این گربه رباتیک به صاحب خود آرامش می‌بخشد+عکس
کد خبر: ۸۷۹۹۳
تاریخ انتشار: 2017 October 09    -    ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
یک شرکت ژاپنی یک گربه رباتیک بدون سر ساخته و مدعی است که استفاده از آن می‌تواند آرامش‌بخش باشد.
 
 تماشا کنید؛ این گربه رباتیک به صاحب خود آرامش می‌بخشد 
  
وب سایت ورج در گزارشی نوشت؛ نظریه‌های بسیاری در مورد اشیا و یا رفتارهایی که باعث آرامش و خوشحالی انسان‌ها می‌شود، وجود دارد. فیجت اسپینر یکی از ابزارهایی است که این روزها در میان این نظریه ها جایگاه مهمی پیدا کرده است، چرا که سازندگان اسپینر بر این باورند این وسیله به کنترل استرس کمک می‌کند.

حال، یک شرکت ژاپنی با الهام از حیوانات خانگی در این راه قدم گذاشته است. این شرکت می‌گوید حرکات گربه‌ها هنگامی که انسان آنها را نوازش می‌کند، می‌تواند در کنترل استرس و ایجاد آرامش بسیار مؤثر باشد. اما بسیاری از افراد دوست ندارند حیوان خانگی نگه دارند و یا به آنها آلرژی دارند.

راه حل این شرکت برای این دسته از افراد یک کوسن رباتیک به نام کوبو (Qoobo) است. این ربات عملاً یک گربه بدون سر و صدا است که هنگام نوازش واکنش‌های یک گربه طبیعی را از خود نشان می‌دهد.

شاید بتوان Qoobo را حیوان خانگی دانست. این گربه رباتیک هیچ مزاحمتی ایجاد نمی‌کند، سر و صدا ندارد، اما با تقلید رفتار یک گربه به صاحبش حس خوبی می‌دهد.

این بالش دقیق‌تر از آن است که به نظر می‌رسد. حسگر داخلی آن به طور دقیق حرکات دم را کنترل می‌کند تا مانند یک گربه واقعی به نظر برسد.

باتری داخلی این گربه رباتیک تا ۸ ساعت کار می‌کند و با USB شارژ می‌شود. Qoobo از ماه ژوئن با قیمت ۱۰۰ دلار در دو رنگ خاکستری و قهوه‌ای به بازار عرضه خواهد شد.


کلیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار