انواع ماسک های طبیعی، برای مشکلات مختلف مو
کد خبر: ۸۷۳۴۰
تاریخ انتشار: 2017 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
در این مطلب برایتان از ماسک های طبیعی و خانگی مو می گوییم. مقادیری که برای ماسک ها گفته می شود برای موهای کوتاه در نظر گرفته شده؛ اگر موهای بلندی دارید، مواد را به نسبت بلندی موها چند برابر کنید.
انواع ماسک های طبیعی، برای مشکلات مختلف مو
هوای آلوده و آرایشگاه های زنانه دست به دست هم داده اند تا طراوت و شادابی موهایتان از دست برود! رنگ کردن های پی در پی و قرار گرفتن موها در معرض مواد شیمیایی مختلف، برزگ ترین تهدید برای موها به حساب می آیند. توصیه اول و دوم و سوم ما این است که به جای عوض کردن مداوم رنگ و مدل، زیبایی طبیعی موهایتان را که فقط مخصوص شماست، بشناسید و دوست داشته باشید. اما اگر کمی دیر شده و همین الان هم گرفتار مشکلات ناشی از وضعیت موهایتان هستید، با ما همراه شوید.
در این مطلب برایتان از ماسک های طبیعی و خانگی مو می گوییم. مقادیری که برای ماسک ها گفته می شود برای موهای کوتاه در نظر گرفته شده؛ اگر موهای بلندی دارید، مواد را به نسبت بلندی موها چند برابر کنید.
 
 انواع ماسک های طبیعی، برای مشکلات مختلف مو

امان از موخوره!

1. ماسک رزماری

با ماسک طبیعی رزماری، شدت موخوره تان را کم کنید! رزماری گیاهی است که به جلوگیری از آسیب دیدن مو در اثر موخوره کمک شایانی می کند. شما می توانید با استفاده از روغن کرچک و رزماری، ماسکی طبیعی به همین منظور بسازید. عصاره گیاه رزماری را به همراه مقداری آب حدود 10 دقیقه بجوشانید.
 
هنگامی که این جوشانده خنک شد، از صافی ردش کنید و در کاسه بریزید. حالا مقداری روغن کرچک درون کاسه بریزید. این ترکیب را به خوبی مخلوط کنید و به موها و پوست سرتان بمالید. این ماسک عالی، در کمترین زمان ممکن، مشکل موخوره شما را کاهش خواهدداد.

درمان شکنندگی موها

2. ماسک آووکادو
آووکادو یک نرم کننده طبیعی برای موهاست؛ همچنین در رفع موخوره عالی است. مقداری از گوشت آووکادو را له کنید و کمی روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر به دست آمده را به موهایتان بمالید و حدود 30 دقیقه یا تا زمانی که خمیر خشک شود صبر کنید.
حالا با یک شامپوی ملایم، موهایتان را بشویید. اگر هر هفته از این خمیر روی موهایتان بگذارید، شاهد کاهش شکنندگی موهایتان خواهید بود.

اگر موهایتان چرب است

3. ماسک ماست و توت فرنگی
 
 انواع ماسک های طبیعی، برای مشکلات مختلف مو

برای تهیه این ماسک، اول توت فرنگی را در مخلوط کن بریزید تا کاملا له شود و سپس ماست را اضافه کنید؛ بعد هم کمی جوش شیرینی و آبلیمو بیفزایید. توت فرنگی چربی مو را تنظیم می کند و سرشار از ویتامین C است که برای سلامت مو مفید است؛ جوش شیرین هم برای برداشتن مواد آرایشی، چربی و آلودگی از روی موها بهترین گزینه است؛ آبلیمو هم چربی موها را کم می کند.

اگر مدام از این ماسک استفاده کنید، رنگ موهایتان کمی هم روشن می شود؛ به ویژه اگر با این ماسک زیر آفتاب برود.

(5 قاشق غذاخوری ماست- 5 عدد توت فرنگی- یک قاشق جوش شیرین- یک قاشق آبلیمو)

ریشه ها را قوی کن!

4. ماسک روغن کرچک

زرده تخم مرغ را با مقداری روغن کرچک و پودر ویتامین A مخلوط کنید. برای تهیه پودر ویتامین A می توانید کپسول های آن را از داروخانه تهیه و از پودر داخل آن استفاده کنید. این مخلوط را روی موهایتان بمالید و کمی ریشه موهایتان را ماساژ دهید. بگذارید ماسک به مدت 2 ساعت روی موهایتان بماند. بهتر است سرتان را در این مدت با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از این مدت سرتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو هم مفید است.

(یک عدد زرده تخم مرغ- 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک- یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A)س

عملیات رهایی از شرّ موهای خشک

5. ماسک تخم مرغ و پرتقال

شاید استفاده از تخم مرغ روی موها کمی کثیف کاری داشته باشد اما نتیجه اش عالی است! ماسک طبیعی تخم مرغ، هم موخوره را کاهش می دهد و هم موهایتان را نرم می کند. یک تخم مرغ را بشکنید و کمی آب پرتقال، روغن کرچک و پودر جوانه به آن بیفزایید تا حالت خمیری به خود بگیرد. حالا این خمیر را به موها یا به انتهای تار موهایتان بمالید.

سپس موهایتان را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید تا بوی تخم مرغ اذیت تان نکند. حدود 30 دقیقه صبر کنید و بعد با شامپوی همیشگی تان، سرتان را بشویید. این راه درمانی می تواند موهای خشک را نیز درمان کند.
(یک تخم مرغ- 3 قاشق آب پرتقال- یک قاشق روغن کرچک- یک قاشق پودر جوانه گندم)

اگر موهایت وز است!

6. ماسک شیر  و عسل
 
 انواع ماسک های طبیعی، برای مشکلات مختلف مو

مخلوط را خوب به هم بزنید تا عسل کاملا حل شود؛ سپس به دقت آن را روی موههای خود ریخته و مطمئن شوید که تمام موهایتان را پوشانده است. اجازه دهید این ماسک یک ساعت روی موهایتان بماند و سپس با شامپوی همیشگی تان آن را بشویید.

این ماسک فوق العاده، مهای شما را سنگین یا چرب نمی کند بلکه به آن نرمی و درخشندگی کاملا اعجاب انگیزی می بخشد.

مرگ بر شوره

7. ماسک سرکه سیب
اگر سرتان شوره می زند، این ماسک ساده را امتحان کنید. کافی است سرکه سیب و روغن زیتون را خوب با هم مخلوط کنید. سرکه سیب چربی سر شما را از بین می برد و روغن زیتون پوست سرتان را نرم و از شوره زدن جلوگیری می کند.
 
این معجون را روی موها و پوست سرتان بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. بعد موهایتان را با آب ولرم بشویید. در مرحله بعد موها را دوباره با آب سرد آبکشی کنید. بعد از مدتی خواهید دید که شوره سرتان کمتر خواهدشد.

(3 قاشق غذاخوری سرکه سیب- یک قاشق غذاخوری روغن زیتون)

انتخاب من: موهای براق

8. ماسک عسل

روزگاری بود که استفاده از عسل یک عمل لاکچری به حسابمی آمد اما امروزه هر خانمی می تواند به راحتی از این ماسک مو استفاده کند. برای اینکه موهای براقی داشته باشید عسل را با روغن زیتون و سرکه مخلوط کنید و روی موهایتان بمالید؛ سپس با شانه زدن، مواد را از ریشه به سمت نوک موها هدایت کنید. تونیک را به مدت یک ساعت روی موهایتان بگذارید و سپس موهایتان را بشویید.

(2 قاشق غذاخوری عسل- یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام- یک قاشق غذاخوری سرکه سیب)
سیب سبز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار