لاکچری‌های واقعی+عکس
کد خبر: ۸۷۱۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
 روزانه با حجم زیادی از محتواهای مختلف درباره آدم های پولدار رو به رو هستیم. آدم هایی که همین تازگی با برچسب «لاکچری» در شبکه های اجتماعی زیر نظر گرفته شده اند. همه شان واقعا همان قدر که ادعا می کنند پول دارند یا مثل آن ستاره تازه به دوران رسیده اینستاگرام، در دنیای حقیقی تنها یک «کارگر ساده» هستند؟
 
فکر می کنید از میان تمام عکس هایی که با هشتگ لاکچری در اینستاگرام منتشر می شوند، چند تایشان واقعا حقیقت دارد؟ اصلا به چه کسی پولدار و ثروتمند می گویند؟ مجله فوربس یک استاندارد جهانی پیدا کرده که به زبان ساده یک آدم ثروتمند را با میزان درآمد و عادت هایش شرح می دهد. این احتمال وجود دارد که هشتگ لاکچری واقعی همین حالا شامل حال خود شما شود.

چه کسی پولدار محسوب می شود؟

واقعا مبنای پولدار بودن یا فقیر بودن افراد بر چه اساس است؟ با توجه به اینکه نظام اقتصادی هر کشور متفاوت است، کسی که در ایران پولدار شناخته می شود ممکن است در کشورهای دیگر در طبقه متوسط یا حتی فقیر قرار بگیرد. با این حال سایت فوربس که هر سال لیست دارایی های همه افراد میلیونر در سرتاسر دنیا را بررسی می کند، یک متر و معیار برای سنجش پولدارترین افراد تعیین کرده است.
 
لاکچری واقعی چه کسی است؟ 

براساس آمار جهانی این سایت کسی که سالانه بیش از 160 هزار دلار درآمد داشته باشد و میزان ارزش دارایی های او بیش از 3.2 میلیون دلار باشد یک فرد پولدار محسوب می شود. یعنی به پول ما درآمد ماهی بیش از 52 میلیون تومان و دارایی ای به ارزشی بیش از 12.5 میلیارد تومان.

فقرا هم در این دسته بندی به کسانی اطلاق شده است که کمتر زا 30 هزار دلار در سال درآمد داشته و مجموع ارزش دارای هایشان کمتر از پنج هزار دلار است. یعنی به پول خودمان کمتر از 9 میلیون تومان درآمد در ماه و دارایی به ارزش حدود 20 میلیون تومان و یا کمتر. البته این شرایط براساس میزان درآمد و اطلاعاتی است که کشورهای توسعه یافته منتشر کرده اند و به تناوب کشورهای جهان سوم معمولا یا آماری تهیه نکرده و یا نمی خواهند آن را در دسترس کشورهای دیگر بگذارند.

زندگی روزمره

زندگی روزمره هرکدام از این دسته ها تقریبا کاملا متفاوت با دیگری است. البته نه از لحاظ تفریحات و کارهای لاکچری بلکه در نحوه انجام اتفاقات روزمره ای که هر دو دسته می توانند آن را انجام دهند. این اتفاقات شبیه عادت هایی هستند که نشان می دهند چگونه کارهای ساده ای مثل برنامه ریزی و مطالعه می تواند منجر به موفقیت فرد شوند.

طبق آمارها حدود 81 درصد افراد پولدار در طول روند شغلی خود همیشه یک لیست انجام کار داشته اند و برای کارهای مختلف خود برنامه ریزی می کرده اند. در حالی که تنها حدود 9 درصد افراد فقیر این کار را در مسیر زندگی خود انجام داده اند. از طرفی بیشتر افراد پولدار عادت دارند صبح زود پا شده و به کارهای خود برسند.

طبق آمارها حدود 44 درصد افراد پولدار سه ساعت قبل از کار از خواب پا شده و به برنامه ریزی و آماده شدن برای شروع روز می پردازند. این عادت تنها در میان سه درصد از افراد فقیر شایع است و اکثر آنها به گونه ای ساعت خود را تنظیم می کنند تا از بیشترین میزان خواب لذت ببرند!

از طرفی علاقه به کتاب بسیار در میان افراد موفق مشهود است. اول اینکه حدود 86 درصد آنها گفته اند عاشق کتاب هستند در حالی که تنها 26 درصد افراد فقیر از کتاب خوششان می آید. این مسئله باعث شده 88 درصد پولدارها حدود 30 دقیقه یا بیشتر در روز مطالعه کنند در حالی که تنها دو درصد افراد فقیر این مقدار وقت صرف مطالعه می کنند.

همان طور که می دانیم کتاب خواندن دیگر به روش های قدیمی میسر نیست و روش های راحتی مثل کتاب صوتی بیشتر به درد افرادی می خورد که مشغله زیادی دارند. طبق آمار حدود 63 درصد پولدارها گفته اند که به کتاب های صوتی زیاد گوش می کنند در حالی که این درصد در افراد فقیر به تنها پنج درصد می رسد.
 
لاکچری واقعی چه کسی است؟ 

وضعیت سلامتی

برای سنجش سلامتی افراد دو معیار کلی در نظر گرفته شده است. اول تعداد دفعاتی که افراد به صورت معمول ورزش می کنند و دوم میزان مصرف غذاهای ناسالم. در یک تحقیق از هر دو گروه افراد پرسیده شد که آیا به صورت میانگین چهار روز در هفته ورزش می کنند یا نه. حدود 76 درصد افراد مرفه و حدود 23 درصد افراد فقیر به این پرسش پاسخ مثبت دادند.

در زمینه مصرف غذاهای ناسالم آمار این دو گروه تقریبا نزدیک به هم است. بیش از 75 درصد افراد فقیر روزانه غذاهای ناسالم مصرف می کنند. این میزان در افراد پولدار با اختلاف کمی به حدود 70 درصد می رسد.

تلویزیون دیدن

همان طور که احتمالا حدس می زنید افراد پولدار وقت کمتری برای تلویزیون دیدن می گذارند. ولی احتمالا اختلاف این دو گروه در این زمینه متعجب تان می کند. در یک نظرسنجی از این دو گروه دو سوال پرسیده شده بود. اول اینکه آیا برنامه های زنده تلویزیون (بیشتر برنامه های محبوب آمریکایی به صورت زنده پخش می شوند) را دنبال می کنند یا نه. بیش از 75 درصد افراد فقیر جواب مثبت داده بودند در حالی که تنها پنج درصد افراد پولدار جوابشان مثبت بوده است.

در سوالی دیگر حدود 60  درصد افراد پولدار و حدود 25 درصد افراد فقیر گفتند که کمتر از یک ساعت در روز تلویزیون می بینند.

بزرگ کردن فرزندان

در زمینه بزرگ کردن فرزندان اختلاف دو گروه بسیار زیاد است. به عنوان مثال حدود 74 درصد از افراد پولدار روش های موفقیت و زندگی سالم را به فرزندان خود آموزش می دهند. در حالی که تنها یک درصد افراد فقیر این کار را می کنند. نکته جالب اینجاست که حدود 70 درصد افراد پولدار فرزندان خود را تشویق می کنند تا در کارهای خیرخواهانه بهصورت داوطلبانه شرکت کنند. این میزان در گروه دیگر تنها سه درصد است.
 
لاکچری واقعی چه کسی است؟ 

تشویق به کتاب خواندن نیز از دیگر اختلاف ها در روش بزرگ کردن کودکان است. معمولا کودکان به صورت عادی به سراغ کتاب های علمی- تخیلی می روند. به همین خاطر از دو گروه پرسیده شد چقدر فرزند خود را به خواندن کتاب های غیرتخیلی دعوت می کنند. حدود 63 درصد از افراد پولدار گفتند کودکشان را تشویق می کنند تا حداقل دو کتاب غیرتخیلی در ماه بخواند. این میزان در گروه دیگر به سه درصد رسید.

در زمینه هدف گذاری می توانید نحوه نگرش دو گروه به دنیا را کاملا متوجه شوید. اول اینکه حدود 67 درصد افراد پولدار و 17 درصد افراد فقیر اهداف خود را می نویسند. از طرفی حدود 80 درصد پولدارها روی رسیدن به یک هدف خاص تمرکز می کنند. این آمار در فقیرها حدود 12 درصد است. همچنین حدود 86 درصد قشر مرفه و پنج درصد قشر فقیر اعتقاد دارند تحصیل کردن و یادگیری باید در کل طول زندگی اتفاق بیفتد. نحوه نگرش این دو گروه به عادت های رفتاری نیز جالب است. حدود 84 درصد پولدار معتقدند عادت های رفتاری خوب منجر به پیدا شدن فرصتی برای موفقیت می شوند. ولی تنها چهار درصد فقیرها به این مسئله اعتقاد دارند.

روزنامه هفت صبح
برچسب ها: لاکچری ، ثروتمندان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
0
2
مرسي خيلي خوب بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار