فریتاتای پاستا و پنیر، یک غذای ایتالیایی
کد خبر: ۸۷۷۹۱
تاریخ انتشار: 2017 October 07    -    ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
فریتاتا یک غذای سنتی ایتالیایی با پایه‌ی تخم‌مرغ می‌باشد که شباهت‌های زیادی با املت دارد و به طور سنتی با مخلفاتی چون گوشت، پنیر، پاستا و ... پر می‌شود. در ادامه روش پخت و مواد اولیه‌ی یک نوع از انواع این غذای خوشمزه را برای شما آورده‌ایم. با ما همراه باشید.
فریتاتای پاستا و پنیر، یک غذای ایتالیایی
اختصاصی تابناک باتو؛ فریتاتا یک غذای سنتی ایتالیایی با پایه‌ی تخم‌مرغ می‌باشد که شباهت‌های زیادی با املت دارد و به طور سنتی با مخلفاتی چون گوشت، پنیر، پاستا و ... پر می‌شود. در ادامه روش پخت و مواد اولیه‌ی یک نوع از انواع این غذای خوشمزه را برای شما آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

فریتاتای پاستا و پنیر، یک غذای ایتالیایی

مواد لازم:

تخم مرغ: 6 عدد
خامه‌ی زده شده: 3 قاشق غذاخوری
پاستای پخته شده: 3 پیمانه
آویشن تازه (خرد شده): 3 قاشق غذاخوری
جعفری تازه (خرد شده): 2 قاشق غذاخوری
لیموترش: 1 عدد
نمک: نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان رنده شده: یک پیمانه

طرز تهیه:

در ظرفی مناسب تخم مرغ‌ها را شکسته و خوب هم می‌زنیم سپس خامه‌ی زده شده، پنیر و پاستا را به همراه آویشن و جعفری خرد شده به آن اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم. حالا نوبت آب لیموی تازه به همراه نمک و فلفل است. این مواد را نیز به مواد قبلی افزوده و هم می‌زنیم.

روغن زیتون را داخل ماهیتابه ریخته روی حرارت قرار می‌دهیم. مخلوط بالا را داخل ماهیتابه می‌ریزیم و وقتی فریتاتا خودش را گرفت، آن را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر فریتاتا هم پخته شود. فریتاتای ما آماده است. آن را در ظرف سرو قرار داده و با برگ‎های تازه‌ی آویشن و جعفری، تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: tareekaa ـ wikipedia
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار