ساخت ماشین حالت تهوع + عکس
کد خبر: ۸۸۰۴
تاریخ انتشار: 2015 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
محققان آمریکایی برای کسب درک صحیح از پراکندگی نوروویروس‌های خطرناک گوارشی در بین انسان‌ها اقدام به ساخت یک دستگاه شبیه‌ساز استفراغ کردند.

نورو ویروس‌ یکی از ویروس‌های خطرناک و مزمن دستگاه گوارش انسان است که در صورت آلوده شدن، بیمار را به اسهال و استفراغ دردناک مبتلا کرده و در بعضی موارد نیز باعث مرگ بیمار می‌شود.

ساخت ماشین حالت تهوع

محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی پس از مطالعه بر روی این ویروس مرگبار اظهار کردند: در مطالعات گذشته مشخص شد که نورو ویروس هنگام تهوع و استفراغ بیمار در هوای اطراف پراکنده شده و باعث آلودگی افراد نزدیک می‌شود.

محققان برای تایید این نظریه اقدام به ساخت ماشین استفراغ کردند که با فرایند جالب توجهی کلیه تغییرات در روند برگشت غذا از دهان را شبیه‌سازی می‌کند.

این سیستم مشابه بخشهای داخلی بدن که در فرآیند استفراغ دخیل هستند، مانند دهان، مری و معده ساخته شده است. فناوری دانشمندان شامل سیستمی است که از لوله‌ها، اتاقک فشار و یک صورت بیمار از جنس خاک رس تشکیل شده و همه این اجزا درون یک جعبه پلکسی‌گلاس قرار دارند.

محققان با توجه به حفظ ایمنی محیط در شرایط آزمایشی از نوروویروس استفاده نکردند، اما در فرایند برگشت غذا از نوعی ویروس باکتری‌خوار موسوم به MS2 استفاده کردند.

محققان در ادامه مطالعات پس از آزمایش ماشین استفراغ دریافتند که تنها 0.3 درصد از ویروس MS2 در هوا پراکنده شد و اگرچه این مقدار در مقیاس وسیع بسیار کم است، اما همین مقدار کم شامل هزاران ویروس است.

پروفسور لی آن، متخصص علوم غذایی از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی اظهار کرد: در محاسبات انجام شده مشخص شد که همین مقدار اندک از ویروس هنگام استفراغ می‌تواند باعث پراکندگی بیماری شود.

وی در ادامه افزود: از نظر بسیاری از مردم این ماشین بسیار عجیب است، اما محققان این مرکز به کمک ماشین استفراغ درک صحیحی از بیماری‌های خطرناک ویروسی پیدا کرده‌اند که باعث تهدید سلامت و حتی جان میلیون‌ها انسان می‌شود.

این نتایج در مجله PLOS One منتشر شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حالت تهوع
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار