مخابرات دوباره فروش اینترنت را از سر گرفت
کد خبر: ۸۷۳۹
تاریخ انتشار: 2015 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
غلامرضا داداش زاده ، در مورد آخرین وضعیت دستور توقف فروش اینترنت مخابرات در ۶ استان که حدود یک ماه اخیر صادر شده است، اظهار داشت: فروش اینترنت مخابرات در مراکزی که رفع اشکال کرده است از سرگرفته شد.

وی با اشاره به رفع مشکل کمبود پهنای باند اینترنت در این مراکز تاکید کرد: در ارائه خدمات اینترنت، باید نسبت میزان پهنای باند دریافتی از سوی اپراتور ارائه دهنده این خدمات، با سرویس مشترک مطابقت داشته باشد.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: براین اساس دستور توقف فروش اینترنت در ۴ شرکت مخابراتی استانی لغو شده است و این دستور در مراکزی که مخابرات هنوز نتوانسته مشکلات را حل کند، باقی است.

وی با بیان اینکه فروش اینترنت مخابرات در ۲ استان همچنان به دلیل کمبود پهنای باند متوقف شده است در مورد دستور توقف فروش اینترنت به ۳ شرکت اینترنتی – PAP – که به دلیل کم فروشی انجام شده بود نیز گفت: مشکل این شرکتها نیز که مربوط به برخی مراکز مخابراتی بود، حل شده است.

داداش زاده با بیان اینکه شرکتهای اینترنتی در نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ مرکز مخابراتی در کل کشور سرویس می دهند، ادامه داد: ممکن است از این تعداد، حدود ۱۰ مرکز مخابراتی نیز با مشکل مواجه باشد که رگولاتوری با نظارت بر هر مرکز مخابراتی درصورتی که استانداردهای مدنظر رعایت نشود اجازه فروش سرویس نخواهد داد.

به گزارش مهر، رگولاتوری ۲۰ تیرماه امسال از توقف فروش اینترنت توسط شرکت مخابرات ایران در ۶ استان کشور به دلیل کیفیت نامطلوب این خدمات خبر داد. این سازمان اعلام کرده بود: وضعيت پهنای باند اينترنت مصرفي از سوی شركتهای مخابرات استانی در ۶ استان آذربايجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، كرمان، مركزی و همدان براساس شاخصهای تكليفی در الحاقيه پروانه مخابرات، در وضعيت نامطلوب است.

درهمین حال در ۱۸ مردادماه نیز رگولاتوری از اخطار توقف فروش اینترنت پرسرعت به اپراتورهای شاتل، های وب، نداگستر صبا به دليل عدم تناسب ميزان پهنای باند با تعداد مشترکان، ایرانسل به دليل عدم نصب سامانه سنجش کیفیت اينترنت و ارجاع پرونده شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات به سازمان تعزیرات حکومتی به دليل عدم رعايت مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظيم مقررات ارتباطات و گران فروشی خبر داده بود.
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار