خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا+عکس
کد خبر: ۸۷۱۹۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
 علاقه‌مندان آمریکایی خودرو اجازه‌ی هدایت هر خودرویی را ندارند. زمانی که یک شهروند آمریکایی قصد خرید یک خودروی جدید را دارد نزدیک به 300 برند پیش رویش قرار دارد. اگر مدل‌های داخلی شهروندان آمریکایی را راضی نکند و در صورتی که توان پرداخت هزینه‌های حمل و نقل را داشته باشند امکان واردات مدل‌های خارجی را دارند.
 
آن دسته از کسانی که قادر به پیدا کردن خودروی رویایی‌ خود نیستند امکان دریافت اجازه‌ی ویژه برای واردات خودرویی خاص برای برنامه‌هایی خاص یا صرفا در معرض نمایش قرار دادن به دیگران هم وجود دارد. مالکان چنین خودروهایی محدودیت‌های سالانه در زمینه مقدار مسافت طی شده دارند که البته این مقدار برای فرو نشاندن عطش هدایت این خودروها کافی به نظر می‌رسد.

البته خودروهایی هم هستند که حتی ورود آنها به آمریکا تحت هر شرایطی ممنوع است. بعضی از آنها برای رانندگی حتی کوتاه مدت فوق‌العاده خطرناک توصیف شده و بعضی دیگر مناسب رانندگی در مادر جاده‌های آمریکا (یا همان Rote 66) نیستند و به همین خاطر علاقه‌مندان آمریکایی خودرو چاره‌ای جز ابراز علاقه‌ به این مدل‌ها از راه دور ندارند. در ادامه 30 مدل خودرویی که امکان وارد کردن آن به آمریکا وجود ندارد را بررسی خواهیم کرد.

1- 2003 TVR Tuscan
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

خودروهای شرکت بریتانیایی TVR که بین سال‌های 1996 و 2006 میلادی تولید شده باشند در آمریکا ممنوع هستند و مدل Tuscan 2003 هم که در فیلم ”اره ماهی" با بازی ”جان تراولتا" از آن استفاده شده نیز جزو موارد ممنوعه محسوب می شود. این مدل‌ها به خاطر شتاب فوق‌العاده سریع، عدم وجود کیسه هوا و ترمزهای ضد قفل معروف هستند و قانونی کردن هدایت آنها در آمریکا تلاش بسیار زیادی می‌طلبد.
 


2- 1993 Lamborghini Strosek Diablo
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

اعتراف می‌کنیم که افراد بسیار کمی توان مالی برای خرید این مدل و یا حتی امکان پیدا کردن آن را دارند. هر چند اگر همه چیز بر وفق مراد پیش رفته و امکان تهیه‌ی Lamborghini Strosek Diablo فراهم شود باز هم امکان نگهداری آن را در یک پارکینگ آمریکایی نخواهید داشت. البته برای اطلاع از علت عدم اجازه‌ی ورود این خودرو نیاز به موشکافی دقیق نیست: کافی است فقط به آینه‌های بغل و چراغ جلوهای بسیار کوچک آن نگاهی بیندازید تا متوجه عدم تبعیت آن از قوانین ایمنی آمریکا شوید.
 


3- 2004 Volkswagen Beetle ‘Ultima Edicion’
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

آخرین نگارش مدل Beetle شرکت فولکس‌واگن که در مکزیک ساخته می‌شد (2004) جذابیت‌های زیادی دارد اما برای رانندگی‌های طولانی مدت و همچنین خرید توسط کسانی که مایل به وارد کردن مدل‌های ویژه با کمترین هزینه‌ی ممکن‌اند، گزینه‌ی مناسبی نیست. متاسفانه مدل "Ultima Edicion” هم مثل مدل‌های 2000 و 2003 بنا به دلایل ایمنی ممنوع شده است.
 


4- 1993 Jaguar XJ220S
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

هر خودرویی که عنوان ”سریع‌ترین مدل جهان" یدک بکشد در نقطه‌ای از تاریخ خود تبدیل به کالایی بسیار محبوب خواهد شد. با توجه به طراحی بسیار زیبای Jaguar XJ220S و در نظر گرفتن این مساله که تنها شش دستگاه از آن تولید شده متوجه خواهید شد که شانس به دست آوردن آن برای بسیاری از ما نزدیک به صفر است. هر چند تنها یک دستگاه از شش نمونه تولید شده وارد آمریکا شده است. ورود پنج دستگاه بعدی همچنان ممنوع است.
 


5- Lotus Elise Series 1
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

خودروی Lotus Elise که کمتر از 800 کیلوگرم وزن دارد قادر است در کمتر از 6 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر در ساعت برسد. هر چند طراحی بدون سقف و پنجره آن هرگز رضایت قانونگذاران را جلب نکرده است. تمام مدل‌های Elise Series 1 که بین سال‌های 1996 تا 2001 تولید شده‌اند در لیست سیاه اداره ملی ایمنی جاده‌ای آمریکا (NHTSA) قرار دارند.
 


6- 2002 Morgan LeMans ’62 Prototype
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

حتی فکر پیدا کردن یک مدل Morgan که امکان هدایت آن در جاده‌های آمریکا میسر باشد را هم باید از سر بیرون کرد. در وب‌سایت آمریکایی این خودروساز بریتانیایی تنها 3 دستگاه از مدل‌های ساخته شده در 50 سال گذشته قرار دارد که یک نمونه از آنها از سه چرخ بهره می‌برد. اگر قصد دارید یکی از این مدل‌ها را به منظور نمایش وارد کنید قطعا مدل آزمایشی Lemans ’62 که محصول سال 2002 است نمی‌تواند یکی از آنها باشد.
 


7- Honda Beat
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

هوندا در اوایل سال 1990 میلادی با همکاری سرجیو پنینفارینا، طراح ایتالیایی موفق به ساخت این خودروی اسپرت (با قابلیت هدایت توسط چرخ‌های عقب) شد. این مدل هرگز موفق به فروش گسترده نشده و منحصرا در ژاپن تولید شد. کسانی که به دنبال وارد کردن این خودرو و نمایش آن را دارند با درهای بسته قوانین و مقرارت سخت‌گیرانه آمریکا مواجه خواهند بود و هیچ شانسی برای موفقیت نخواهند داشت.
 


8- 1999 Nissan Skyline R34 GT-R
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

در آمریکا هر خودروی ممنوعی که عنوان ”گودزیلا" را با خود یدک بکشد گزینه‌ی مناسبی برای ساخت افسانه‌هاست. خودروی 1999 Nissan Skyline GT-R V-Spec و همچنین مدل GT-T دو نمونه از مدل‌های Skyline هستند که به خاطر تولید در بین سال‌های 1989 تا 2001، ممنوع شده‌اند. سرعت بسیار بالای این خودروها اصلا مناسب جاده‌های آمریکا نیست.
 


9- 1992 Mazda Cosmo
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

خودروی کوپه‌ای و زیبای Mazda Cosmo پاسخ اولیه‌ی این تولیدکننده به لکسوس در اوایل دهه‌ی 90 بود اما آن برنامه‌ها ادامه پیدا نکردند. به جای ساخت یک برند برتر و خاص (که قرار بود ”آماتی/Amati" نام بگیرد) مزدا ترجیح داد فعالیت‌هایش در آمریکا را پیگیری کند. این مدل تنها در ژاپن عرضه شد و جز لیست سیاه خودروهای ممنوع الورود به خاک آمریکاست.
 


10- 2008 Fiat 500 Abarth
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

امکان خرید خودروی Fiat 500 Abarth برای مشتریان آمریکایی در اوایل سال 2010 میسر شد. آن دسته از کسانی که برای خودنمایی میان دوستان علاقه‌مند به داشتن یک مدل اروپایی هستند متاسفانه با در بسته مواجه‌اند: این مدل 2008 هم اجازه ورود به آمریکا را ندارد.
 


11- 2012 Lotus 340R
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

خودروی Lotus 340R یکی از معدود خودروهای فاقد در است (پنجره‌ها و سقف خودروی که جای خود را دارد!) و قانونگذاران آمریکایی با ممنوع کردن 340 نگارش تولید شده‌ی این خودرو کار خود را راحت کرده‌اند. خودروی 340R در زمینه‌ی سادگی اصلا کم نگذاشته و تقریبا می‌توان گفت بی‌رقیب است. فضای داخلی آن تنها دو صندلی دارد و دیگر هیچ!
 


12- 2012 Saab 9-5 Sportcombi
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

در نمایشگاه خودروی جنووا سال 2011 شرکت خودروسازی سوئدی Saab مدل 9-5 Sportcombi را در معرض نمایش عموم قرار داد و اعلام کرد مدل بهبود یافته‌ی آن را در سال 2012 وارد بازارهای آمریکا خواهد کرد. با ورشکست شدن این شرکت همه چیز تغییر کرد اما تا آن موقع چندین دستگاه از مدل مذکور تولید شده بود. خریداران آمریکایی که امیدوارند در حراج‌های معروف موفق به پیدا کردن این خودرو شوند امکان وارد کردن آن به آمریکا را نخواهند داشت.
 


13- 1992 Smart Crossblade
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

اگر تصور می‌کنید خودروهای هوشمند خطرناک هستند پس بهتر است نگاهی به Crossblade بیندازید. در این مدل کوچک که محصول سال 1992 است به طور کلی درها، پنجره‌ها و سقف حذف شده است. این مدل نتوانست خود را با استانداردهای آمریکا سازگار نماید و در نتیجه ورود آن به این کشور ممنوع است.
 


14- 1995 Rover Mini Cooper
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

کلکسیون‌دارها علاقه‌ی خاصی به جمع‌آوری کوپرهای کوچک کلاسیک دارند. اما خبری از اضافه شدن مدل 1995 Rover به پارکینگ و موزه‌های علاقه‌مندان آمریکایی نیست چون وارد کردن آن ممنوع شده است. مدلی که در تصویر مشاهده می‌کنید زمانی جز کلکسیون شخصی ”جان کوپر" بوده است.
 


15- 2010 Alfa Romeo 8C Spider Roadster
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

 هر شرکت خودروسازی که قصد ارسال محصول به آمریکا را داشته باشد با قوانین و مقررات ایمنی بسیار سختی مواجه خواهد شد که پیروی از آنها کار ساده‌ای نخواهد بود. در طراحی خودروی Alfa Romeo 8C Spider Roadster کشور آمریکا و مقررات آن در اولویت نبوده یا چندان اهمیتی نداشته‌اند و از این رو شهروندان آمریکایی امکان خرید یکی از بهترین خودروهای قرن 21 که محصول شرکت ایتالیایی Alfa Romeo است را ندارند.
 


16- 1994 Toyota Supra
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

در پیدا کردن خودروی سوپرا مدل سال 1994 شرکت تویوتا که برای بازار آمریکا ساخته شده باشد مشکل دارید؟ اگر جواب مثبت است راه حل این مشکل وارد کردن این خودرو از سایر کشورهای خارجی نیست چون این مدل هم در لیست سیاه اداره ملی ایمنی جاده‌ای آمریکا قرار دارد. البته تنها مدلی که در سال 1994 تولید شد با چنین مشکلی مواجه است و خوشبختانه می‌توانید تولیدات سایر سال‌ها را به راحتی در بازار پیدا کرده یا وارد آمریکا نمایید.
 


17- 1992 Porsche Carrera 911 RS (964)
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

آیا علت ممنوعیت خودروی Porsche RS 964 که با نام 911 Carrera RS (964) هم شناخته شده و ساخته سال 1992 است به خاطر پیچیدگی نام آن برای قانونگذاران است؟ خیر، دلایل دیگری برای این موضوع وجود دارد که در میان آنها آلودگی و ضعف ایمنی فاکتورهای اصلی ممنوعیت برای این خودروی سبک وزن اروپایی در آمریکاست. این خودرو دارای سرعتی معادل 258 کیلومتر بر ساعت است.
 


18- 1993 Aston Martin Virage Volante
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

احتمالا هیچ کدام از کسانی که در حال مطالعه‌ی این مطلب هستند خودروی Aston Martin Virage Volante که تنها 13 دستگاه از آن تولید شده را از نزدیک ندیده‌اند. تصویر این خودرو از وب‌سایت Hemmings گرفته شده و این مدل یکی از 5 نمونه‌ای است که از گیربکس دستی استفاده کرده و تنها مدل شناخته شده‌ای است که مدارک قانونی لازم برای هدایت آن در جاده‌های آمریکا وجود دارد. 12 مدل دیگر ممنوع هستند.
 


19- 2012 Skoda Fabia Greenline II
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

شاید از خود بپرسید که چرا بسیاری علاقه‌مند به وارد کردن این خودرو هستند؟ چرخ‌های 15 اینچی و ظاهر زشت و قوطی مانند آن در همان نگاه اول مشتریان احتمالی را منصرف خواهد کرد اما صرفه‌جویی فوق‌العاده‌ی آن که برابر با طی کردن 134 کیلومتر در هر گالن، نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. البته علاقه یا عدم علاقه‌ی شما تاثیری در عوض کردن قانون ممنوعیت ورود آن به خاک آمریکا ندارد!
 


20- TVR Sagaris
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

یکی دیگر از خودروهای ممنوعه شرکت TVR، مدل Sagaris ساخته شده در سال‌های 2005 و 2006 است. این کوپه‌ی زیبا دارای قدرت 380 اسب بخار بوده و کمتر از 1200 کیلوگرم وزن داشته و از این رو در کمتر از چند ثانیه می‌توانید به شتاب تقریبی 100 کیلومتر در ساعت برسید. البته فقط برنامه‌ای برای انجام این کار در آمریکا نداشته باشید!
 


21- 1991 Nissan Figaro
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

شرکت نیسان پروژه ساخت این خودرو در خارج از مرزهای ژاپن را در سال 2011 استارت زد و البته اداره ملی ایمنی جاده‌ای آمریکا از همان موقع آن را در لیست سیاه خود قرار داد. تنها 12000 دستگاه از این مدل تولید و از طریق قرعه‌کشی در اختیار خریداران قرار گرفت. تعبیه پخش‌کننده‌های CD در این مدل به عنوان استاندارد آغاز شد. در خارج از مرزهای آمریکا این خودرو را می‌توان با کمتر از 10000 دلار تهیه کرد.
 


22- 1995 Audi Avant RS2
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

آمریکایی‌ها سال‌های سال است که به دنبال‌ خرید خودروهای قدرتمند آلمانی هستند و مدل Avant RS2 شرکت آئودی در لیست آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان بوده است. البته باید به خاطر داشت خودرویی که در کمتر از پنج ثانیه به شتاب 100 کیلومتر در ساعت رسیده و قادر به طی کردن 258 کیلومتر در ساعت است را نمی‌توان در هیچ یک از بنگاه‌های خرید و فروش آمریکا پیدا کرد.
 


23- 2000 Fiat 126p
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

بیش از 4.5 میلیون نفر مدل ساخت لهستان خودروی Fiat 126 را خریداری کرده و این مدل عنوان سمبلیک اولین ”خودروی مردم" در دوران پساکمونیست یدک می‌کشد. از این رو می‌توان گفت این خودرو جاذبه‌های تاریخی داشته و البته مخالفان رژیم‌های چپ‌گرای اواخر قرن بیستم علاقه‌ی خاصی به آن دارند. اما با این وجود امکان وارد کردن آن به کشور آمریکا وجود ندارد.
 


24- TVR Cerbera
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

سهم آن دسته از کسانی که عاشق طراحی و عملکرد خودروهای TVR هستند از مدل‌های ساخته شده این شرکت طی سال‌های 1996 و 2005، تنها افسوس است؛ خصوصا در مورد مدل Cerbera (ساخت 1996) که دارای قدرت 420 اسب بخار بوده و در کمتر از 4 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. قطعا سازندگان هنگام طراحی و ساخت به هیچ عنوان رانندگان آمریکایی را در نظر نداشته‌اند.
 


25- 1987 BMW M6
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

خودروی M6 شرکت BMW دقیق همان چیزی بود که باید باشد. این مدل‌ یکی از بهترین نمونه‌های ساخته شده این شرکت آلمانی است و با گذشت 3 دهه از زمان ساخت، علاقه‌مندان همچنان اشتیاق وافری به تهیه‌ی آن دارند. هر چند وارد کردن آن به آمریکا ممنوع است و این مدل را هم باید در کنار سایر گزینه‌های لیست سیاه قرار داد.
 


26- 1989 Porsche 959 S
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

خودروی 959 S شرکت پورشه یکی از مدل‌های مسابقه‌ای است که متعلق به گروه کمیابی از خودروهای استثنایی ساخته شده در اواخر دهه‌ی 80 میلادی است. همان طور که احتمالا حدس زده‌اید این مدل در تعداد کمی تولید شده و هیچ کدام از مدل‌های با استانداردهای رایج آمریکا سازگار نیست و در نتیجه این مدل هم شانسی برای ورود به خاک آمریکا ندارد.
 


27- 1985 Citroen 2CV Dolly
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

خودروی Citroen 2CV Dolly یکی از بدترین خودروهایی است که می‌توانید در جاده‌ها ببینید. به خاطر مشخصات مدل تولید شده در سال 1985 هرگز شاهد حضور آن در جاده‌های آمریکا نخواهید بود.  اداره ملی ایمنی جاده‌ای آمریکا جان شهروندان آمریکایی را با این خودرو به خطر نخواهد انداخت.
 


28- 1991 Toyota Sera
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

چه کسی گفته که تنها سوپر خودروها می‌توانند درب پروانه‌ای داشته باشند؟ شرکت تویوتا در خودروی کوپه و هاچ‌بک Sera که بین سال‌های 1990 تا 1995 در ژاپن به فروش می‌رفت از این درب‌ها استفاده می‌کرد. اگر چه تعداد بسیار زیادی از این مدل به خارج از ژاپن صادر شد اما مدل ساخته شده در سال 1991 حق ورود به خاک آمریکا را ندارد.
 


29- 1990 Porsche Carrera 4 Lightweight
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

گاهی اوقات لیست سیاه اداره ملی ایمنی جاده‌ای آمریکا ظالمانه به نظر می‌رسد. برای مثال به نظر می‌رسد در مورد مدل 911 Carrera 4RS Lightweight کاملا اجحاف شده باشد. اکثر مردم اسمی از آن نشنیده‌اند و تنها 20 دستگاه از این مدل تولید شده است. حتی اگر توان مالی برای خرید و پرداخت هزینه‌های وارد کردن آن را داشته باشید اجازه این کار را ندارید.
 


30- TVR T350
 
خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا 

گزینه‌ی پایانی لیست چهارمین مدل ممنوع شرکت TVR است بین سال‌های 1996 تا 2006 تولید می‌شد. مدل T350 خودروی سبک وزنی است که در کمتر از 5 ثانیه قادر به رسیدن به شتاب 100 کیلومتر در ساعت است. از آن جایی که مشخصات فنی این خودرو با قوانین و مقررات کشورهایی غیر از آمریکا سازگار است، اداره ملی ایمنی جاده‌ای آمریکا اجازه ورود T350 به خاک این کشور را صادر نمی‌کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
4
پیکان و پرایدو نگفتی.
saied
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
6
چرا اسمی از پراید یا تیبا تو این لیست دیده نمیشه؟ یعنی ورودشون به آمریکا مجازه؟
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
5
خدا رو شکر حداقل پراید مشکل عدم ورود به آمریکا رو نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
3
این رو هم باید ذکر کرد تمام خودروهای باکیفیت جهان برای ملت ایران ممنوعه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
0
چون در اصل تولید شرکت فورد است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
0
جالب بود
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
1
اتفاقا پرايد ٣٠ سال قبل توسط مزدا طراحي شد و تحت نام مزدا ١٢١ و شريك ان زمان مزدا فورد بنام فورد فستيوا توسط كيا كره كه ان زمان هيچ نبود بعنوان پيمانكار توليد، توليد ميشد و به أمريكا هم وارد ميشد و تا چند سال قبل هم نمونه هاي هاچ بك آن قابل مشاهده بود!
اسماعیل
|
United States
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
1
در آمریکا هیچ خودروی ساخت فرانسه (پژو، رنو، سیتروئن) و نیز فیات ایتالیایی وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
0
یادتون رفت از 405 و رنو 21 بگبن که با ورودشون به آمریکا پژو و رنو مجبور شدن نمایندگی هاشون رو جمع کنن و بازار آمریکا رو از دست بدهند,ولی پژو هنوز هم در ایران تولید میشه!!!!!
مولا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
1
دلیل نبود اسمی از خود روهای ایرانی اینه که اونا این محصولات را خودرو نمیدونن شاید اسمشون گاری باشه , البته دور از جونه گاری.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار