بهترین تشک برای افرادی که کمردرد دارند
کد خبر: ۸۷۶۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 05    -    ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
اگر می خواهید بدانید که آیا یک تشک سفت‌تر برای شما بهتر است یا آنچه که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید، یک تخته سه لا را در زیر تشک خود بگذارید که ببینید آیا با این کار حرکات شما در رختخواب متعادل‌تر است یا خیر. حتی می‌توانید تشک خود را روی زمین بگذارید.

 
بهترین تشک برای افرادی که کمردرد دارند   به گزارش «تابناک باتو»؛ کمردرد یکی از دلایل اصلی و شایع کم تحرکی در افراد بخصوص میانسالان است. کمردرد می‌تواند افراد را از بسیاری از فعالیتهای فیزیکی محروم کند و هر چقدر که سن فرد بالاتر برود، حفظ یک وزن سالم، قدرت، استقامت و تعادل برای او سخت‌تر می‌شود. بنابراین برای ماندن در مسیر سالم زندگی و داشتن یک زندگی فعالانه، نباید از درمان و مدیریت کمردرد که معمولا از صدمات و مشکلات سلامتی ناشی می‌شود، غافل شد.

با توجه به اینکه اکثر مردم تقریبا یک سوم روز خود را در رختخواب می‌گذارند، انتخاب یک تشک مناسب برای مدیریت کمردرد امری ضروری است. انتخاب یک تشک خوب می‌تواند تاثیر بسزایی در درمان کمردرد و شاداب بودن فرد در صبح روز بعد را داشته باشد.

در گذشته، پزشکان اغلب تشک‌های خیلی سفت را به بیماران خود پیشنهاد می‌کردند. اما جالب است که بدانیم طبق یک بررسی از ۲۶۸ افراد مبتلا به کمردرد، مشخص شد افرادی که در تشک‌های ارتوپدی (بسیار سخت) می‌خوابیدند، کمترین کیفیت خواب را داشتند.

در واقع، بین افرادی که از تشک‌های متوسط استفاده می‌کردند و افرادی که از تشک‌های سفت استفاده می‌کردند، از لحاظ کیفیت خواب تفاوتی وجود نداشت.

از سوی دیگر، تشک‌های نرم نیز می‌توانند مشکل ساز باشند. در حالی که یک تشک نرم که با منحنی‌های طبیعی بدن سازگار است، ممکن است به مفاصل کمک کند اما ممکن است این اتفاق هم برای شما بیاید که در طول خواب مفاصلتان پیچ بخورد و در طول شب احساس درد کنید.
 
بهترین تشک برای افرادی که کمردرد دارند
 

اگر می خواهید بدانید که آیا یک تشک سفت‌تر برای شما بهتر است یا آنچه که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید، یک تخته سه لا را در زیر تشک خود بگذارید که ببینید آیا با این کار حرکات شما در رختخواب متعادل‌تر است یا خیر. حتی می‌توانید تشک خود را روی زمین بگذارید.

البته شما می‌توانید به یک مغازه یا نمایشگاه تشک فروشی بروید و انواع مدل‌ها را امتحان کنید. اما قابل اعتماد‌ترین آزمایش این است که ببینید بعد از خوابیدن به مدت چند ساعت بر روی انواع تشک، کدام یک به شما احساس بهتری می‌دهد. سعی کنید این کار را در هر جایی به غیر از خانه خود – برای مثال در یک هتل یا خانه یکی از دوستان و آشنایان خود انجام دهید.

در حقیقت طبق گفته‌های دانشمندان دانشگاه هاروارد، بسته به قوس کمر افراد و بسته به نوع کمردرد، ممکن است یک نوع تشک برای یک فرد مناسب و برای فرد دیگر نامناسب باشد. بنابراین بهترین کار آزمایش تشک‌های مختلف است تا ببینید کدام یک به شما بیشتر احساس آرامش می‌دهد و صبح روز بعد از خواب احساس بهتر و شادابی بیشتری دارید.
فوت وفن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
1
با توجه به اینکه خودم فیزیوتراپیست هستم و 22 سال سابقه کاری دارم باید عرض کنم در درجه اول تشک باید همکن باشد یعنی چاله چوله نداشته باشد به همین دلیل است که تشک محلی مناسب برای استفاده نیست چرا که پشم مورد استفاده در تشک محلی به مرور در بعضی نقاط تجمع پیدا می کند و صاف بودن و یکدست بودن خود را از دست می دهد . بنا بر این تشک لزوما نباید خیلی سفت و یا خیلی نرم باشد . اگر تشک خیلی نرمی دارید بهتر است روی آن یک پتو پهن کنید و اگر دوست دارید روی پتو بخوابید بهتر است دو یا سه پتو را روی هم پهن کنید . ضمنا افراد مبتلا به کمر درد بهتر است به یکسمت یعنی روی شانه خوابیده و پاهای خود را کمی به سمت شکم جمع کنند . استفاده از یک بالشت نازک بین زانو ها در حالت خوابیده نیز می تواند سبب کم شدن درد بشود .
مهدی
|
Germany
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
1
من بخاطر کمر درد بهترین تجربه خوابو رو تشک خیلی سفت امتحان کردم. تشکی از فوم خیلی سفت و واقعا خواب راحتی داشتم روی این تشک. تشک طبی خیلی اذبت کرد منو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
1
تخته سه لا چیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار