پژوهشگران ربات خوردنی ساختند+عکس
کد خبر: ۸۸۱۸۴
تاریخ انتشار: 2017 October 13    -    ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
 محققان اخیرا رباتی ساخته‌اند که انسان می‌تواند آن را بخورد. در ابتدا تصور کردیم که این ایده، برای مقابله با حمله‌ی احتمالی ربات‌ها پیاده شده است، ولی کمی بیشتر به ربات ساخته شده دقت کردیم و از دلیل ساخت آن خبردار شدیم.
 
 پژوهشگران ربات خوردنی ساختند 
 
محققان موسسه‌ی سویییسی EPFL می‌گویند که ربات‌هایی که بتوان آن‌ها را خورد، می‌توانند مصارف مختلفی داشته باشند. برای مثال می‌توان از آن‌ها برای گشت و گذار در بدن انسان استفاده کرده، یا حتی حمل و نقل آذوقه را به آن‌ها سپرد؛ طوری که خودشان آذوقه هستند و باری حمل نمی‌شود.
 
 پژوهشگران ربات خوردنی ساختند

این ایده‌ی تازه مفاصلی را نشان می‌دهد که از ژلاتین ساخته شده‌اند و در حال حاضر، فقط انگشت‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را در تصاویر پایین ببینید. چنین ربات‌های نرمی، چیز جدیدی نیستند، برای مثال در سوپرمارکت‌ها از ربات‌هایی به این شکل برای حمل میوه‌ها استفاده می‌کنند، ولی این ربات‌ها پلاستیکی نیستند و از گلیسرین، ژلاتین و وآب ساخته شده‌اند؛ یعنی می‌توان این ربات‌ها را خورد.

موارد استفاده‌ی این ربات‌ها می‌تواند شامل ماموریت‌هایی در طبیعت شود؛ ماموریت‌هایی که پس از تمام شدن، ربات را می‌توان به راحتی در طبیعت رها کرد. یا اینکه می‌توان از این ربات‌ها به عنوان طعمه برای بررسی حیوانات استفاده کرده. در نهایت هم می‌توان به راحتی چنین ربات‌هایی را به داخل بدن خودمان هم فرستاد؛ طوری که در داخل ژلاتین دارو ریخته شود.


دیجی کالا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار