مناسبت جشن چهارم اکتبر چیست؟+فیلم
کد خبر: ۸۷۹۱۴
تاریخ انتشار: 2017 October 08    -    ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
گروه های سازماندهی این روز، قصد کسب اطمینان از رفتار مناسب با حیوانات در سرتاسر جهان را دارند و حتی به افتخار این روز، سازمان های بسیاری مراسم مختلفی برگزار می کنند. برخی از پناهگاه های حیوانات، مردم را به سرپرستی از حیوانات فرا می خوانند.
 
مناسبت جشن چهارم اکتبر چیست؟    اختصاصی «تابناک باتو»؛ سال های بسیاری ست که چهارم اکتبر به عنوان روز جهانی حیوانات جشن گرفته می شود. سایت روز جهانی حیوانات در این باره می نویسد، برای نخستین بار در سال ۱۹۲۵، در آلمان و در تاریخی متفاوت از چهارم اکتبر جشن گرفته شده است.

بنا بر این گزارش، در سال ۱۹۲۹ این روز به چهارم اکتبر منتقل می شود. این روز، روزی است که کاتولیک های رم با فرانسیس مقدس اسیسی تجدید میثاق می کرده اند؛ فرانسیس مقدس الهه ی محافظ حیوانات بوده است.

اما رسم و رسومات این روز چیست؟

جدای از عکس های حیوانات دوست داشتنی ترند شده در شبکه های اجتماعی، نامگذاری این روز به منظور ترویج احترام به حقوق حیوانات بوده است.
 
 

گروه های سازماندهی این روز، قصد کسب اطمینان از رفتار مناسب با حیوانات در سرتاسر جهان را دارند و حتی به افتخار این روز، سازمان های بسیاری مراسم مختلفی برگزار می کنند. برخی از پناهگاه های حیوانات، مردم را به سرپرستی از حیوانات فرا می خوانند. برخی سازمان ها نیز آموزه هایی به منظور بهبود هر چه بیشتر طرز مراقبت از حیوانات ارائه می دادند.

ویدئوهایی نیز به مناسب این روز در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

مثلا در ویدئوی زیر مردی نشان داده می شود که یک دلفین را به آب بازمی گرداند، افسری که یک گوزن را از میان تور والیبال نجات می دهد و راننده ای که برای خارج کردن یک بچه گربه از جاده ای شلوغ توقف می کند.
 
 


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار