عوارض زود بیدار شدن کودکان برای رفتن به مدرسه
کد خبر: ۸۸۱۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 10    -    ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
«حفظ یک ساعت مشخص برای به خواب رفتن، بین ۸ تا ۱۰ ساعت خواب شبانگاهی، محدود کردن کافئین، خاموش کردن تلویزیون، تلفن همراه و بازی‌های ویدئویی حداقل یک ساعت قبل از خواب به نفع کیفیت خواب و حفظ سلامت روان است».
 
 
عوارض زود بیدار شدن کودکان برای رفتن به مدرسه   به گزارش «تابناک باتو»؛ خواب ناکافی شب و بیدار شدن در صبح زود برای دانش آموزان فشار روحی و آسیب روانی را به همراه دارد. بازه زمانی شروع مدارس در صبح زود ممکن است باعث بروز بیماری های روانی در میان دانش آموزان شود.

نتایج یک مطالعه در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر نشان داده است، شروع مدرسه قبل ساعت ۸:۳۰ در صبح می‌تواند موجب افسردگی و اختلالات روحی در دانش‌‌آموزان شود.

بر اساس پژوهش‌های جدید، ساعت شروع مدارس وقتی قبل ۸:۳۰ دقیقه باشد، علاوه بر اینکه موجب فشار بر دانش‌آموزان و ایجاد اختلال در خواب آنها می‌شود، آنها را نیز در معرض بیماری‌های روانی قرار می‌دهد.

محققان این مطالعه تأکید می‌کنند، دانش‌آموزان باید بین ۸ تا ۱۰ ساعت خواب شبانگاهی داشته باشند تا علاوه بر اینکه از آسیب‌های ذکر شده، جلوگیری کنند، خود را برای یادگیری مطالب جدید هم آماده کنند.

پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه روچستر با بررسی ۲۰۰ دانش‌آموز دریافتند، شروع مدرسه قبل از ساعت ۸:۳۰، خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب را در آنها افزایش می‌دهد.
 
 

محقق ارشد این مطالعه می‌گوید:‌ شروع صبحگاهی مدارس تأثیر منفی بر روند خواب می‌گذارد و موجب بروز اختلالات روانی می‌شود؛ قطعا بهداشت بهتر خواب همراه با زمان مناسب شروع کلاس‌های مدرسه در صبح باعث به دست آمدن نتایج بهتر خواهد شد».

به گفته محققان، دیرتر شروع کردن کلاس‌های صبح باعث بهبود نمرات و افزایش حضور دانش آموزان و همچنین کاهش تصادفات رانندگی می‌شود.

پژوهشگران می‌گویند: «حفظ یک ساعت مشخص برای به خواب رفتن، بین ۸ تا ۱۰ ساعت خواب شبانگاهی، محدود کردن کافئین، خاموش کردن تلویزیون، تلفن همراه و بازی‌های ویدئویی حداقل یک ساعت قبل از خواب به نفع کیفیت خواب و حفظ سلامت روان است».
فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
2
کابوس مدرسه و بیدار شدن های شش صبح... کاش روزی برسد که هیچ کودکی مجبور نباشد شش صبح از خواب بیدار شود تا هفت صبح به مدرسه برسد. یک عمر دویدیم و دوزار نیارزید..
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
1
این مطلب بایستی به اطلاع مسولین وزارت آموزش و پرورش برسد.البته تنظیم زمان توسط خانواده ها هم میتواند در بهبود وضعیت اشاره شده موثر و کارا باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
2
مدارس دوره ما که اگر یک کم روی بیشتری بهشون داده شده بود از ساعت ۶ و نیم مراسم صبحگاه مشترک برگزار می کردند و پرچم بالا می بردند. دانش آموزهای بیچاره هم باید موی سرشون رو با نمره ۴ می زدند و لباس یونیفرم همشکل می پوشیدند و کوله پشت به خط می شدند. تو سوز سرمای زمستون و تو گرمترین روزهای سال تحصیلی و زیر آفتاب رمق گیرش هم تا ۸ صبح تو صبحگاه باید خبردار می ایستادند و جیکشون هم نباید در می آمد. هر کی هم یک دقیقه دیرتر می رسید به صبحگاه باید می رفت تو صف بی انضباطی و منتظر می موند تا دژبان یعنی ناظم بیاد تکلیفش رو مشخص کنه و یا با توبیخ و یا تنبیه و کلاغ پر حقش رو کف دستش بگذاره. از همون روز اول هم بچه باید خودشو با صدای گوش خراش آمپلی فایر های سوت کش و جیغ کش و صدای نکره تهدید کنان ناظم و تذکرات ۲۰۰ بندی اش تطبیق می داد و ضمنا خودش باید بطور اتوماتیک توجیه می شد که سوت ناظم از دستور فرمانده میدان جنگ بالاتره و سرپیچی از اون به دادگاه صحرایی توسط ناظم و مدیر و نهایتا اخراج (از دید کودک دانش آموز = اعدام) منجر خواهد شد. ضمنا مراسم دعا هم به نظامی ترین و خشک ترین شیوه ممکن برای کودک بدبخت برگزار می شد و او هم فقط بای ۵۰ بار داد می زد آمین و دو تا دعای شعر گونه رو هم داد می کشید. بعد هم مراسم به دیدن ناخن و خط کش زدن به دست بچه های دارای مو و ناخن بلندتر از مصوبات سربازخانه شروع می شد. انگار نه انگار که طرف مقابلشون یک کودکه و یا در دوره دبیرستان یک نوجوانه. انگار ناظم مدرسه فرمانده یگان تکاوری است‌. ۱۲ سال روح و روانمون رو از سر صبح به بازی گرفتند و هیچکس هم نپرسید که ما دانش آموزان چی می خواهیم. پدر و مادرها هم فکر می کردند این کارها خوبه و بچه رو خودساخته می کنه. یا منظم بار میاردش. ولی ما سختگیری های الکی مدرسه رو حتی تو سربازی هم ندیدیم. اگر نظم و نظامی هم بود هدفمند و به جا بود و مانند رفتار ناظم مدرسه آزار دهنده نبود بلکه همه علاقمند به فراگیری نظم داشتیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
1
دوران شومی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار