ضرغامی و برج ایفل چینی + عکس
کد خبر: ۸۸۳۵
تاریخ انتشار: 2015 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
عزت الله ضرغامی در تازه ترین پست اینستاگرامی خود از هنر چینی ها در زمینه ساخت بناهای مهم دنیا تعریف کرده و جای اینچنین فرهنگ سازی را در ایران خالی دانسته است.

ضرغامی

وی در این پست این طور نوشته:

 از هنر چينى!
این تصاویر مربوط به شیراز و پاریس و پیزا نیست! بلکه مربوط به یک شهرک تفریحی-آموزشی در پکن است؛ آقایان هم اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس چهارم.

چینی‌ها، مبتکرانه با هزینه‌ای معادل یکصد میلیون دلار، شهرک زیبایی از معروف‌ترین بناهای تاریخی جهان ساخته‌اند که در همان سال اول هزینه‌اش را درآوردند!

بازدیدکنندگان با رغبت 10 دلار می‌دهند، با این سازه‌ها عکس می‌گیرند و اطلاعات ذی‌قیمتی هم از تاریخ تمدن به دست می‌آورند. روزهای تعطیل به دلیل ازدحام شدید امکان بازدید مؤثر وجود ندارد.
.
*** پی‌نوشت **********
.
این پدیده، از حلقه‌های گمشده‌ی کشور است. متأسفانه در امور تفریحی سرگرمی آموزشی نه تنها سرمایه‌گذاری قابل اعتنایی توسط نهادها صورت نمی‌گیرد، بلکه بخش خصوصی نیز به دلايلى، به ندرت در این حوزه ورود می‌کند.

امریکایی‌ها با پشتوانه‌ی شخصیت‌های کارتونی، شهرک دیزنی (disneyland) را در چند کشور دنیا بنا کرده‌اند؛ هم درآمد سرشار دارند و هم فرهنگ (بی‌فرهنگی) خود را منتقل می‌کنند.

در آسیب‌شناسی اجتماعی جامعه‌ی ایران همواره فقدان فضاهای تفریحی، سرگرمی برای خانواده‌ها، در ردیف‌های اول قرار دارد.

پروژه‌های جدی در این حوزه معمولاً با حاشیه‌سازی و شایعات درست و نادرست به محاق فراموشی سپرده می‌شوند. چنين پروژه هايى، نياز به سياستگذارى مناسب، هدايت و حمايت مؤثر دارند.

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار