ماجرای قطع درختان یک باغ سیب بخاطرفروش نرفتن +عکس
کد خبر: ۸۸۳۷۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 12    -    ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
در روزهای اخیرتصویری در فضای مجازی با عنوان «باغبانی به خاطر فروش نرفتن محصولش دست به تبر شد و تمام درختان سیب خود را در اردبیل قطع کرد» و به این امر اشاره شده بود که "واقعاً چه کسی مقصر است؟"


وزارت جهاد کشاورزی طی اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب و اعلام کرد که در صورت فروش نرفتن محصولات باغبانان پیش‌بینی سیاست خرید تضمینی برای محصولات باغی نیز وجود دارد.

در ادامه این اطلاعیه وزارت جهاد کشاورزی آمده است که سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضمن بررسی موضوع اعلام کرد که در دشت اردبیل در هیچ شهرستانی چنین واقعه‌ای اتفاق نیفتاده است.

این گزارش با اشاره به این که درختان سیب بریده شده از نوع روسیمی و پایه کوتاه است که پرورش آنها بیشتر در کشورهای اروپائی رواج دارد و در هیچ نقطه کشور از این نوع و روش استفاده نمی شود، می افزاید:بررسی ها نشان می دهد که تصویر منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه ها مربوط به کشورهای اروپائی است

در همین حال،قائم مقام معاونت توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن تکذیب خبر و تصویر قطع درختان باغ سیب در اردبیل اعلام کرد: براساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی، در مورد محصولات باغی (از جمله سیب) سیاست خرید تضمینی پیش بینی شده و در صورت کاهش قیمت و مشکل باغداران در فروش،دولت مداخله خواهد کرد و به صورت تضمینی محصول سیب باغداران را خریداری می کند.

قطع درختان در طرفة العین و تبدیل شدن باغات با ویلا

 با توجه به سیاست‌های خرید تضمینی و توافقی جهاد کشاورزی و به کارگیری "سایت واردات موز در قبال صادرات سیب تولیدی کشاورزان" قطع درختان به دلیل فروش نرفتن منطقی پشت خود ندارد.

هر ساله در حجمی بالا و بیشتر از نیاز کشور سیب درختی تولید و برداشت می شود و به بازار می‌رسد اما باید توجه داشت که قطع درختان باغات کشور برای تغییر کاربری و تبدیل آن با ویلا امری غریبی نیست و سال‌ها است که در مناطق خوش آب و هوا و اراضی ییلاقی، به ویژه در شمال کشور شاهد چنین تصاویری هستیم و در مدت زمان کم و طرفة العیندرختان قطع می شود که گویی از ابتدا هرگز وجود نداشته است.

تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
1
5
شهر شیراز طی سالیان گذشته بارها شاهد قطع اشجار و آتش سوزیهای عمدی در باغهای بسیار بزرگ و قدیمی جهت تغییر کاربری بود.، که خوشبختانه با انتصاب شهردار محترم و عزیزی چون جناب پاک فطرت این روند متوقف گردید و با خرید بسیاری از این باغها ، اراضی مربوطه تبدیل به پارکهای متعدد گردید.
امید است شهردار جدید این شهر نیز روند ایشان را ادامه دهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
1
عین نقاشی می مونه انگار خواب و خیاله
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
2
قطع درختان سیب در مشکین شهراستان اردبیل اتفاق افتاد که صداوسیماوخبرگذاری هاانرامنتشر کردن بنده هم شاهد ماجرا بودم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
1
خاطرم هست چند سال پیش در شهرستان بندر گز باغداران بیچارهبرای فروش نرفتن میوه های باغشون به قیمت منطقی و قابل توجیه اقدام به ریختن میوه ها از شاخه ها کردند تا مورد تهاجم گرازهای وحشی قرار نگیرند و چون حتی هزینه کارگر ها هم برای این عمل اصلا توجیه نداشت با نصب تابلو و پلاکارد در محور اصلی تردد مسافرین تهران به مشهد، عابرین رو به "جنگل هلو" و خوردن و کندن میوه بصورت رایگان دعوت می کردند. 2 سال پیش هم بسیاری از کشاورزانی که محصول باقلایی که کشت کرده بودند با افت شدید قیمت مواجه شد یا رایگان زمین رو در اختیار عوام قرار دادند و یا باقلا های نچیده رئو با بوته و ساقه شخم زدند.این اتفاقات زیاد تو منطقه ما افتاده
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
2
نشستي تهران پشت مونيتور و دتاي قضاوت ميكني!!!
يه سر برو روستاهاي اردبيل و اهر و شبستر و مرند و سراب و ... با چشم خودت ببيني هزاران تن ميوه رو دست كشاورزهاي بيچاره باد كرده. حتي قيمت جعبه ميوه هم در نمايد با اين وضع بازار... چه برسه به هزينه كاگر و ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار