آغاز سال تحصیلی در کشورهای مختلف +تصاویر
کد خبر: ۸۶۷۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 26    -    ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
همزمان با آغاز سال تحصیلی در کشور ایران، سال تحصیلی بسیاری از کشورها نیز شروع شده است و حتی بعضی از آنها سال تحصیلی خود را از اواسط شهریور ماه آغاز کرده‌اند.

سال تحصیلی در ایران یکم مهرماه آغاز می‌شود و در آخر خردادماه نیز به پایان می‌رسد؛ یکم تیرماه تا پایان شهریور همزمان با تعطیلات تابستانی، مدارس همچنان برای دانش‌آموزانی که قصد جهشی خواندن دارند و یا در امتحانی نمره کم گرفته‌اند و نیاز به آزمون مجدد دارند، دایر است.

در زیر به بررسی آغاز و پایان سال آموزشی کشورهای چین، هند، ژاپن، لائوس، لبنان، مالزی، مغولستان، عمان، فیلیپین، عربستان سعودی، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ترکیه و امارات متحده عربی می‌پردازیم:

 
آغاز سال تحصیلی در کشورهای مختلف
 

1- چین

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین در شرق آسیا واقع شده است و به عنوان پر جمعیت‌ترین کشور دنیا بیش از یک میلیارد و 400 میلیون نفر جمعیت دارد.

سال آموزشی در کشور چین از اوایل سپتامبر برابر با 12 شهریورماه آغاز می‌شود و تا یک جولای به طول می‌انجامد که این تاریخ برابر با حدوداً 10 تیرماه است.

آغاز سال تحصیلی در کشورهای مختلف

 

هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ شهر جزیره‌ای در جنوب کشور چین است که 8 میلیون نفر جمعیت دارد.

سال تحصیلی هنگ‌کنگ یک سپتامبر برابر حدود 12 شهریورماه آغاز می‌شود و پایان آن برابر با 10 جولای است.

2- هند

هندوستان در جنوب آسیا قرار دارد و بیش از یک میلیارد و 230 میلیون نفر جمعیت دارد که از این جهت دومین کشور پرجمعیت جهان نام گرفته است.

سال تحصیلی کشور هندوستان در اکثر شهرهای این کشور از اواسط ژوئن برابر با 26 خردادماه آغاز می‌شود و در واسط آوریل برابر با 26 فرودین ماه پایان می‌یابد.

3- ژاپن

ژاپن کشوری در اقیانوس آرام و در آسیای شرقی است؛ سال تحصیلی در این کشور از اواسط ماه آوریل آغاز می‌شود و تا آخر مارس طول می‌کشد.

شروع سال تحصیلی در این کشور برابر با 20 فروردین ماه در ایران است و پایان سال تحصیلی آن حدودا 10 اردیبهشت است.

آغاز سال تحصیلی در کشورهای مختلف

4- لائوس

دموکراتیک خلق لائوس در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و بالغ بر 7 میلیون نفر جمعیت دارد.

سال تحصیلی در لائوس اول سپتامبر برابر با حدود 12 شهریورماه آغاز می‌شود و تا نیمه ژوئن برابر با پایان خردادماه به طول می‌انجامد.

5- لبنان

جمهوری لبنان در غرب آسیا واقع شده است و حدود 9 میلیون نفر جمعیت دارد؛ سال تحصیلی در لبنان اولین دوشنبه اکتبر برابر با 10 مهرماه آغاز می‌شود و تا میانه ژوئن برابر با اواخر خردادماه به طول می‌انجامد.


آغاز سال تحصیلی در کشورهای مختلف
6- مالزی

مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و بالغ بر 31 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد.

سال تحصیلی در مدارس دولتی مالزی به دو دوره تقسیم می‌شود، اولین دوره معمولاً در اوایل ماه ژانویه شروع می‌شود و در پایان ماه می به اتمام می‌رسد و دومین دوره نیز در اواسط ماه ژوئن آغاز می‌شود و اواسط ماه نوامبر به پایان می‌رسد.

در واقع آغاز سال تحصیلی مالزی برابر با اواسط دی ماه در ایران و پایان آن نیز برابر با حدود 20 آبان ماه است.

7- مغولستان

مغولستان در مرکز قاره آسیا قرار دارد و جمعیت آن بالغ بر 3 میلیون نفر است.

سال تحصیلی در این کشور اوایل سپتامبر برابر با 12 شهریورماه آغاز می‌شود و دهه اول ژوئن برابر با 20 خردادماه به پایان می‌رسد.

8- عمان

عمان یک کشور پادشاهی در خاور شبه‌جزیره عربستان است که حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد.

شروع سال تحصیلی در کشور عمان 8 سپتامبر برابر با 18 شهریور است و سال تحصیلی این کشور در 26 ژوئن برابر با 4 تیرماه به پایان می‌رسد.


آغاز سال تحصیلی در کشورهای مختلف
 

9- فیلیپین

فیلیپین کشور آسیایی است که در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام و نیمه ... قرار گرفته است و حدود 103 میلیون نفر جمعیت دارد.

سال تحصیلی در فیلیپین اولین دوشنبه ژوئن برابر با 17 خردادماه آغاز می‌شود و 7 آوریل برابر با 18 فروردین ماه به پایان می‌رسد.

آغاز سال تحصیلی در کشورهای مختلف

10- قطر

قطر با نام رسمی دولت قطر در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌جزیره عربستان و در بستر جنوبی خلیج فارس واقع شده است و بالغ بر 2 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد.

اکثر مدارس قطر سال تحصیلی را در 17 ماه سپتامبر برابر با 25 شهریور ماه آغاز می‌کنند و در دهه اول ژوئن برابر با 21 خرداد به پایان می‌رسانند.

11- عربستان سعودی

عربستان با نام رسمی عربستان سعودی بزرگ‌ترین کشور در بافت آسیا است و حدود 28 میلیون نفر جمعیت دارد.

شروع سال تحصیلی در عربستان در اوایل ماه سپتامبر برابر با 10 شهریورماه است و پایان آن نیز در دهه اول ژوئن برابر با 21 خردادماه است.

12- کره‌جنوبی

کره‌جنوبی در بخش جنوبی شبه‌جزیره کره در شرق آسیا قرار گرفته است و بالغ بر 52 میلیون نفر جمعیت دارد.

سال تحصیلی در کره‌جنوبی اواخر آگوست برابر با هفته اول شهریورماه آغاز می‌شود و در اوسط ژوئن برابر با 25 خرداد ماه به پایان می‌رسد.

آغاز سال تحصیلی در کشورهای مختلف

13- تایوان

تایوان در شرق آسیا قرار دارد و بالغ بر 24 میلیون نفر جمعیت دارد.

سال تحصیلی کشور تایوان در هفته اول سپتامبر برابر با 18 شهریورماه آغاز می‌شود و مدارس هفته اول جولای برابر با 10 تیرماه تعطیلات تابستانی خود را آغاز می‌کنند.

14- تایلند

تایلند در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و بالغ بر 67 میلیون نفر جمعیت دارد.

شروع سال تحصیلی در این کشور اول ماه می برابر با اواسط اردیبهشت‌ماه است و در آخر فوریه برابر با حدوداً 9 اسفندماه به پایان می‌رسد.

15- ترکیه

ترکیه در جنوب غربی آسیا و خاورمیانه واقع شده است و حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد.

دانش‌آموزان ترکیه‌ای نیز از اواسط ماه سپتامبر مدارس خود را آغاز می‌کنند و سال تحصیلی‌شان تا اواخر ژانویه نیز به طول می‌انجامد که آغاز مدرسه این کشور برابر با حدود 25 شهریورماه در ایران است.

آغاز سال تحصیلی در کشورهای مختلف

16- امارات متحده عربی

امارات متحده عربی یک پادشاهی مطلقه فدرال در جنوب غربی قاره آسیا است و در شرق شبه‌جزیره عربستان در خاورمیانه است که بالغ بر 8 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد.

اکثر مدارس امارات سال تحصیلی را در ماه سپتامبر آغاز می‌کنند و تمام مدارس در ماه‌های جولای و آگوست تعطیل هستند؛ آغاز مدارس در این کشور برابر با 10 شهریورماه در ایران است.

فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
1
2
چرا تفکیک جنسیتی نشدند اینها دیگر درس نمی خوانند واز لحاظ علمی عقب میافتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
1
0
عكس لبنان مربوط به اردوگاه پناهندگان سوريه، وگرنه وضع خودشون خيلي هم خوبه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار