرح تحقیقاتی مصوب در زمینه های مختلف علوم بالینی، پایه، بهداشت باروری، سلولی و مولکولی داشته است که منجر به انتشار مقالات در ژورنال های معتبر پزشکی شده است.

وی افزود: از اهداف مرکز تبادل اطلاعات علمی همکاران و پژوهشگران و آشنایی متخصصین و دانشمندان خارج از کشور با پیشرفت های علمی کشور و مراکز تحقیقاتی بوده است که در این راستا پنج همایش بین المللی و دو همایش ملی در موضوعات مهم مبتلا به جامعه در زمینه سلامت با عناوین بهبود کیفیت زندگی در زنان یائسه، تنظیم خانواده، رویکرد های نوآورانه، بارداری ایمن و تاثیر شرایط محیطی در باروری و ناباروری را تا کنون برگزار کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری به موضوع سلامت مردان اشاره کرد و گفت: سلامت مردان نیز موضوع مهمی است که به دلایل مختلف اعم از فرصت کمو مشغله زیاد مردان، توجه کمتر به سلامتی فردی و در معرض قرار گرفتن انواع فاکتور های مضر شغلی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی بیان داشت: همچنین استمداد طلبی کمتر از بانوان و احساس رویین تنی مردان سبب شده کمتر به سلامت خود توجه کنند و این درحالی است که مردان بیشتر مبتلا به بیماری‌ها می‌شوند.

رئیس کنگره سلامت مردان افزود: مردان به واسطه نقش ویژه ای که در خانواده دارند لازم است به طور خاص به موضوع سلامت خود بپردازند و به همین لحاظ از یک دهه قبل سلامت مردان با اختصاص یک روز یا هفته در جهان به صورت نمادین مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: در ایران نیز در همین مدت ۱۰ ساله در اولین هفته اسفند، هفته سلامت مردان تعیین شده که در کنگره های مرکز به مبانی علمی و تعمیق آن پرداخته شده است.

دومین کنگره سلامت مردان و ناباروری مردان ۲ الی ۴ اسفند ۹۶ همزمان با هفته سلامت مردان برگزار می شود.

مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
0
0
ولی زنان بیشتر از مردان بیمارنمایی دارند و بیشتر هم به پزشک مراجعه می کنند!
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
0
0
بله همین طوره و زودتر هم معمولا می میرن متاسفانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار