راز شب نشینی‌های سلطان برونئی فاش شد +عکس
کد خبر: ۸۸۶۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 16    -    ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
 به گزارش تارنماي روسي "لنتا رو" ،اتباع برونئي در يکي از کشورهاي نفت خيز و ثروتمند جهان بسر مي برند. مردم برونئي ماليات پرداخت نمي کنند، آموزش و پرورش و سرويس پزشکي مجاني و و حق خريد مسکن و خودرو با پول بانکي با بهره نازل دارند. ولي با افت قيمت نفت رفاه و ثبات اجتماعي کشور متزلزل شده و در آن کشور برقراري نظام و مقررات اسلامي شروع شد ولي خود سلطان اين مقررات را اجرا نمي کند.



رسانه ها درباره ماجراهاي رسوايي اخلاقي سلطان و برادرکوچکش جفري افسانه ها مي نويسند. مي گويند آنها چند حرمسرا ترتيب داده و در آنها ده ها دختر کمتر از سن 16 سال تمام شب الکل مي خورند و روي ميزها مي رقصند. در 1997 خانم "شانون مارکتيک" که در آن زمان لقب "ميس آمريکا — 92" داشت در مورد دست درازي هاي دو برادر به دادگاه مراجعه کرده و راز اين شب نشيني ها را فاش کرد. شانون گله کرد که به او در برونئي کاري با حقوق سه هزار دلار در روز وعده دادند ولي بر خلاف وعده ها از او يک برده جنسي کرده و مجبورش کردند در شبنشيني هاي خصوصي از 10 شب تا 3 صبح برقصد. اين زن آمريکايي 10 ميليون دلار در ازاي آسيبهاي جسماني و معنوي طلب غرامت کرد ولي برادران خواست هاي او را به بهانه داشتن مصونيت ديپلماتيک رد کردند.


يک زن آمريکايي ديگر "جيليان لورن" در 2010 کتابي در باره زندگي درحرمسراي سلطنتي برونئي منتشر کرد. لورن نوشت: به محض ورود دخترها به برونئي پيش از روانه شدنشان به حرمسرا گذرنامه ها را مي گيرند. بيرون رفتن برايشان ممنوع است، آنها دائما تحت کنترل شديد قرار گرفته و رژيم غذايي سختي رعايت مي کنند. هر کدامش حقوقي تا 2 هزار دلار در هفته مي گيرد و مدت قراردادشان از سه هفته شروع شده و ممکن است تمديد شود. برخي براي چند سال مي مانند. آنها اعتراف مي کنند که با دريافت اين پول هاي گزاف هيچ مايل نيستند اين کشور را ترک کنند.


اکثر دختران موجود در حرم سرا از تايلند يا فيليپين در سن 14 سالگي هستند. هرکدام اميد دارد که شاهزاده او را انتخاب کند. به زن منتخب پول ها و جواهر زيادي مي دهند. شب هاي عياشي در قصرها يا کشتي بادبان 46 متري جريان دارد.


مجله آمريکايي فوربس در 2008 حجم ثروت پادشاه برونئي را 20 ميليارد دلار تخمين زده بود. او به دليل داشتن کلکسيوني از خودرو هاي لوکس و کاه هاي با شکوه معروف است. به نوشته مجله Vanity Fair کاخ سلطنتي داراي 1700 آپارتمان و 257 سرويس بهداشتي و حمام است. در پارکينگ بزرگ آن 110 اتومبيل مختلف قرار دارد. تعداد کل خودرو هاي سلطان برونئي بيش از 1930 دستگاه است. اکثر آنها خودروهاي بي نظير مارک هاي مرسدس بنز، فراري، بي ام و، جگوار، پورشه، رولز رويس، لامبورگيني ، و ديگر خودرو ها هستند.


هواپيماي خصوصي پادشاه برونئي ساخته شده از طلا، لوکس ترين و اشرافي ترين هواپيماي تزيين شده در دنيا است. اين بوئينگ براي سلطان 850 ميليون دلار تمام شد داراي وان جکوزي تماما ساخته شده از طلاي ناب است. بعلاوه سلطان 6 جت و 2 بالگرد شخصي دارد.


"لنتا رو" در پايان نوشت: اتباع سعادتمند و بي خبر بولکياه هنوز از هيچ چيز خبري نداشته و در حال ياد گرفتن سوره ها و آيات قرآن کريم هستند و خودش با دخترها عيش و نوش مي کند ثبات برونئي به دنبال ارزان شدن نفت آهسته آهسته از بين مي رود. کارشناسان مي گويند که در 2035 ذخاير نفتي برونئي اتفاقا به ته کشيده و سلطان ورشکست خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
4
5
حماقت تا كجا؟‌
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
1
2
"کارشناسان مي گويند که در 2035 ذخاير نفتي برونئي اتفاقا ته کشيده و سلطان ورشکست خواهد شد"

کشورش شاید ورشکسته بشه ولی شخص سلطان با داشتن 20 میلیارد دلار تا قیام قیامت ورشکسته نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
پرت و پلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار