اتفاق تکان دهنده در دنیای ورزش+عکس
کد خبر: ۸۸۴۲۰
تاریخ انتشار: 2017 October 13    -    ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
به نقل از دیلی میل ، مایک میلر مدیرعامل شرکت جهانی المپیک خبر از ساخت میکروچیبی داد که از دوپینگ ورزشکاران جلوگیری می کند. این میکروچیب به ورزشکاران نصب می شود و آنها باید همه جا این وسیله کوچک را دنبال خود داشته باشند. حالا از این وسیله به عنوان چیزی تعبیر می شود که باعث شده تا رفتاری با ورزشکاران شود که معمولا با سگ ها می شود.

 

اتفاق تکان دهنده در دنیای ورزش
 

البته میلر چنین اعتقادی ندارد. وی گفت: «بسیاری از ورزشکاران نسبت به انواع مواد نیروزا آگاه نیستند اما میکروچیپ باعث می شود تا در زمان مصرف این نوع مواد نیروزا هشدار دریافت کنند. این میکروچیپ کمک می کند تا ورزش سالم بماند.»

اما هیچ کس با برنامه های نصب میکروچیپ به ورزشکاران راضی نشده نشده است و نگرانی هایی در رابطه با امنیت و حفظ حریم خصوصی وجود دارد چرا که ، داده های تولید شده این میکروچیپ می تواند برای ردیابی مردم استفاده شود که کاری غیراخلاقی و غیرقانونی است.

میلر در این هفته در مورد یکپارچگی ورزش در گفتگو با رهبران مبارزه با دوپینگ گفت که این روش می تواند بهترین راه حل برای پاک شدن ورزش باشد.

او گفت:«برخی از مردم می گویند ما نباید چنین کاری را در قبال ورزشکاران انجام بدهیم.»

میلر در ادامه سخنان بحث برانگیز خود افزود: «ما ملتی «سگ دوست» هستیم، به سگ هایمان ردیاب نصب می کنیم تا گم نشوند. مگر اینکار به ضرر آنهاست؟! حالا چرا همین ردیاب ها را ورزشکاران نصب نکنیم؟ ما به فکر آنها هستیم!»

مدیرعامل شرکت جهانی المپیک گفت که این تکنولوژی در آستانه طرح آزمایشی قرار دارد. او گفت: «به منظور جلوگیری از دوپینگ در ورزش ما باید از این میکروچیپ برای ورزشکاران استفاده کنیم.بعضی ها می گویند این حمله به حریم خصوصی است. باید بگویم ورزش مثل یک باشگاه بزرگ است و اگر افراد نمی خواهند از قانون تبعیت کنند اصلا وارد این باشگاه نشوند!»

وی افزود: «من استیو جابز نیستم اما نیاز داریم تا پول هایمان را صرف آخرین تکنولوژی ها کنیم.»

با وجود تاکید مدیرعامل شرکت جهانی المپیک بر استفاده از این میکروچیپ برای ورزشکاران موج وسیع مخالفت ها آغاز شده است. در واقع هیچ ورزشکار حرفه ای مایل نیست رفتاری که با یک سگ می شود با او هم بشود.

خانم نیکول ساپستد مدیرعامل کمیته ضددوپینگ بریتانیا با این طرح به شدت مخالفت است و می گوید هر چند برای کاهش دوپینگ تلاش های زیادی صورت می گیرد اما قرار نیست برای جلوگیری از این مشکل حریم خصوصی افراد زیر سوال برود. او گفت:« ما به پیشرفت های تایید شده در فن آوری که می تواند به مبارزه با دوپینگ کمک کند خوش آمد می گوییم. با این حال، آیا می توانیم مطمئن باشیم که این میکروچیپ می تواند تمام مواد و روش های موجود در لیست ممنوعه را تحت کنترل قرار دهد؟ حتی اگر پاسخ مثبت باشد جنبه رعایت حریم خصوصی ورزشکاران را نمی توانیم نادیده بگیریم. باید یک تعادل بین تلاش برای جلوگیری از دوپینگ و احترام به حریم دیگران قائل باشیم. ما تحقیقات و تکنولوژی هایی را تشویق می کنیم که می توانند سازمان های ضد دوپینگ را در تلاش هایشان برای کنترل دوپینگ به صورت اخلاقی کنترل کنند.»

منبع: جام جم آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار