اسکراب ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟
کد خبر: ۸۶۹۴۱
تاریخ انتشار: 2017 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
اسکراب صورت، همان لایه برداری از پوست صورت است که به منظور رهایی صورت از خستگی و پیری توصیه می شود. اسکراب ها سلول های مرده را از پوست شما جدا کرده و موجب درخشندگی و نشاط پوست شما می شوند. قبل از استفاده از اسکراب باید صورت خود را به خوبی بشویید و بعد از آن استفاده کنید.
اسکراب ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟
 
اسکراب صورت، همان لایه برداری از پوست صورت است که به منظور رهایی صورت از خستگی و پیری توصیه می شود. اسکراب ها سلول های مرده را از پوست شما جدا کرده و موجب درخشندگی و نشاط پوست شما می شوند. قبل از استفاده از اسکراب باید صورت خود را به خوبی بشویید و بعد از آن استفاده کنید.
 
اسکراب ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟
 
اسکراب چیست؟

اسکراب یا همان لایه بردارها، پوست های مرده و پینه های سخت ایجاد شده بر روی پوست را از بین می برد. همچنین اسکراب ها باعث از بین رفتن خطوط سطحی ایجاد شده بر روی پوست می شود. معمولا پوست هایی که دارای چربی زیادی هستند دچار تجمع پوست های مرده در قسمت های صورت، ارنج، زانو و قوزک پا می شوند. بعد از استفاده از اسکراب ها، جوش های سطحی پوست و پوست های مرده از بین می روند و شما احساس خنکی، سبکی و تازگی روی پوست خود می کنید.

شیمیایی و نوین

استفاده از مواد شیمیایی لایه بردار نوع نوین درمان و پاکسازی پوست است که به کمک اسیدهای طبیعی و مصنوعی انجام می شود. موادی مانند اسید سالسیلیک، اسید سیتریک، اسیدهای میوه یا آلفاهیدروکسی اسید AHA یا تری کلرواستیک اسید(TCA). در این روش اسیدها با غلظت و به صورت انواع محلول ها، کرم ها، لوسیون ها و… در اختیار مصرف کننده قرار گرفته و با تشخیص و تجویز پزشک مورد استفاده قرار می گیرد.

لایه برداری شیمیایی تاثیرات زیادی بر پوست دارد. بهبود چین و چروک های ظریف از طریق تحریک کلاژن سازی، شاداب تر و روشن تر شدن پوست، بهبود جوش های سرسیاه و سرسفید، بهبود لک های مختلف پوست و همچنین افزایش تاثیر داروهای موضعی مصرف شده توسط بیمار از تاثیرات مثبت اسید درمانی است. ذکر این نکته ضروری است که لایه برداری پوست چه مکانیکی و چه شیمیایی باعث تحریک پذیرتر شدن پوست نسبت به نور آفتاب می شود به همین دلیل توصیه می شود بعد از پاکسازی پوست به هر دو شیوه حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کرده و از قرار گرفتن در برابر نور خورشید خودداری کنید.

ضرورت اسکراب صورت چیست؟

با اسکراب و زدودن آلودگی‌ها از سطح پوست، کرم چین و چروک، کرم صورت یا محلول ضد آکنه شما موثرتر از قبل عمل خواهد کرد، زیرا اجازه نفوذ به زیر سلول‌های پوستی صادر شده و سلول‌های مرده سد راه رسیدن و جذب مواد مغذی به پوست نخواهند بود.

به خاطر داشته باشید که اسکراب، تفریح و سرگرمی نیست و اگر با دقت و درست صورت نپذیرد، آسیب‌های جدی به پوست وارد می‌آورد. برخی از افراد با استفاده افراطی و خشن از اسکراب‌ها موجبات صدمات و خراش‌ را بر پوست فراهم می‌کنند!

برای تاثیر بیشتر، با پوست خود با ملایمت و به دور از هرگونه خشونتی رفتار کنید، تاثیر لایه‌برداری در دراز مدت و با صبر حاصل می‌شود نه با شدت و سرعت. با استفاده افراطی از اسکراب‌ها، پوست حالت جمع‌شدگی به خود گرفته و در موارد وخیم‌تر پوست بسیار نازک و شکننده خواهد شد.

از اسکراب‌ها فقط یک یا دوبار در هفته استفاده نمائید و همیشه بعد از لایه‌برداری و زدودن سلول‌های مرده از سطح پوست، از کرم ضد آفتاب استفاده نمائید (غیر ازشب) زیرا پوست نسبت به نور واکنش نشان خواهد داد.
 
اسکراب ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟ 

چه اسکرابی بخرم؟

گاهی برای پاک کردن منافذ پوست به خصوص منافذ عمقی آن، حاضریم یک لیف زبر را با حرکات دوار روی پوست صورتمان بکشیم و هر دردی را تحمل کنیم! اما می توان با خرید و مصرف یک اسکراب با ترکیبات ملایم و طبیعی، و بدون درد، به پاکسازی منافذ پرداخت و سلول‌های مرده و پیر را از سطح پوست جدا کرد. انتخاب درست و استفاده صحیح از اسکراب برای همه نوع پوستی اعم از خشک، چرب، حساس و مختلط معجزه‌ می‌آفریند.
اسکراب علاوه بر پاکسازی پوست و زدودن سلول های پیر، باعث روشن شدن رنگ پوست شده و بعد از استفاده، پوست را برای جذب بهتر و بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی به خصوص انواع مرطوب کننده ها آماده‌ می‌کند، اما نکته قابل توجه این است که، ترکیبات همه اسکراب ها با کیفیت و عالی نیستند. بسیاری از اسکراب ها حاوی ترکیبات شیمیایی قوی می باشند که باعث ایجاد حساسیت پوستی می شوند.

توصیه ما به شما خرید اسکراب هایی با مشخصات ذیل است:

– دارای پروانه بهداشت باشد.

– بسته بندی مناسب داشته، روی لیبل آن تاریخ تولید نوشته شده، و اکسپایر قابل روئیت باشد.

– دارای منشاء گیاهی طبیعی باشد.

– مواد شیمیایی در ترکیبات آن حداقل و رو به صفر باشد.

– عاری از هرگونه اسانس و عطر شیمیایی باشد.

تعادل PH

مهم ترین موردی که قبل از استفاده از هر محصول درمانی پوست باید بدانید میزان تعادل pH آن است. متخصص پوست می تواند pH پوست را شناسایی و براساس آن به شما کمک کند تا محصولی استفاده کنید که تعادل آن را برهم نزند. تعادل pH پوست ما معمولا بین ۵/۴ و ۵/۵ است. اگر یک محصول با PH بالاتر از سطح طبیعی پوست ما مصرف شود به جای تاثیرات خوب آن را دچار آسیب می کند.

استفاده از اسکراب برای درمان جوش

اگر فکر می کنید لایه برداری پوست فقط برای افرادی است که صورت شان چین و چروک دارد، اشتباه است. نوجوانان و افرادی که جوش صورت و بدن دارند، می توانند با انجام دو بار پاکسازی پوست در ماه درمان شوند؛ به صورت یک برنامه معمولی درمان جوش، انجام لایه برداری هر دو هفته یک بار و برای هیپرپیگمانتاسیون هر ماه یک بار.

لایه برداری با سالسیلیک اسید

لایه برداری با سالسیلیک اسید به طور موثر برای درمان آکنه در هر سنی توصیه می شود. این کار بیرونی ترین بخش پوست شما را لایه برداری کرده و باعث می شود که حجم سلول های طبیعی افزایش پیدا کند و به کاهش تولید چربی زیاد پوست، بسته شدن منافذ پوستی و از بین بردن جوش های سر سیاه و سفید کمک کند.

افزایش کلاژن سازی

شما فقط لایه برداری از پوست و روشن شدن آن را می بینید ولی در واقع با این کار به سلول های جوان تر کمک می کنید تا فعالیت بیشتری در کلاژن سازی داشته باشند و دیرتر خاصیت کششی خود را از دست بدهند.

لایه برداری برای پوست های سبزه

لایه برداری شیمیایی یا مکانیکی به صورت سطحی یا عمقی و میزان تاثیرات مثبت و منفی آن بین افراد با رنگ پوست های مختلف، متفاوت است. پوست های سبزه و تیره رنگ، استعداد لکه دار شدن و ایجاد عوارض بیشتری در اثر لایه برداری دارند. به این افراد توصیه می شود از لایه برداری های سطحی تر با عمق کمتر و با تعداد دفعات بیشتر استفاده کنند تا عوارض آن تحت کنترل باشد.

اجتناب از مواد آرایشی

بعد از لایه برداری عدم تحمل نسبت به فرآورده های آرایشی به وجود می آید و باید به بیمار توصیه کرد تا چندین روز از این مواد استفاده نکند.
چه کسانی نباید لایه برداری انجام دهند؟

– افرادی که مستعد ایجاد اسکار یا جای زخم های شدید هستند.

– افرادی که پوست تیره دارند.

– افرادی که بعد از لایه برداری در معرض آفتاب قرار خواهند گرفت.

– افراد سیگاری، زیرا ترمیم و بهبود پوست آنها به خوبی افراد دیگر نیست. این افراد مستعد عفونت بوده و احتمال برگشت چروک های صورت نیز بیشتر است.

– خانم های باردار و شیرده

– افرادی که بیماری های داخلی، قلب، دیابت، فشارخون بالا و صرع دارند.

– افرادی که تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی هستند.
 
دکتر سلام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار