به نظر شما دنیای فراجنسیتی چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۸۷۰۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 01    -    ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
واقعا جنسیت چیست؟ جنسیت می تواند همان چیزی باشد که توسط آن خود را به دیگران معرفی می کنیم. اما اگر هدف اصلی اش تنها کمک به دیگران برای درک شخصیت ماست، آیا اهمیتی دارد یا حتی لازم است؟ آیا بدون تعریف جنسیت نمی توان شخصیتی از خود به دنیا نشان داد؟

 دنیایی فراجنسیتی چگونه خواهد بود؟

دنیایی فراجنسیتی چگونه خواهد بود؟   به گزارش «تابناک باتو»؛ زن هستید یا مرد؟ احتمالا در سنین پایین این پرسش در ذهن شما وجود داشته است. و این هویت به گونه ای در شما هویدا بوده است که در مورد آن شکی به دل خود راه نداده اید.

واقعا جنسیت چیست؟ آیا جنسیت می تواند همان چیزی باشد که توسط آن خود را به دیگران معرفی می کنیم؟ اما اگر هدف اصلی اش تنها کمک به دیگران برای درک شخصیت ماست، آیا اهمیتی دارد یا حتی لازم است؟ آیا بدون تعریف جنسیت نمی توان شخصیتی از خود به دنیا نشان داد؟

فراجنسیت یعنی تعیین جنسیت باید موضوعی شخصی باشد و حتی بتوانیم توسط تکنولوژی قادر به تعویض آن باشیم. معتقدان به جامعه ی فراجنسیتی بر این باورند که تعیین شخصی جنسیت آزادی بخش خواهد بود و در واقع جامعه را از شر نقش های جنسیتی سنتی که شدیدا در جامعه تعیین کننده هستند و افراد را مقید به شیوه ی خاصی از زندگی میکنند نجات خواهد داد.

این مسأله بسیار پیچیده است و بسیار بحث برانگیز؛ اما این سوال را در ذهن پدید می آورد که جامعه ای که در آن نیاز به تعریف جنسیت خود نباشیم چگونه خواهد بود؟

 

نظرات خود را با ما در بخش نظرات بینندگان «تابناک باتو» به اشتراک بگذارید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
4
5
جنسیت خیلی خیلی معنی میده و بدون جنسیت اصلا جامعه‌ای وجود نداره. هر مردی به یک زن وابسته هست و هر زن به یک مرد. اگر وابستگی که بر پایه جنسیت هست وجود نداشت جامعه‌ای هم وجود نداشت. به عنوان مثال چرا باید خانواده‌ای تشکیل بشه وقتی دو فرد به همدیگه نیاز ندارن. اساسا اگر این آرامش (هر چند نسبی) و نیاز به هم دم از جنس دیگه وجود نداشت، تشکیل خانواده کاملا کاری غیر عاقلانه و بلکه احمقانه بود. در ضمن مجموعه رفتارهای دیگه‌ای هم به دلیل وجود مفهوم جنسیت شکل گرفته. به طور کلی مردها با ملایمت بیشتری با زن‌ها رفتار میکنن که همین ملایمت در خیلی جاها باعث میشود در مشکلاتی که بوجود می‌آید، قوام جامعه نیز به هم نریزد. اگر مفهوم جنسیت وجود نداشت، جامعه‌ای هم اگر وجود داشت، جامعه‌ای بسیار خشن‌تر بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
2
1
خیلی هم عالیه....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار