سبک غذا خوردن و لباس پوشیدن عجیب ناصرالدین شاه+عکس
کد خبر: ۸۸۴۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 14    -    ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
 در میان شاهان قاجار تردیدی نیست که باید ناصرالدین شاه را سالم ترین و سرخوش ترین آنها دانست. گفته می شود ناصرالدین شاه از قوای جسمانی و سلامت بدنی بسیار مطلوبی برخوردار بوده و اگر توسط گلوله میرزا رضا کرمانی کشته نمی شد تا چند دهه دیگر می توانست با سلامتی کامل پادشاهی کند. عین السلطنه درباره سبک زندگی جالب ناصرالدین شاه در جلد اول روزنامه خاطراتش می نویسد:


«همه چیز را داخل هم میل می فرمودند و از تداخل ابداً اجتناب نمی کردند. الان ناهار میل فرموده بودند نیم ساعت دیگر هندوانه، بستنی، خربزه می خوردند. مزاج شاه حکایت غریبی است. ظن اغلب مردم و غالب اطباء است که هر آینه به شاه گلوله نزده بودند سی سال بلکه چهل سال تمام به همین قوت مزاج باقی می میاندند.

از وقت تیر خوردن تا ساعت سه از شب رفته بدن گرم بود و خون می آمد. خود این دلیلی واضح است که این بنیه و مزاج یقیناً تا چهل سال دیگر تحلیل نمی رفت و باقی بود. سواری زیاد می فرمودند. راه خیلی می رفتند.

لباس خز و سنجاب در تمام سال بر تن می فرمودند. زمستان نزدیک آتش و اطاق گرم هرگز نمی نشستند اما قریب پانزده بیست تکه لباس روی هم می پوشیدند، از پیراهنهای کلک و ترمه و پوست و غیره. قوای شاه ابداً با روز جوانی فرقی نکرده بود. کدام جوان می تواند در تمام سال شبی با یک زن و دو زن صحبت کند. هیچ پادشاهی و هیچ سلانی از اول دنیا تاکنون به مثل او عیشی و راحتی نکرد. یک ساعت راحتی و سلامت مزاج او با تمام عمر خسرو پرویز و هارون الرشید و مامون برابر بود.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
2
0
از ناصرالدین شاه پرسیدند فلانی را می شناسی؟
جواب داد: این پدر سوخته خیلی فحش میده ، حرمت فحش را از بین برده!
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
3
0
درود پروردگار بر میرزا رضای کرمانی.
میرزا رضای کرمانی در اعترافاتش می گوید :
«در ظلمی که بر این ملت رفته من هم با مردم هم درد هستم ،ولی در بی غیرتی با هیچ کس شریک نیستم. او را کشتم تا همه بدانند ظالم را هم میشود کشت.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار