آیفون های جدید با هیدروژن شارژ می شوند
کد خبر: ۸۷۹۹
تاریخ انتشار: 2015 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
شاید در آینده نزدیک تلفن های همراهی روانه بازار شوند که دیگر نیازی به اتصال به شبکه برق نداشته و تنها با سلول های سوختی هیدروژنی تعبیه شده در آنها شارژ شوند.

چند دهه از طرح ایده استفاده صنعتی و کلان از سلولهای سوختی هیدروژنی در صنایع مختلف از جمله الکترونیک سازی می گذرد اما هر بار پای عمل به میان آمده این ایده به حاشیه رانده شده است.

با این حال شرکت Intelligent Energy (انرژی هوشمند) در بریتانیا سالهاست که بر روی این ایده کار می کند و حالا مدعی شده فناوری نوینی ارایه کرده که طی آن آیفونهای شرکت اپل را بدون نیاز به اتصال به شبکه سراسر برق شارژی می کند، آن هم با سلولهای سوختی هیدروژنی که در دل این تلفن های همراه هوشمند جاسازی شده است.

در چشم انداز پروژه اخیر این شرکت اینگونه تصور شده که آیفونها در طول شبانه روز خود را به طور خودکار شارژ کنند. از این رو می توان تصور کرد که برای شارژ کردن آیفونهای آینده دیگر نباید دغدغه ای داشت.

کارشناسان ایده تعبیه سلولهای سوختی هیدروژنی در تلفن های همراه با هدف شارژ باتری لیتیوم یونی آن و یا حتی راه اندازی کل دستگاه را جهشی بلند در توسعه این صنعت به شمار می آورند.

در صورتیکه پروژه شرکت «انرژی هوشمند» با موفقیت همراه باشد می توان تصور کرد که در آینده نزدیک گاز هیدروژن که به وفور در زمین یافت می شود منبع تأمین نیروی لازم برای عملکرد دستگاههای زیادی از جمله تلفن های هوشمند و رایانه های همراه در نظر گرفته شود.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار