دلیل مهمی که جوانان آینده خود را مبهم می بینند
کد خبر: ۸۷۸۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 07    -    ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
...هنگامی كه عملاً جیره‌بندی را آغاز كردند، مصرف غذا از ۱۲۰۰گرم به ۱۵۰۰ گرم رسید و حتی در اواخر این دورۀ چهارساله، نوجوانانی بودند كه در شبانه روز بیش از ۵ كیلوگرم غذا می‌خوردند. دلیل افزایش مصرف این بود كه نوجوانان آیندۀ خود را مبهم می‌دیدند.
 
 
تفاوت رفتارها در شرایط عادی و اضطراری   به گزارش «تابناک باتو»؛ در دهۀ ۱۹۶۰ تعدادی از روان‌شناسان اجتماعی فرانسوی با همكاری یك مؤسسۀ تحقیقاتی بزرگ، در اروپا یك مركز شبانه روزی تأسیس كردند. در این مركز، نوجوانان ۱۲تا ۱۹سال آموزش می‌دیدند و زندگی می‌كردند. مدّت یك سال همه چیز به صورت عادی جریان داشت و آزمایش‌های مختلف كمی و كیفی روی آنان انجام گرفت. در این یك سال، هر نوجوان سه وعدۀ غذایی روزانه با احتساب میان وعده‌ها، ۸۰۰ گرم غذا می‌خورد.

 پس از یك سال به تدریج و آگاهانه شایعه كردند به علت وضعیت اقتصادی نابسامان شبانه‌روزی، ممكن است غذا به لحاظ كمی و كیفی جیره‌بندی شود. شش ماه بعد از این شایعه، میزان غذای مصرفی روزانه هر فرد از ۸۰۰ گرم به ۱۲۰۰گرم افزایش یافت. هنگامی كه عملاً جیره‌بندی را آغاز كردند، مصرف غذا از ۱۲۰۰گرم به ۱۵۰۰ گرم رسید و حتی در اواخر این دورۀ چهارساله، نوجوانانی بودند كه در شبانه روز بیش از ۵ كیلوگرم غذا می‌خوردند. دلیل افزایش مصرف این بود كه نوجوانان آیندۀ خود را مبهم می‌دیدند.
 
 

 هنگامی كه مركز شبانه‌روزی در وضع عادی قرار داشت، افراد غذای خود را به یكدیگر تعارف می‌كردند و نسبت به یكدیگر رابطه‌ای مبتنی بر نیكوكاری، شفقت و نوعی از خودگذشتگی داشتند. امّا هنگامی كه شایعۀ كمبود غذا مطرح شد، تعارفات، رعایت ادب و رفتارهای مهربانانه، نسبت به یكدیگر كمتر شد. در واقع به دلیل مبهم بودن آینده، اخلاقی زیستن بر پایۀ عدالت، احسان، رعایت ادب و ... به مرور زمان كمرنگ گشت.

آتیۀ مبهم افراد از نظر مالی، شغلی و ... آستانۀ اخلاقی را كاهش می‌دهد. به طور مثال، در جامعه‌ای كه همۀ افراد با هر تخصصی می‌توانند شغلی داشته باشند، كارشكنی، حسادت، تهمت، سخن‌چینی، چاپلوسی و ... كمتر است.
به طور كلی در جامعه‌ای كه نیازهای اساسی انسان‌ها در آن تأمین می‌شود، افراد بر پایۀ موازین اخلاقی زندگی می‌كنند.
دکتر نسرین میرزایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
1
9
دقیقا جامعه ما به دلیل مشکل بیکاریست که اینقدر تملق و چاپلوسی و براخلاقی و .... زیاد شده است
alireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
5
ترفنهای ایرانی ها برای فروش محصولات هم همینه هر روز تو اخبار(روزنامه، تلویزیون، اینترنت) اعلام میکنند گوشت کمه مرغ نیست یا ماشین و امسال اینا مردم هم هجوم میارن و مصرف میره بالا قیمت هم خود به خود میره بالا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
4
متن مطلب جالب بود ولی عنوانی که برای مطلب انتخاب کرده اید درست نیست . متن به نتایج حاصل از آتیه مبهم بر رفتار جوانان می پردازد نه به علل آن . بهتر بود عنوان مطلب مثلا این می بود: تاثیر آتیه مبهم بر رفتار اجتماعی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
1
دقیقآ جامعه ماست مردم همه چیزشون رو از دست دادن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار