طرز تهیه‌ی کاپ کیک کره‌ای
کد خبر: ۸۷۸۹۳
تاریخ انتشار: 2017 October 08    -    ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کاپ کیک یا کیک فنجانی به کیک‌های کوچکی گفته می‌شود که به طور معمول، برای یک نفر تهیه می‌شود. این نوع کیک‌ها نیز مانند سایر کیک‌ها، در انواع گوناگونی تهیه می‌شود. امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی کاپ کیک کره‌ای آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این کیک‌های ساده و خوشمزه، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی کاپ کیک کره‌ای
اختصاصی تابناک باتو؛ کاپ کیک یا کیک فنجانی به کیک‌های کوچکی گفته می‌شود که به طور معمول، برای یک نفر تهیه می‌شود. این نوع کیک‌ها نیز مانند سایر کیک‌ها، در انواع گوناگونی تهیه می‌شود. امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی کاپ کیک کره‌ای آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این کیک‌های ساده و خوشمزه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی کاپ کیک کره‌ای

مواد لازم:

آرد: 2 و یک چهارم پیمانه
بکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری
نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ: 5 عدد
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
پوست لیموی رنده شده: یک قاشق چایخوری
پودر قند: 2 پیمانه
کره‌ی نرم شده: 1 پیمانه
خامه‌ی ترش: یک چهارم پیمانه
شیر: یک چهارم پیمانه

طرز تهیه:

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد از قبل روشن می‌کنیم. قالب‌های کاپ کیک را آماده کرده و کف و دیواره‌های آنها را چرب و آرد پاشی می‌کنیم. آرد، بکینگ پودر و نمک را در ظرفی ریخته و یک یا دو بار، الک می‌کنیم.

تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل، پوست لیموی رنده شده و پودر قند، در ظرفی ریخته و با هم‌زن خوب می‌زنیم تا کاملا یکدست شوند این کار را به مدت پنج دقیقه ادامه می‌دهیم. خامه‌ی ترش، کره و شیر را به مخلوط قبلی افزوده و دو دقیقه هم زدن را ادامه می‌دهیم. مخلوط به دست آمده را به آرد افزوده و با هم زن می‌زنیم تا کاملا یکنواخت شود.

از مایه‌ی کیک داخل قالب‌ها می‌ریزیم و آنها را به مدت 15 الی 20 دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم. برای اینکه مطمئن شویم کیک‌ها آماده‌اند، یک عدد خلال دندان را داخل آنها فرو می‌بریم، اگر خلال دندان آغشته به مواد کیک شد، کمی بیشتر برای پخت کاپ کیک‌ها زمان می‌گذاریم.  کیک‌ها را از فر خارج کرده و پس از سرد شدن، سرو می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: manalonline
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار