روش هایی برای قطع کردن سکسکه
کد خبر: ۸۷۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
استرس یکی از عوامل ایجاد سکسکه است و همچنین تند غذا خوردن یا نوشیدن مایعات خیلی سرد و یا داغ نیز باعث سکسکه می‌شود. البته این وضعیت بعد از چند دقیقه به خودی خود رفع می‌شود اما اگر می‌خواهید خیلی سریع از دست آن خلاص شوید می‌توانید به روش‌های ساده‌ای متوسل شوید.
استرس یکی از عوامل ایجاد سکسکه است و همچنین تند غذا خوردن یا نوشیدن مایعات خیلی سرد و یا داغ نیز باعث سکسکه می‌شود. البته این وضعیت بعد از چند دقیقه به خودی خود رفع می‌شود اما اگر می‌خواهید خیلی سریع از دست آن خلاص شوید می‌توانید به روش‌های ساده‌ای متوسل شوید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در یک جلسه‌ی کاری، مهمانی یا رستوران و غیره ناگهان سکسکه‌تان بگیرد. در حالت کلی فرقی نمی‌کند کجا و در چه شرایطی سکسکه به سراغتان بیاید. سکسکه ناشی از اسپاسم‌های عضله‌ی دیافراگم است که البته مسئله‌ی خطرناکی نیست؛ اما می‌تواند هم فرد را کلافه کند و هم اطرافیانش را.

عواملی متعددی نیز می‌تواند در بروز این حالت نقش داشته باشد. استرس یکی از عوامل ایجاد سکسکه است و همچنین تند غذا خوردن یا نوشیدن مایعات خیلی سرد و یا داغ نیز باعث سکسکه می‌شود.

البته این وضعیت بعد از چند دقیقه به خودی خود رفع می‌شود اما اگر می‌خواهید خیلی سریع از دست آن خلاص شوید می‌توانید به روش‌های ساده‌ای متوسل شوید. در این مطلب شما را با این راه حل‌های ساده و خانگی بیشتر آشنا می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

برای رفع سریع سکسکه: یک قاشق شکر ببلعید

البته هیچ پژوهش علمی تأثیر چنین روش‌هایی را به اثبات نرسانده است اما با این حال سال‌هاست که مادرها و مادربزرگ‌ها توصیه می‌کنند در حین سکسکه یک قاشق شکر ببلعید. به این ترتیب که شکر را به آرامی در دهان ذوب کنید.

ترکیبات شکر باعث ایجاد اتصالات کوتاه یا تنظیم مجدد در اعصاب فرنیک منتهی به دیافراگم می‌شود و به این ترتیب به طور جزئی مری را تحریک می‌کند. در نتیجه سکسکه زودتر قطع می‌شود. همچنین می‌توانید چند قطره سرکه روی شکر چکانده و در دهان بگذارید و اجازه دهید ذوب شود.

یک ماده‌ی غذایی تلخ و ترش به قطع سکسکه کمک می‌کند

سرکه نیز جزو درمان‌های طبیعی برای رفع سکسکه محسوب می‌شود. طعم تلخ و ترش آن باعث قطع سکسکه خواهد شد. برای این کار توصیه می‌کنیم که 1 قاشق چای‌خوری سرکه بخورید.

برای رفع سکسکه کره‌ی بادام‌زمینی بخورید

یکی دیگر از درمان‌های قدیمی سکسکه خوردن یک قاشق پر کره‌ی بادام‌زمینی است.

برای خلاص کردن زبان و دندان‌هایتان از این کره‌ی چسبناک، در ریتم تنفس و بلعیدن وقفه‌ای ایجاد می‌شود و همین امر نیز باعث برطرف کردن سکسکه می‌شود.

برای رفع سکسکه به سراغ کاکائو بروید

اکنون پودر کاکائوی خالص خورده‌اید؟ حتماً می‌دانید که خوردن یک قاشق پودر کاکائو کار ساده‌ای نیست. اما همین کار کمابیش سخت و بند آورنده‌ی نفس باعث رفع سکسکه می‌شود.

برای رفع سکسکه کمی سس تند بخورید

اگر می‌خواهید سکسکه‌تان سریع‌تر بند بیاید یک قاشق سس تند در دهانتان بگذارید. این کار موثر است به خاطر اینکه گرما و سوزش ناشی از این سس‌ها باعث می‌شود که تمام حواس بدن به سمت حس چشایی سوق داده شود و سکسکه فراموش می‌شود.

رازیانه بجوید تا سکسکه‌تان بند بیاید

یکی دیگر از روش‌های ساده برای رفع کردن سکسکه جویدن تخم رازیانه است. برای این کار کافی است که یک قاشق چای‌خوری تخم رازیانه را به آرامی بجوید.

این درمان قدیمی کارساز است چون جویدن و بلعیدن این دانه‌های ریز باعث تحریک عصب واگ شده و به توقف سکسکه کمک می‌کند.

برای بند آمدن سکسکه عسل را دریابید

یک قاشق مرباخوری عسل را با مقدار کمی آب داغ حل کنید. البته نیازی به رقیق کردن زیاد آن نیست. عسل را انتهای زبان قرار داده و ببلعید. عسل نیز مانند رازیانه می‌تواند عصب واگ را غلغلک بدهد و سکسکه را رفع کند.

نعنا و بادرنجبویه گیاهانی برای رفع سکسکه

یک قاشق برگ نعنا و بادرنجبویه را در آب جوش ریخته و دم کنید. یک قاشق چای‌خوری عسل نیز به دم‌کردنی خود اضافه کرده و به آرامی بنوشید. این دم‌نوش می‌تواند روند قطع سکسکه را سرعت بدهد.

یک لیوان آب یخ بنوشید

داخل یک لیوان آب را پر از یخ بکنید و جرعه‌جرعه بنوشید. این کار نیز می‌تواند شما را از شر سکسکه خلاص کند.

آب را «هورت» بکشید

آب را «برعکس» بنوشید. یعنی اینکه به جای نزدیک کردن لیوان به سمت دهان به طرف دهانه‌ی لیوان خم شود و چانه‌ی خود را داخل آن قرار دهید و آب را بالا بکشید. این کار روی عصب فرنیک تأثیر می‌گذارد و به رفع سکسکه کمک می‌کند.

گوش‌ها را بگیرید

علاوه بر موارد تغذیه‌ای می‌توانید به روش‌های دیگری نیز متوسل شوید. برای این کار دو انگشت اشاره‌ی خود را به مدت حداقل 20 ثانیه داخل گوش‌هایتان بگذارید.

پاکت کاغذی به کارتان می‌آید

یک پاکت کاغذی پیدا کنید و به آرامی و عمیق از هوای داخل آن تنفس کنید. اگر احساس ناخوشایند و یا احساس سرگیجه داشتید ادامه ندهید. این کار میزان دی‌اکسید کربن خون را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که دیافراگم منقبض شود تا اکسیژن بیشتری به بدن برساند و به این ترتیب اسپاسمی که باعث سکسکه شده است رفع می‌شود.

منبع: تبیان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
2
1
شوک ناگهانی موثرترین است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
1
1
من یک روش تضمینی دارم بدون نیاز به هیچ وسیله جانبی یا ماده خوراکی. از طریق قورت دادن آب دهان به شیوه ای خاص
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
1
البته اگر برای ده تا پانزده ثانیه نفس رو حبس کنیم موثر هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
1
بهترین راه حبس نفس به مدت 1 دقیقه یا به مقداری که میتوانید. این کار را چند بار تکرار کنید حتما بند میاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
0
بهترین روش، خم شدن در حالت رکوع و خوردن نصف لیوان آب یا قورت دادن بزاق است به شکلی که همزمان با صاف نمودن کمر ، نوشیدن ادامه داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار