عربستان تسلیم یک زن شد +عکس
کد خبر: ۸۶۹۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
 منال مسعود الشریف زن عربی که به جرم رانندگی در خیابانهای عربستان، سه بار دستگیر شد با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود از صدور مجوز رانندگی زنان ابراز خوشحالی کرد.

عربستان تنها کشور جهان است که در آن زنان اجازه رانندگی ندارند. اعتراضات بسیاری از سوی زنان و حتی مردان عرب در واکنش به این قانون غیرمنطقی در عربستان صورت گرفت که نتیجه‌ای نداشت.

منال مسعود الشریف از فعال مدافع حقوق زنان در عربستان، در روزی با همین عنوان در سال 2011، در اعتراض به عرف منع رانندگی زنان در عربستان، به عنوان اولین زن، شجاعانه پشت رل نشست و یک ویدئوی 8 دقیقه‌ای از رانندگی‌اش در فضای مجازی منتشر کرد که با واکنش پلیس مذهبی عربستان مواجه شده و منجر به دستگیری و زندانی شدن وی شد. او با این شعار که برخی قوانین تحقیر مستقیم زن است به انجام این کار اقدام کرد.

منال مسعود الشریف چند بار به این جرم دستگیر شد، اما تسلیم نشده و به کار خود ادامه داد. او توانست زنان زیادی را با خود همراه کند. پس از حرکت جنجالی منال، اعتراضات علیه این قانون به اوج خود رسید تا جائیکه بالاخره دولتمردان عربستان را به زانو درآورده و وادار به صدور مجوز حق رانندگی برای زنان کرد.

منال مسعود الشریف پس از تصویب این قانون، در توئیتر خود نوشت: " باران با یک قطره کوچک آغاز می‌شود "
منال مسعود الشریف
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
2
3
کار بزرگ عربستان رو با اين تيتر خبري ضعيف نشون نديد ... در شأن تابناک نيست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
1
6
عربستان سعودی با این کار بزرگی خود را ثابت کرد و به همه فهماند که باید حکومت خود را با مردمش تطبیق دهد و نه مردم خود را با حکومت. حکومت سعودی باز هم میتوانست بگوید نه . قبول نمیکنم. حرام است. ایراد دارد . غیر قانونی است .
بخدا قسم میخورم اگر رانندگی پدیده ای جدید بود جمهوری اسلامی هرگز اجازه آنرا به زنان نمیداد. هرگز.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار