مبدا پیدایش انسان آفریقا بوده یا اروپا؟+عکس
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 07    -    ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
 درحالی که معمولا تصور می‌شود که هومینین‌ها -گونه‌ای که در نهایت منجر به انسان‌های امروزی شدند- از آفریقا ظهور کردند، یک تحقیق جدید ابن نظریه را دچار تردید می‌کند. گروهی از محققان اخیرا دو مطالعه منتشر کرده اند که نشان می‌دهد انسان‌های اولیه ممکن است از اروپا سرچشمه گرفته باشند و نظریه ریشه‌های آفریقایی را که به زمان چارلز داروین برمی گردد رد می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که پیدایش انسان از آفریقا نبوده است

تیم تحقیقاتی بین المللی دو مقاله منتشر کردند که به بالکان، به خصوص یونان به عنوان مبدا پیدایش انسان اشاره می‌کند. شواهد آن‌ها دو فسیل است، یکی متعلق به فک پایین از یونان با قدمت ۱۷۵. ۷ میلیون سال پیش و دیگری دندان آسیای بالا از بلغارستان که محققان قدمت آن را ۲۴. ۷ میلیون سال پیش یعنی دوران پیش از انسان تعیین کردند. دانشمندان معتقدند که آن‌ها متعلق به «Graecopithecus freybergi» هستند. این گونه چندصدهزار سال قدیمی‌تر از قدیمی‌ترین پیش از پیدایش انسان از آفریقاست، یعنی شش تا هفت میلیون سال.

تحقیقات نشان می‌دهد که پیدایش انسان از آفریقا نبوده است

به نظر می‌رسد که انسان‌ها و میمون‌ها تا پنج تا هفت میلیون سال پیش ریشه‌های مشترکی داشته اند، اما این یافته‌ها نشان می‌دهد که این جدایی و انشعاب صد‌ها هزار سال زودتر در اروپا اتفاق افتاده است. کشف جدید آغاز تاریخ پیدایش انسان به ما اجازه می‌دهد تقسیم بندی انسان-شامپانزه را به منطقه مدیترانه نسبت دهیم. این یافته‌های تحقیقاتی از زمان چارلز داروین یکی از معتبرترین ادعاهای پالئوانتروپولوژی است که منشا انسان را از آفریقا می‌داند. مهم این نیست که به یک قاره ببالیم بلکه مهم این است که بدانیم ریشه‌های انسان کجای هستی ظاهر شده تا بتوانیم شرایطی که منجر به جدا شدن ما از اجداد مشترکمان با شامپانزه‌ها را پیدا کنیم. عدم داشتن این اطلاعات مثل داشتن یک جرم بدون صحنه جرم است. سرنخ‌های جدید در مورد تاریخ تکامل ما، یکی از بسیار کلیدهایی هستند که برای باز کردن راز منشا ما نیاز است. این تحقیقات نشان می‌دهد که ما هنوز چیزهای زیادی را باید کشف کنیم.

محمد
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
با سلام. ممکنه یکی بگه که انسانی که از بهشت امده به چه شکلی بوده؟
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
اینو اخیرا پاپ جوابشو داده
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
انسان را نمیدانم ولی مبدا پیدایش انسانیت اروپا بوده
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
اشتباهت همینه، مبدا پیدایش انسانیت ایران بوده انهم وقتی توحش در غرب موج می زد، ایراد ما اینه که فقط نگاهمون به غرب بوده، وقتی تمام دنیا برده داری مرسوم و بدیهی بود در ایران این مساله وجود نداشت و همینطور بسیاری شاخصهای دیگر مانند آزادی عقاید و ادیان و.....
مممم
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
اینها همش کار کفار و اسراییله .
می خواد مردم از دین روی گردان کنه.
مگه میشه انسان 7 میلیون سال پیش وجود داشته باشه و کم کم به تکامل رسیده باشه.
حتی انسان های اولیه و غار نشین و همچنین عصر آتش و سنگ و اهن هم دروغه .
چون طبق کتب دینی و روایات حضرت آدم و حوا حدود هقت یا هشت هزار سال پیش به زمین اومدن و قاعدتا قبلش یه 20 -30 سالی توی بهشت بودن و از همون اول هم که به زمین اومدن کشاورزی و دامداری می کردن.
حتی تمدن های بین النهرین و مصر و سومر و قوم مایا و حتی شهر سوخته سیستان و تپه های سیلک کاشان هم کار استکبار و دروغی بیش نیست . چون هم عصر پیدایش آدم و حوا هستند و اصولا نمیشه که یه زن و مردی که تازه اومدن روی زمین خاکی و فانی همزمان توی همه کره زمین باشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
البته این دو مطلب هیچ منافاتی با هم ندارند. موجوداتی بر روی زمین زیست میکردند و در حال تکامل هم بودند که بعضی از راسته های انسان و بوزینه از یک نژاد و ریشه بودن که بعد با بروز یک سری تفاوتهای ظاهری این دو از هم جدا و دارای انشعابات جدیدی شدند . اما در همین حین حدود چند هزار سال پیش انسان کامل خلق شده توسط خداوند-آدم و حوا- طبق مشیت و اراده الهی در بهشت زندکی میکردند ولی بدلیل سرپیچی از امر آفریدکار از بهشت اخراج و به روی زمین هبوط کردند و در کنار سایر موجودات منجمله همان انسانهای در حال تکامل و بوزینه ها به زندکی مشغول شدند که تا امروز هم ادامه دارد.
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
پس یعنی خلق از خاک نبوده
محمد
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
جناب محمد، من تصور میکنم که اگر ادیان رو هم درست در نظر بگیریم، ممکن هست (احتمال) که اینجوری بوده باشه که آدم و حوا چیزی شبیه به ما (احتمالا با ژنهایی بهتر و قوی‌تر) بوده باشن و فرزندان این دو با انسان‌هایی دیگر (مانند نئاندرتال‌ها و یا گونه‌های دیگر) ازدواج کردن و نسل بشر به این شکل درآمده است. داستان دشمنی هابیل و قابیل و نذرشون رو (که برای ازدواج بوده) هم میتونه همینجوری در نظر گرفته بشه که دو دختر از دو گونه انسانی مختلف که یکی زیباتر و یکی زشت‌تر بوده باعث کشته شدن هابیل میشه.
ابراهیم
-
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
نسل بشر از حضرت آدم و حوا بوده که مطابق نظر علامه طباطبایی در تفسیر المیزان 12 هزار سال پیش به دنیا آمدند و بنابر روایت امام صادق علیه السلام انسان های قبل از بشر از نسل نسناس ها هستند که از لحاظ قدرت عقلی ضعیف تر و حجم جمجه شان یک چهارم حجم جمجمه انسان امروزی است.
حضرت آدم و حوا هم شکل و هم قد ما انسانها بودند ولی نسناس ها و احتمالا موجودات دوپای قبل از آنها دارای قد و شکلی متفاوت از ما بودند.
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
یه مقاله بده توام جون من، حیفه اینهمه علم و دانشت هدر بره، بزار بقیه هم ازش استفاده کنن
ایران
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
درسته که انسان تا حد زیادی به میمون شبیه است ولی این کجا و ان کجا.یک عده حدیث و ایه می ارن که بله انسان از نسل میمون است.این دروغه محضه.بله قبل از انسان موجودات هوشمندی بودند و شکی در ان نیست لیکن انها به گونه دیگری بودند و کامل نبودند.انسان از زمان ادم و حوا به تکمیل رسید و اولین انسان که نیاکان واقعی بوده ادم و حوا بوده..اگر ما نظرات غربی ها را بپذیریم به تدریج نسبت به دین و حتی خدا و ......بدبین می شویم.انها حتی می خواهند وجود خدا را با علم مسخره خداشان اثبات یا رد کنند.بنده مخالف علم نیستم ولی علمی که باعث انحراف از دین و اندیشه دینی بشود نتیجه اش انحراف محض است.در خود اروپا مردمی که خیال می کنند خدا نیست افسرده و نا امید هستند و تکنولوژی اگرچه پیشرفت کرده و می کند اما نتیجه ان چیست خدا می داند.
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
انسانی که طبق قرآن از بهشت آمده (البته نه آن بهشتی که قرار است انسانها بعد از این دنیا به آن بهشت بروند(بهشت خلد) بلکه بهشتی مادی بوده است) دقیقا مثل همین انسان امروزی بوده است که البته این یک مسئله اعتقادی و مذهبی است ولی منافاتی با علم ندارد و این که ما بپذیریم پدر انسان امروزی حضرت آدم بوده است نظریه تکامل و وجود انسانهای دیگر را رد نمیکند و منکر نمیشود و چه بسا نسل امروز ترکیبی از این دو نوع انسان باشد. (اتفاقا در قرآن هم طبق برخی آیات هم تکامل جهان ماده و هم تکامل روح تصدیق شده است).
اما آن چیزی که به نظر میرسد احتمالا پس از هبوط حضرت آدم به زمین بوده است که تمدنها شکل گرفته اند و احتمالا بیشتر از 10 هزار سال نمیگذرد.
مهران
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
سلام.
فرضییه تکامل انسان و شامپانزه از اجداد مشترک با ماجرای خلقت در تناقض می باشد. بنابراین یا مطالب رفع کننده این تناقض را نیز منتشر کنید و یا از انتشار مطالب متناقض با قرآن خودداری نمائید.
Hamid
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
بهتر نيست مسائل اعتقادى كه براى هر فردى محترمه رو با مسايل علمى قاطى نكنيد؟ مسايل علمى هرچندوقت باكشفيات جديدوفرضيه هاى جديدوبراساس تحقيقات علمى ومستدل به روز مى شوندوتطبيق كشفيات علمى با مسايل دينى باتفسيرو.برخى اوقات دفاع بدباعث لطمه به بيشتر به آن مى شود؟
اگر هم خيلى اصراربه اين امرداريد داريد لطفا بجايى تفاسيرى كه ١٠٠٠ سال بعدروى آيات قران گذاشتند به متن ترجمه صحيح آن رجوع كنيد؟
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
بسیار جالبه می بینم در دوران پیشرفت های وسیع علمی و در این هزاره، هنوز عده ای بر سر فرضیه تکامل داروین و تناقضش با آموزه های دینی چانه می زنند، محض اطلاع تکامل در تناقض با هیچ دینی، نه تنها اسلام، نیست و اتفاقا اثبات وجود خداوند از طریق تکامل تدریجی تا این حد اعجاب انگیز بسیار واضح تر است، درمورد آدم و حوا و.... هم ممکن است استعارات مطرح باشند و لطفا همه مفسر نباشیم.
مرتضی
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مثال های دیگری هم در قرآن هست که نشون میده امکانش هست خلقت (عین موجودات تکاملی) از روشی غیر عادی و خارج از روند تکامل اتفاق بیفته مثل خلق کبوتر توسط عیسی به اذن خدا، خلق دوباره 4 پرنده برای حضرت ابراهیم، زنده شدن استخوان های خر عزیر نبی و ... پس تکامل می تونه حالت خاص یک خلقت کلی باشه همون طور که قوانین نیوتن حالت خاص قوانین انیشتن می باشند. به طور عادی برای زندگی روی زمین قوانین نیوتن جواب می دهند و صنعت امروز بر مبنای آن است. قوانین کلی تر برای توجیه پدیده های غیرعادی به کار می روند.