چرا نزاع دومین عامل مرگ و میر ناشی از حوادث است؟
کد خبر: ۸۸۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 12    -    ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
این همه آمار بالای مرگ و میر ناشی از تصادفات و نزاع در کشور داریم که ناشی از مسائل فرهنگی است. بی توجهی های زیادی در حوزه فرهنگ شده است. فرهنگ سازی فقط برگزاری مراسم عزاداری نیست.
 چرا نزاع دومین عامل مرگ و میر ناشی از حوادث است؟
چرا نزاع دومین عامل مرگ و میر ناشی از حوادث است؟   وزیر بهداشت گفت: نزاع دومین عامل مرگ و میر ناشی از حوادث در کشور پس از تصادفات رانندگی است.

سید حسن هاشمی افزود: این همه آمار بالای مرگ و میر ناشی از تصادفات و نزاع در کشور داریم که ناشی از مسائل فرهنگی است. بی توجهی های زیادی در حوزه فرهنگ شده است. فرهنگ سازی فقط برگزاری مراسم عزاداری نیست. باید پیام اصلی سید شهدا را که دروغ نگفتن ریا نکردن ظلم نکردن به دیگران و داشتن روابط صحیح با دیگران و رعایت حقوق مردم است را آموزش دهیم به این ترتیب از میزان حوادث و نزاع ها نیز کم می شود.
 
وی گفت: وزارت بهداشت و اورژانس کشور وظیفه دارند با سرعت بخشیدن به نجات مصدومان و بیماران و افزایش تخت های بیمارستانی از میزان مرگ و میر و نقص عضو کم کنند اما تا کجا می توان با توسعه فیزیکی جلو رفت و جایگاه پیشگیری و آموزش همگانی برای کاهش حوادث کجاست!

وی ادامه داد: راه اساسی پیشگیری از حوادث فرهنگ سازی و تربیت فرزندان و آموزش به مردم برای مراعات حقوقر یکدیگر و پرهیز از تحصیل مال حرام است تا جامعه ای سالم داشته باشیم.

وی گفت: خوشبختانه باوجود حدود دو میلیون مأموریت اورژانس در سال کمترین شکایت مردمی را از خدمات این سازمان داشته ایم. با این حال باید زمان رسیدن بر بالین مصدومان را به خصوص در شهرهای بزرگ و جاده ها کاهش دهیم، حتما این کار را انجام خواهیم داد و ناوگان اورژانس زمینی هوایی و دریایی در دولت دوازدهم تقویت می شود.

مسئله بسیار مهم دیگر آموزش است هم آموزش به تکنسین ها و پرسنل اورژانس و هم آموزش همگانی و مردمی برای پیشگیری از حوادث که حتما در دولت دوازدهم جزو اولویت های اصلی وزارت بهداشت و اورژانس کشور است.

هاشمی گفت: خدمات فوریت های پزشکی خدمات ارزشمند و حساسی است و اگر رسیدن بر بالین بیماران 8 دقیقه طول می کشد، این هشت دقیقه معمولی نیست و هر ثانیه آن یک سال می گذرد زیرا جان مردم در خطر است و حتی اگر تقدیر خداوند باشد که کسی از جهان برود یک ثانیه تاخیر مامور اورژانس به حساب کم کاری گذاشته می شود و موجب ناراحتی مردم خواهد بود.

وی افزود: رانندگان اورژانس که خودشان تکنسین های فوریت های پزشکی هستند باید در اسرع وقت به بالین بیماران برسند اما نباید این سرعت به حدی باشد که خودش موجب تصادف شود
وزیر بهداشت ادامه داد اورژانس کشور به شدت با کمبود نیرو مواجه است و امیدواریم دولت سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه و مجلس برای جبران این کمبود به وزارت بهداشت کمک کنند.

وی گفت: باید معیشت نیروهای اورژانس مورد توجه قرار گیرد و این طور نباشدکه پس از سه یا چهار سال این نیروها از سازمان اورژانس خارج شوند و تصور کنند در جایی دیگر زندگی بهتری خواهند داشت.

 با این حال، نیروهای اورژانس مسئولیت خطیری دارند و اگر من به عنوان وزیر یا معاون یا دولت حقوق آنان رابه درستی پیگیری نکردم و پرداخت معوقات طولانی شد، نباید موجب کاهش انگیزه خدمات شود، زیرا آنان با جان مردم سروکار دارند و باید بهترین عملکرد خود را برای نجات مردم انجام دهند.

هاشمی گفت: خدمات اورژانس یک کار تیمی است و باید هماهنگی نزدیکی بین مسئولان سازمان اورژانس معاونت درمان و بهداشتی و دستگاه های مرتبط دیگر وجود داشته باشد، به ویژه حوزه پیشگیری باید تقویت شود، زیرا درمان واورژانس رسیدگی به معلول است و لازم است علت بروز حوادث را از بین ببریم.

هر قدر اورژانس را توسعه دهیم و تخت بیمارستانی اضافه کنیم، وقتی بار حوادث و بیماری ها کاهش نیافته، کار مهمی انجام نداده ایم. چرا باید این همه تصادف در کشور رخ دهند و بااستعدادترین دانش آموزان کشور از بین بروند؟ باید با فرهنگ سازی وآموزش کاری کنیم که نزاع در جامعه کاهش یابد.

هاشمی تأکیدکرد: آمار مرگ ناشی از تصادفات رانندگی در کشور قابل توجه است. به میزان مرگهای ناشی از تصادف در شهریور توجه کنید. واقعا تأسف بار است. شاید در سال های اخیر مقداری از این آمارها کم شده ولی نباید بر این کاهش نسبی دلمان خوش کنیم.
ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
فعلا که فرهنگ سازی در این مملکت تعطیل است و محرم یعنی یکی روضه بخونه و پولش رو بگیره و بقیه گریه و ناله کنن.حیوان آزاری.ریختن زباله در محیط زیست و تخریب محیط زیست.خالکوبی و خراش پوست.تخریب اموال عمومی.چاپلوسی.ظاهرسازی.عدم رعایت حق تقدم و ... نمونه ای از این بی فرهنگی هاست که مسئولین توجه ای به رفع آنها و آموزش کودکان و نوجوانان ندارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار