تبدیل مرغداری به «کلاس» در سیستان و بلوچستان+عکس
کد خبر: ۸۷۱۹۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کمبود فضای آموزشی در جنوب سیستان و بلوچستان منجر تبدیل شدن مرغداری به کلاس درس شد که اعتراضاتی را به دنبال داشت.

به نقل از شستون، کمبودفضای آموزشی در سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور همواره از دغدغه اصلی مسئولین به شمار می رود که در سال های اخیر با حضور مستمر و چشم گیر خیرین مدرسه ساز، باری از دوش سازمان نوسازی مدارس و دیگر مسیولین برداشته شده است.

خیرین مدرسه ساز شهرستان سراوان با ساخت بیشترین مدرسه در نقاط محروم و صعب العبور در این منطقه به نوعی در کشور رکوردار است و پیشتازی خود را در این امر پسندیده به رخ دیگر استان ها کشانده است.
 
تبدیل مرغداری به کلاس درس در سیستان‌وبلوچستان

اما با این وجود، و با توجه به جامعه هدف آموزش و پرورش و هم چنین پراکندگی روستا ها در سیستان و بلوچستان باز هم کمبود فضای آموزشی احساس می‌شود به طوریکه در یکی از روستاهای شهرستان سیب و سوران مرغداری تبدیل به کلاس درس شده است و دانش آموزان در مکتب علم و دانش با کمترین امکانات آموزشی و زیر ساختی گام نهاده اند.

دانش آموزان این مدرسه از وضعیت کنونی این مدرسه گلایه مند هستند و خواستار تجهیز امکانات لازم برای ادامه تحصیل از مسئولین و متولیان امر شدند.
 
تبدیل مرغداری به کلاس درس در سیستان‌وبلوچستان

دبستان اسما کلوکان روستاي كنت شهرستان سیب و سوران ۱۶۰ نفر دانش آموز دارد که این مدرسه دارای چهار کلاس و هفت پایه می باشد.

این مدرسه که فاقد امکانات سرمایشی، گرمایشی و دیگر امکانات و زیرساخت های اولیه است، تعداد ۶۰ دانش آموزان در مقطع راهنمایی نیز درحال تحصیل هستند.
 
تبدیل مرغداری به کلاس درس در سیستان‌وبلوچستان

گفته می شود دو کلاس از این مدرسه چهار کلاسه در یکی از روستاهای محروم شهرستان سیب و سوران توسط والدین دانش آموزان بنا شده است که هر کدام  ظرفیت حضور ۱۵ دانش آموز را داد.

پس از رفت و روب مرغداری و تبدیل آن به مدرسه  و از آنجایی که این مدرسه فاقد میز و نیمکت نیز می باشد، دانش آموزان برای تعلیم علم و دانش بر روی زمین نشسته و علم می آموزند.
 
تبدیل مرغداری به کلاس درس در سیستان‌وبلوچستان

 فاصله این روستا تا روستای بعدی ۳کیلومتر  می باشد اما مدارس آن روستا از نظر امکانات و فضای آموزشی در وضعیت مناسب تری هستند.

تبدیل مرغداری به کلاس درس در سیستان‌وبلوچستان
 
تبدیل مرغداری به کلاس درس در سیستان‌وبلوچستان 
 
تبدیل مرغداری به کلاس درس در سیستان‌وبلوچستان 

عصرایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
3
برين توي عراق مدرسه بسازين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
3
یعنی مسئولین از خجالت اب بشن بازم کمه ............حیف ...خدا ازتون نگذره وجای مسئولین بی عرضه انجاست نه کوذکان معصوم این مرز وبوم...........
اسماعیل
|
United States
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
1
امیدوارم از میان همین بچه های بالا مریم میرزاخانی ها بوجود بیایند، بخصوص که چون اکثریت استان سیستان جزو اهل سنت میباشند در آنان هیچ حساسیتی در مورد مدیر و فرماندار شدن زنان وجود ندارد و الان بیشتر فرمانداران و مدیران زن در آن استان هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
اتفاقا فرهنگ اهل تسنن سنتی و مبتی بر شیوه های قبیله ای است اما چون خارج از مرکز هستند تحت فشار دولت مرکزی در سیستان و گرگان فرماندار زن منصوب شد.
اما انتصاب مسوول زن چه گره گشایی و پیشرفتی محسوب می شود؟
مگر در سایر کشور ها این تصمیمات مشکلی را حل کرده؟
معصومه
| |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
متاسفاه برای مریم میرزاخانی شدن امکانات لازمه. فکر میکنید چند نفر مثل مریم میرزاخانی وجود داشتن و دارن که نتونستن به جایی که مریم رسید برسن. امکاناتی که خانواده مریم براش فراهم کردن و بعدش امکاناتی که آمریکا براش فراهم کرد از ایشون مریم میرزاخانی ساخت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار