طرز تهیه‌ و تزیین کیک سه رنگ
کد خبر: ۸۸۳۰۷
تاریخ انتشار: 2017 October 12    -    ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک کیک شیک مناسب برای میهمانی‌ها آشنا کنیم. کیک سه طبقه و سه رنگی که با روکش ترافل‌های رنگی، جلوه‌ی زیبایی خواهد داشت. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت و تزیین این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ و تزیین کیک سه رنگ
 
اختصاصی تابناک باتو؛ امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک کیک شیک مناسب برای میهمانی‌ها آشنا کنیم. کیک سه طبقه و سه رنگی که با روکش ترافل‌های رنگی، جلوه‌ی زیبایی خواهد داشت. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت و تزیین این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ و تزیین کیک سه رنگ

مواد لازم:

آرد: 300 گرم
بکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری
نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
شیر گرم: 250 گرم
کره: 2 قاشق غذاخوری
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ: 4 عدد
شکر: 200 گرم
پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی قرمز: یک قطره
ترافل رنگی: به میزان لازم
خامه‌ی زده شده: نیم کیلو

طرز تهیه:

آرد و بکینگ پودر را به همراه نمک، با یکدیگر مخلوط کرده و چند بار الک می‌کنیم. کره را در شیر داغ می‌ریزیم تا ذوب شود سپس وانیل را به آن اضافه می‌کنیم.
تخم مرغ‌ها را به همراه شکر می‌زنیم تا کرم رنگ شود سپس کم کم مخلوط به دست آمده را به همراه شیر، به آرد افزوده و خوب هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شود.
ماده‌ی کیک را به سه بخش تقسیم می‌کنیم. به یک قسمت از آن پودر کاکائو و به بخش دیگر آن، رنگ خوراکی را می‎افزاییم و خوب مخلوط می‌کنیم. مواد کیک را در سه قالب جداگانه ریخته و آنها را در فر با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد به مدت 25 دقیقه قرار می‌دهیم.
پس از سرد شدن کیک‌ها، به سراغ تزیین آنها می‌رویم. طبقه‌ی اول، کیک ساده است. دور تا دور کیک و روی آن را با خامه‌ی زده شده، می‌پوشانیم. طبقه‌ی دوم، کیک صورتی رنگ است، آن را روی کیک ساده قرار داده و با خامه می‌پوشانیم و در آخر، نوبت کیک شکلاتی است، پس از پوشاندن این طبقه از کیک با خامه‌ی زده شده، دور تادور کیک را نیز با خامه می‌پوشانیم تا کاملا یکدست شود سپس روی کیک سه طبقه و سه رنگ را با ترافل‌های رنگی، تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: fatafeat 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار