سرگذشت مشهورترین دانشگاه های جهان
کد خبر: ۸۸۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 11    -    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
تاریخ یکی از دلایل این توجه است. هاروارد و ییل بیش از صدها سال است که هستند و این حجم از توجه نسبت به آنها طبیعی است. شهرت دلیل دیگر آن است. برخی از بهترین دانشگاه های آمریکا که شامل ییل و هاروارد نیز می شوند، جزو گروه کوچکی به نام لیگ ایوی هستند.
سرگذشت مشهورترین دانشگاه های جهان 
 
اختصاصی «تابناک باتو»؛ وقتی که دانشجویان سراسر دنیا به ادامه ی تحصیل در ایالات متحده فکر می کنند، احتمالا چند تصویر بیشتر در ذهن آنها شکل نمی گیرد؛ ساختمان های قدیمی زیبا، کتابخانه هایی پر از کتاب و محوطه ای سرسبز که دانشجویان روی آنها استراحت کرده یا به سمت کلاس های درس قدم برمی دارند.

لیستی از نام های مشهور نیز به ذهن می رسد؛ هاروارد، ییل، استنفورد. این لیست معمولا پس از پنج یا شش نام به پایان می رسد.

بیش از ۴۰۰۰ کالج و دانشگاه در سرتاسر آمریکا وجود دارد اما چرا تنها تعداد معدودی از آنها تا این حد مورد توجه هستند.
 
سرگذشت مشهورترین دانشگاه های جهان 

تاریخ یکی از دلایل این توجه است. هاروارد و ییل بیش از صدها سال است که هستند و این حجم از توجه نسبت به آنها طبیعی است. شهرت دلیل دیگر آن است. برخی از بهترین دانشگاه های آمریکا که شامل ییل و هاروارد نیز می شوند، جزو گروه کوچکی به نام لیگ ایوی هستند. دانشگاه های عضو این گروه مدت هاست که جزء بهترین ها در دنیا تصور می شوند.

از طرفی مدارسی چون وندربیلت، با اینکه عضو این لیگ نیستند، بر همگان روشن است که یکی از دانشگاه های برتر آمریکاست.

نسل های متوالی است که مدارسی چون وندربیلت، رهبران و متفکران مهمی را تحویل جامعه داده است. اما مطمئنا هنوز با مراکزی که سطح آموزشی بسیار بالایی دارند، فاصله ی زیادی دارد.
 
سرگذشت مشهورترین دانشگاه های جهان 
 
کسب پذیرش دانشگاه های برتر آمریکا بسیار دشوار است. به عنوان مثال ۳۹۵۰۰ فارغ التحصیل دبیرستان برای کسب پذیرش در هاروارد در سال ۲۰۱۷ ثبت نام کردند. این دانشگاه تنها کمی بیش از ۲۰۰۰ تن از این تعداد را پذیرش کرد.  در حالی که وندربیلت در سال ۲۰۱۶ از میان ۳۲۰۰۰ درخواست کننده، کمتر از ۳۵۰۰ دانشجو را پذیرفت.

هر دانشجویی باید در این گونه رقابت ها، تمامی امکانات را در نظر بگیرد و به دانشگاه هایی با تعداد متقاضی کمتر نیز توجه نشان بدهند؛ به ویژه آنهایی که به دنبال مجموعه ی گوناگونی از دانشجویان هستند.

منابع زیادی با اطلاعاتی درباره ی کالج ها و دانشگاه های آمریکا موجودند.
یو‌اس‌نیوز وورلد ریپورت و پرینستون‌ریویو دو منبع از محبوب ترین منابع این گونه اطلاعاتند. این دو دانشگاه ها را بر اساس انواع مختلفی از معیارها رتبه بندی و نقد می کنند.
 
سرگذشت مشهورترین دانشگاه های جهان 

البته دنبال کردن اطلاعاتی فراتر از رتبه بندی دانشگاه می تواند بسیار مناسب باشد. مثلا اینکه کلاس های کوچک را دوست دارید یا بزرگ؟ دوست دارند در یک شهر کوچک زندگی کنند یا یک شهر بزرگ؟
پاسخ پرسش هایی از این دست می تواند گزینه هایی محدود و متناسب با شرایط دانشجو پیش روی آنها قرار دهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسماعیل
|
United States
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
1
کسانی که از دانشگاههای برتر آمریکا فارغ التحصیل میشوند هم براحتی کار پیدا میکنند و هم حقوق بالاتری دریافت میکنند. مثلا در وبسایت دانشگاه برکلی نوشته است که فارغ‌التحصیلان لیسانس آن دانشگاه پس از اشتغال بطور متوسط ماهی 2000 دلار بیشتر از فارغ‌التحصیلان دانشگاههای دیگر آمریکا حقوق دریافت میکنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار