زنی که سال هاست تلاش می‌کند ثابت کند زنده است+عکس
کد خبر: ۸۷۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
 جوآنا اسکودرو ۵۳ ساله زنده و سلامت است، اما هفت سال است که تلاش می‌کند این را ثابت کند. به دنبال یک اشتباه اداری نام او به عنوان مرحوم ثبت شده و نمی‌تواند کارهای ساده‌ای مثل تمدید گواهینامه رانندگی را انجام دهد یا نوبت مراجعه به پزشک بگیرد. او آنقدر برای رفع این اشتباه ناامید شده که تصمیم گرفته قبرش را حفر کند تا ثابت کند که او کسی نیست که دفن شده است.
 
همه چیز هفت سال پیش شروع شد، وقتی زنی که نام و تاریخ تولدش با جوانا یکی بود در اسپانیا فوت کرد. هرچند شخصیت این داستان صحیح و سالم در شهر کوچکی نزدیک سویل زندگی می‌کند، اما این تصادف عجیب امنیت اجتماعی او را به هم زد و از آن زمان جوانا از نظر دولت مرده شناخته می‌شود. او و خانواده اش ابتدا فکر می‌کردند این موضوع خنده دار است، اما بعد متوجه شدند که چه اتفاق بدی افتاده است. اولین بار زمانی متوجه شد چه بلایی سرش آمده که هفت سال نزد پزشکش رفت، خوشبختانه پزشک او را شناخت و درمان کرد، اما طبق خدمات اجتماعی او مرده بود و نامش در کامپیوتر ثبت نمی‌شد.

زنی که هفت سال است تلاش می‌کند ثابت کند زنده است
 
او ابتدا فکر کرد که این یک اشتباه کامپیوتری است و از خدمات اجتماعی خواست وضعیت او را توضیح دهند و بعد متوجه شد که ماجرا بسیار پیچیده است. زیرا از نظر همه او مرده بود و در گورستانی در مالاگا دفن شده بود. جوانا و خانواده اش هفت سال است تلاش می‌کنند ثابت کنند که او زنده است، اما هنوز موفق نشده اند. او مشکلات زیادی را در این مدت تحمل کرده است. شوهرش در سال ۲۰۱۱ فوت کرد، ولی چون جوانا مرده بود نمی‌توانست از مزایای بیوه بودنش بهره‌مند شود. در سال ۲۰۱۲ نتوانست گواهینامه رانندگی خود را تمدید کند. در خزانه داری به او گفتند که سرقت هویت کرده است.
 
یکی از عجیب‌ترین لحظات سال گذشته بود، زمانی که شنید شورای شهر بقایای او را از گورستان خارج کرده و به یک بندر منتقل کرده، زیرا هزینه‌های گورستان پرداخت نشده بوده است. برای حل این مشکل جوانا پیشنهاد کرد بقایایش در مالاگا را آزمایش DNA کنند تا هویتش ثابت شود. اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
2
5
بررسی کنیدمطمئن باشیدبه یک ایرانی می رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار