پناهنده ای از اتیوپی که در آمریکا به ثروت می رسد
کد خبر: ۸۸۰۹۰
تاریخ انتشار: 2017 October 10    -    ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
توفا می گوید، بزرگترین هدیه ای که می توان به افرادی مثل من داد، القای این عبارت است که شما می توانید و احساس می کنم که توانسته ام. موفقیت من درسی برای تمام مهاجران آفریقایی است که برای موفقیت در ایالات متحده تلاش می کنند.
 پناهنده ای از اتیوپی که در آمریکا به ثروت می رسد
 
پناهنده ای از اتیوپی که در آمریکا به ثروت می رسد   اختصاصی «تابناک باتو»؛ تاشیتا توفا، زاده و بزرگ شده ی اتیوپی است. به همراه سیزده برادر و خواهر خود روی مزرعه ی خانوادگی شان فعالیت می کرد و برای ادامه تحصیل و معلم شدن مزرعه را ترک گفت.

وی درگیر سیاست شد، برای همین، به کمپینی در حمایت از حزبی سیاسی که مخالف حزب اکثریت مردم اتیوپی، جبهه ی دموکراتیک انقلابی، بود پیوست. خیلی زود متوجه شد که شرایط امن نیست و تصمیم به ترک کشور گرفت. او در سال ۱۹۹۲ به عنوان یک پناهنده وارد ایالات متحده شد.

وی در مینیاپولیس، شهری بزرگ در ایالت شمالی مینه‌سوتا سکنا گزید. در آنجا به عنوان ظرف‌شور مشغول به کار شد. وی همچنین در کارخانجات تولیدی به عنوان نگهبان انجام وظیفه می کرد. در مواقعی در دو یا سه شغل متفاوت به طور همزمان فعالیت می کرد. درآمد این سه شغل برای گذران زندگی او و همسر و پنج فرزندش کافی نبود. به همین دلیل در بعد از ظهرها و آخر هفته ها افراد مسن و یا ناتوان را در مسیر خانه و کار منتقل می کرد.

می گوید که عاشق این کار شد. در سال ۲۰۰۳ او و برادرش تصمیم ‌به بازگشایی یک شرکت حمل و نقل می گیرند. آنها کار خود را با اتومبیل ون همسرش آغاز کردند. خیلی زود مدارس شروع به استفاده از خدمات آنها کردند. خدمات فوق العاده آنها دهان به دهان چرخید و شرکت رشد کرد.

شرکت آنها اکنون با نزدیک به سیصد اتوبوس و ون بچه ها را از سرتاسر ایالت به مدرسه میبرند. این شرکت ۱۵۰۰۰  دانش آموز را به مدرسه، مناطق درون شهری و برون شهری منتقل می کند.

بیش از ۳۰۰ تن در این شرکت کار م یکنند. توفا می گوید که تمام تلاش او برای حفظ امنیت دانش آموزان است.

مینه‌سوتا زمستان هایی برفی و طولانی دارد. توفا به رانندگانش دستور داده است تا زمانی که بچه ها به درون خانه نرفته اند یا به یکی از والدین تحویل داده نشده اند، چشم از آنها برندارند.
او همچنین به شهروندان کشورش که در ایالت مینه‌سوتا زندگی می کنند کمک می کند. حدودا ۴۰۰۰۰ شهروند اتیوپی در مینه‌سوتا زندگی می کنند.

پناهنده ای از اتیوپی که در آمریکا به ثروت می رسد
 
توفا به کارمندانی که قصد استقلال دارند نیز یاری می رساند. از سال ۲۰۱۲ سه کارمند سابق این شرکت با موفقیت شرکت های حمل و نقل خود را به سرانجام رسانده اند.

توفا می گوید، بزرگترین هدیه ای که میتوان به افرادی مثل من داد القای این عبارت است که شما می توانید و احساس می کنم که توانسته ام. موفقیت من درسی برای تمام مهاجران آفریقایی است که برای موفقیت در ایالات متحده تلاش می کنند.

وقتی که آزاد باشید هر کاری می توانید بکنید. شکرگزار باشید و بسیار تلاش کنید. از شر غرور کاذبی که دارید، غروری که باعث شده است، فکر کنید به دلیل داشتن مدرکی دانشگاهی باید شغلی آنچنانی داشته باشید، خلاص شوید. فکر نکنید که شستن ظرفها باعث کسر شان شماست. کار کار است؛ هر کاری که در دسترستان است انجام دهید و به خود افتخار کنید.

توفا همچنین بر این باور است که تجربه اش نشان دهنده ی این است برای کسانی که مایل به تلاش هستند، هر چیزی ممکن است.

«من اعتقادی به دست کشیدن از تلاش ندارم»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار