آیا طول عمر انسان، حد و مرز دارد؟!
کد خبر: ۸۶۸۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
بسیاری از دانشمندان نیز بر این باورند که انسان ها امروزه به حداکثر طول عمر خود رسیده اند و تعداد افراد بالای صد سال آنقدر کم است که می توان حکم به اتفاقی بودن آنها داد.
 آیا طول عمر انسان، حد و مرز دارد؟!
 
آیا طول عمر انسان، حد و مرز دارد؟!   اختصاصی «تابناک باتو»؛ جشن های تولد صدسالگی آنقدر کمیابند که گاهی سر از روزنامه ها و دیگر رسانه های جمعی درمی‌آورند.

اما به دلایلی چون پیشرفت تکنولوژی و داروسازی و آب و هوای مناسب بیشتر مناطق دنیا این گونه جشن ها در آینده به مناسبت رایجی تبدیل می شوند. جمعیت افراد بالای صد سال روز به روز افزایش می یابد و این موضوع دانشمندان را متقاعد کرده که حد و مرزی برای طول عمر انسان وجود ندارد.

پیر دیروز، میانسال امروز

در سال ۱۹۰۰ میانگین امید به زندگی برای مردان ۴۶.۳ سال بود. زنان کمی خوش شانس تر بودند و با میانگین ۴۸.۳ سال از مردان پیشی گرفته بودند. در پایان قرن بیستم امید به زندگی به طرز شگفت انگیزی افزایش یافته و برای مردان به ۷۵ و برای زنان به ۸۰ سال رسید.

بنا بر این آمار قابل درک است که صد سالگی در سال های آغازین قرن بیستم کمیاب باشد. اکنون اما سازمان ملل برآورد می کند تا سال ۲۰۵۰ حدود سه و نیم میلیون تن بالای صد سال در دنیا حضور داشته باشند. تیمی از محققان هلندی از مدل هایی ریاضی بهره گرفتند تا امید به زندگی را در سال ۲۰۷۰ پیش بینی کنند. نتیجه ی کار این محققان عدد ۱۲۵ را پیش بینی می کند و مباحثات زیادی را در مجامع پزشکی به وجود می آورد.

البته این محاسبات تنها به دلیل غیر منتظره بودن عدد ۱۲۵ صورت نگرفت، بلکه به این دلیل که این محققان هلندی بر این باور بودند که تمامی پتانسیل رشد طول عمر انسان در نظر گرفته نشده است و این رقم می تواند بالاتر از ۱۲۵ نیز باشد، دست کم پنج مقاله ی دیگر منتشر شد که با این عقیده ی آنها مخالفت می کرد.

در یکی از این مقالات آمده بود که این گروه هلندی از اطلاعاتی تاریخ گذشته و نادرست استفاده کرده اند و نتایجشان صحیح نیست.

بسیاری از دانشمندان نیز بر این باورند که انسان ها امروزه به حداکثر طول عمر خود رسیده اند و تعداد افراد بالای صد سال آنقدر کم است که می توان حکم به اتفاقی بودن آنها داد.

پاسخ درست هرچه باشد دانشمندان این نسل و نسل بعد حداقل از هم کیشان قرن بیستمی خود فرصت بیشتری برای بحث بر سر این موضوع دارند، شاید حتی بیشتر، زیرا بیشتر از آنها عمر می کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
3
0
به نظر من انسان‌، خیلی خیلی بیشتر از اینها میتونه عمر کنه. فقط کافی هست که سطح رادیکال‌های آزاد بدن همیشه در یک سطح خاصی باقی بمونه تا انسان هیچوقت پیر نشه. ولی خوب این کار تقریبا محال هست، ولی احتمالا در آینده تلاش‌های بیشتری خواهد شد و به نظرم با کنترل این فاکتور انسان‌ها باز هم بیشتر عمر خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
پس شاید بهتر باشد مبحث رادیکال از کتابهای ریاضی حذف شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
محمد درست ميگه و متاسفم براي كسي كه اون جواب رو داده!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار