۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب+عکس
کد خبر: ۸۶۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
در گوشه و کنار جهان همیشه ساختمان های بسیار زیبایی ساخته می شوند که هنر طراح و معمار را به خوبی به تصویر می کشند. بناهایی که با طراحی های منحصر به فرد خود، یا بازگوکننده پیام خاصی هستند، یا تنها به منظور زیباسازی فضا در محل موردنظرشان ساخته و مستقر شده اند.

در این راستا می توان به ساختمان نیلوفر آبی در چین اشاره کرد که هدف از شکل‌گیری اش این بوده که نشان دهد نیلوفری که آن ها ساخته اند در هر فصل از سال و فارغ از هرگونه شرایط آب و هوایی، زیبایی های خود را به رخ بیننده می کشد.

اگر کنجکاو هستید تا دیگر ساختمان های زیبای جهان آشنا شوید، توصیه می کنیم تا مطلب زیر را از نظر بگذرانید. البته لازم به اشاره است که این ها تنها بخشی از معماری های بی نظیر جهان به شمار می روند.

ساختمان نیلوفر آبی در وجین، چین
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

ساختمان بی نظیر لوتوس در دریاچه مصنوعی وجین در کشور چین قرار دارد و یکی از زیباترین بناهای ساخته شده در قرن اخیر به شمار می رود.

ایده طراح این بوده که فضایی فوق العاده عالی و فارغ از هر گونه شرایط آب و هوایی ایجاد کند. این ساختمان برای ادارات دولتی ساخته شده است.


 
یک هتل بی نظیر در کوه های آلپ
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

این طرح هنوز به مرحله اجرا در نیامده است. اما بی نهایت جذاب و هیجان انگیز به نظر می رسد. ساختمانی که در عکس می بینید، قرار است در دل کوههای آلپ ساخته شود و سازنده آن نیز «اندری روزکو» است. افرادی که در اتاق های این بنا اقامت خواهند کرد، چشم‌انداز وسیعی به دامنه کوهستان خواهند داشت.

نمای بیرونی این بنا تماما از شیشه ساخته شده است.


 
خانه های مکعبی روتردام، هلند
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

مجموعه ای از ۴۰ خانه مکعبی در خیابان Overblaak در روتردام قرار دارند که به طرز عجیب و جالبی در کنار هم ساخته شده اند. چشم انداز کلی این مجتمع به گونه ای است که تصور می کنید، زمین در حال زیر و رو شدن است. این مجموعه توسط معماری به نام Piet Blom ساخته شده است و همه دیوارها و پنجره های شیب ۴۵ درجه دارند.


 
بنای اتمیوم در بروکسل، بلژیک
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

اشخاصی که این ساختمان را می بینند، شاید تصور کنند که فقط یک مجسمه بزرگ فلزی است. اما باید بدانید که یک ساختمان کامل با همه ویژگی هاست. در امتداد لوله ها، با حرکت دادن نیم‌کره ها می توان به یک موزه علمی و رستوران رسید.

اتمیوم، نشان دهنده ۹ اتم فلزی به شکل مکعب از یک سلول آهن است.


  
شهر هنر و دانش در والنسیا، اسپانیا
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

یکی از زیباترین معماری های قرن اخیر، این بناست که روی سطح آب و در میانه پارکی در والنسیا واقع شده است. این ساختمان به گونه ای طراحی شده که گویا به آینده تعلق دارد و در واقع شبیه اسکلت یک دیو خیالی است. مجموعه مورد بحث شامل ۵ ساختمان، یک میدان مسقف، سینما IMAX ، یک پارک، موزه علمی و اطلس اقیانوس شناسی است.


 
مجتمع حیدر علی‌اف در باکو، آذربایجان
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

این ساختمان زیبا و بسیار خاص را زاها حدید طراحی کرده است و از فرم و شکل فرازمینی آن می توان به خوبی این موضوع را حدس زد. ظاهر ساختمان به شکل شناور طراحی شده است و داخل آن از ادارات و نمایشگاه های گوناگون تشکیل شده است.


 
مرکز خرید امپوریا در مالمو، سوئد
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

امپوریا یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در منطقه اسکاندیناوی به شمار می رود که به صورت خمیده و تماما شیشه ساخته شده است. در فضای داخلی ساختمان، بازدیدکننده ها و مشتریان شاهد پله برقی های رنگی، تاب به جای نیمکت و باغچه های معلق خواهند بود.


 
لا مورالا روجا در کالپس، اسپانیا
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

یک پروژه آپارتمان سازی در جنوب اسپانیا وجود دارد که بدون شک همه عاشق آن خواهند شد. برگردان نام محلی این مجتمع، «دیوار قرمز» است و این بنا در محله عرب نشین سواحل مدیترانه واقع شده است.

داخل ساختمان رنگ قرمز به رنگ های بنفش و آبی تغییر می کند.


 
موزه هنر و دانش در سنگاپور
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

این موزه یکی از جاذبه های اصلی سنگاپور به شمار می رود. نمای کلی آن یادآور گل های نیلوفر است. سه آسمان خراش در پشت این بنا که یک کشتی روی هر سه آن ها قرار گرفته، شن های خلیج مارینا نام دارد و یکی از لوکس ترین هتل ها و شاهکارهای معماری این کشور به شمار می رود.


 
کپیتال گیت در ابوظبی، امارات متحده عربی
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

این برج با ارتفاع ۱۵۸٫۵ متر یکی از بلندترین ساختمان های ابوظبی به شمار می رود. در کتاب گینس نیز نام این بنا به عنوان بلندترین ساختمان ساخت بشر ثبت شده است. این آسمان‌خراش حدود ۱۸ درجه خمیدگی دارد. در مقایسه شاید بد نباشد بدانید که برج پیزا فقط ۴ درجه خمیدگی دارد.

نام دیگر این بنا «برج کج ابوظبی» است.


 
مارکتل در روتردام، هلند
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

مارکت هال یکی از زیباترین مراکز خرید جهان به شمار می رود. این پاساژ فوق العاده زیبا در دل یک مجتمع مسکونی ساخته شده و طاقی شکل است. فضای داخلی ساختمان با آثار هنری «آرنو کوئینن»، میوه ها، سبزیجات، ماهی و گل ها آراسته شده است. به همین خاطر است که برخی به آن لقب «کلیسای سیستین روتردام» را داده اند.

کلیسای سیستین، یک کلیسای بزرگ و معروف در شهر واتیکان است و در کاخ رسالت قرار گرفته که اقامتگاه رسمی پاپ محسوب می‌شود. کلیسای سیستین همچنین به خاطر معماری و تزئینات فرسکوی هنرمندان عصر رنسانس همچون میکل آنژ، ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو، پینتوروچیو و دیگران مشهور است.


 
موزه Guggenheim در بیلبائو، اسپانیا
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

این بنا یکی از خاص ترین ساختمان های سبک ساختارشکنی است. «فیلیپ جانسون»، معمار معاصر این ساختمان را به عنوان یکی از بی نظیرترین ساختمان های عصر حاضر نامیده است. این موزه، نمایشگاه های دایمی و موقتی دارد. نمایشگاه دائمی آن به آثار هنری قرن ۲۰ میلادی متعلق است.

لازم به اشاره است که نباید این موزه را با موزه  Guggenheim شهر نیویورک اشتباه بگیرید.
 

 
کانستائوس گریز در گریز، اتریش
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

این گالری هنرهای مدرن، «بیگانه مهربان» نام دارد. طراحی آن را برخی افراد به قلب نهنگ و برخی دیگر به بالنی شبیه ساختمان تشبیه می کنند. کانستائوس به سبک معماری حبابی ساخته است؛ روشی که ساختمان ها در آن شبیه آمیب یا جانور تک‌سلولی شاخته می شوند. همچنین اشاره کنیم که این بنا در شب می درخشد.


 
راهروی انگلستان، نمایشگاه بین المللی ۲۰۱۰ شانگهای
 
 ۱۴ ساختمان بسیار زیبا با طراحی‌های عجیب

در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی ۲۰۱۰ در شهر شانگهی، تقریبا نظر همه بازدیدکننده به راهروی انگلستان جلب می شد. این پاویلیون با ترکه های فیبرنوری بسیار باریک و شفاف ساخته شده و به هیچ عنوان نمی توان از آن عکاسی کرد. در داخل این عمارت بی نظیر، بازدیدکننده ها می توانند بذرهای گیاهان موزه گیاهشناسی سلطنتی انگلستان را مشاهده کنند.

روزیاتو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
1
0
اینا همه شون فتوشارپ بودن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار