این روزها همه برای عروسی و کنسرت به ترکیه می روند!
کد خبر: ۸۶۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
 این روزها باید عادت کنیم که بسیاری از اتفاقات زندگی روزمره هموطنان‌مان در کشورهای همسایه برگزار شوند! به گزارش کافه سینما، کنسرتی که در تهران برگزار نشد دو روز دیگر در شهر استانبول برگزار می شود.

کامران رسولزاده خواننده ای که خود را بیشتر شاعر میداند ، چند روز دیگر با یکی از معروفترین خوانندگان نام آشنای ترک مورات ککیلی در یکی از سالنهای مطرح شهر استانبول سالن کنگره خلیج برای اجرای کنسرتی مشترک به روی استیج میرود.

این اتفاق در حالی تا چند روز دیگر در خاک ترکیه رخ خواهد داد که سال گذشته قرار بود این برنامه در ایران برگزار شود که بنا به دلایلی این کنسرت لغو شد.

617938_416

 

کامران رسولزاده خواننده ای با سبک متفاوت است و ترانه های وی بیشتر اجتماعی میباشد و همین مورد ایشان را در گروه خوانندگان خاص قرار داده ، کامران رسولزاده که هم اکنون در شهر استانبول حضور دارد شب گذشته در گفتگویی کوتاهی که در همین رابطه با وی داشتیم درباره حضور مردم در این کنسرت مشترک گفت : مجوز برگزاری این کنسرت در تهران سالهای پیش صادر شده بود اما عملا” انجام نشد در سال ۹۴ مجوز کنسرت استانبول را گرفتم که در حال حاضر نیز با استقبال خوبی در ترکیه در حال انجام است.
گفتنی است که بلیط کنسرت مورات ککیلی و کامران رسولزاده هم اکنون در داخل کشور و از طریق سایت تیوال فروخته میشود و این اتفاق شاید در نوع خود جالب باشد و دلیل آن برگزاری کنسرت در کشوری دیگر است.

617939_887

در همین رابطه کامران رسولزاده با قرار دادن تصویر خود در کنار مورات ککیلی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: روزهای پرکار قبل از کنسرت و در پست دیگری درباره این اتفاق اینگونه با مخاطبان خود سخن گفت: شمارش معکوس برای شبی که از عمیق ترین صدای قلبم برایتان خواهم خواند، به همراه دوست و برادر خوبم "مرات ککیلی ”

از سوی دیگر در حالی که پیش از این برخی رسانه ها اعلام کردند که با توجه به ممنوع‌الکاری محمدرضا شجریان در ایران، برای اجرای دو روز کنسرت این خواننده در استانبول حدود ۱۱ میلیارد تومان پول از ایران خارج می‌شود به تازگی سایت رسمی این خواننده خبر از لغو کنسرتش داد.

به گزارش سینماژورنال سایت «دل‌آواز» وابسته به این خواننده در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام لغو این کنسرت از مخاطبانی که بلیت این کنسرت را خریداری کرده بودند خواسته است برای دریافت هزینه بلیت با این سایت مکاتبه کنند.

هنوز مشخص نشده دلیل لغو این کنسرت چیست و سایت متبوع شجریان هم فقط از برگزاری کنسرت در زمانی دیگر سخن گفته است.

متن اطلاعیه سایت "دل آواز” به شرح زیر است:

به این وسیله به اطلاع می‌رساند، متأسفانه امکان اجرای «کنسرت محمدرضا شجریان و گروه شهناز» در استانبول به دلایل فورس ماژور در تاریخ معین فراهم نیست. به همین دلیل تیم برگزاری کنسرت با سپاس بسیار از شما عزیزان، بر آن شد تا اجرای این کنسرت را به تاریخ دیگری موکول کند.

از همین رو با پوزش از عزیزانی که اقدام به تهیه بلیت کرده‌اند تقاضا می‌شود از طریق فرم تماس موجود در همین صفحه (سایت دل‌آواز) اطلاعات خود را شامل: نام کامل (مطابق بلیت خریداری‌شده)، تعداد بلیت، شماره سفارش، مبلغ پرداختی، چهار رقم آخر کارتی که به وسیله آن پرداخت انجام شده، شماره تماس و شماره کارت و نام صاحب کارتی که تمایل دارند مبلغ به آن باز پرداخت شود، برای ما ارسال کنند.

به‌دلیل حجم بالای بلیت‌ها، این بازپرداخت به صورت مرحله‌ای برای عزیزان واریز خواهد شد. همچنین از طریق رسانه‌های رسمی شرکت دل‌آواز و محمدرضا شجریان به‌زودی تاریخ جدید اجرای این برنامه به اطلاع شما عزیزان گرامی خواهد رسید.

همچنین روزنامه شرق گزارش داد: برای برگزاری هر مراسم عروسی در آنتالیا که چهار ساعت به طول خواهد انجامید، باید حداقل ٢٠٠ میهمان داشته باشید و هزینه لازم برای ورودی هر نفر ١١٠ دلار است. در استانبول حداقل تعداد میهمانان صد نفر و هزینه ورودی هر نفر ٨٠ دلار است.
به این مبالغ باید این نرخ‌ها را هم اضافه کنید: هزینه تزئینات میز و گل‌آرایی، شروع قیمت برای هر نفر ٢۵ دلار؛ عکاسی و فیلمبرداری، شروع قیمت از سه هزار دلار؛ آتش‌بازی و جلوه‌های ویژه، شروع قیمت از چهار هزار دلار؛ دی‌جی و موزیک ایرانی و سیستم صوتی، شروع قیمت از هزارو ۵٠٠ دلار؛ هزینه گل‌آرایی و ماشین عروسی، شروع قیمت از ٢٠٠ دلار؛ گل و آرایش عروس، شروع قیمت از ۵٠٠ دلار.

مسئولی که در حال ارائه این نرخ‌هاست در ادامه یک نکته دیگر را هم اضافه می‌کند و می‌گوید: «البته این نرخ‌ها همان‌طور که گفتم برای شروع است و ممکن است شما مشتری‌ای باشید که قیمت برای‌تان مهم نیست. ما همه این خدمات را به‌صورت لاکچری و مجلل به شما ارائه می‌دهیم، مثلا یک نمونه‌اش این است که برای موسیقی و دی‌جی شما می‌توانید عروسی‌تان را با دو هزار دلار و یک دی‌جی معمولی برگزار کنید، اگر هم خواستید ما با سه خواننده مشهور ایرانی قرارداد داریم که هرکدام را پیشنهاد بدهید به عروسی‌تان می‌آوریم». او همچنین در ادامه توضیح می‌دهد: «ما این خوساننده‌ها را برای شما می‌آوریم، اما اگر شما خواننده خاصی مدنظرتان است به ما اعلام کنید تا ما با او مذاکره کنیم».

برای پیگیری خدمات و احتمالا قیمت‌های دیگر با یکی دیگر از شرکت‌های فعال در این زمینه هم تماس می‌گیرم، خانمی که پاسخ‌گوی تلفن این شرکت مستقر در استانبول است بعد از چندین تماس ناموفق روی واییر و واتس‌اپ برایم پیغام می‌گذارد که سرشان شلوغ است و باید صبر کنم. بعد در وایبر توضیحاتی را در زمینه خدماتی که ارائه می‌دهند و همچنین قوانین و قواعد کارشان برایم می‌فرستد. طبق این توضیحات مشتری در هر شهر و منطقه‌ای از ترکیه، اعم از انواع هتل‌ها، کاخ‌های تاریخی، کشتی‌های تفریحی، باغ‌های جنگلی، تراس‌های دریایی و… که مایل باشد عروسی او برگزار خواهد شد، اما هرکدام قوانین خاص خودشان را برای پذیرش میهمان دارند.

617941_187

 

برای مثال در این متن نوشته شده است سرو غذا در هر یک از این مکان‌ها با خود صاحبان آنجاست و غذاهایی که ارائه می‌شود هم غذاهای ترکی است و خانواده‌های عروس و داماد نمی‌توانند مثلا از رستوران‌های ایرانی غذای ایرانی گرفته و به این محل بیاورند، مگر اینکه مذاکره شود و هزینه لازم برای این کار پرداخت شود.

مسئول این شرکت همچنین توضیح می‌دهد از الان اگر کسی بخواهد برای برگزاری عروسی‌اش در ترکیه با خدمات این شرکت جا رزرو کند، باید تا تابستان سال ٢٠١۶ صبر کند و برای این کار باید از اکتبر آینده، مراحل ابتدایی کار برای رزرو جا و پرداخت بخشی از هزینه‌ها را شروع کند.

آنها همچنین می‌گویند دو یا سه ماه قبل از نهایی‌شدن کار باید داماد یا برگزار‌کننده عروسی به ترکیه بیاید لوکیشن‌ها و خدماتی که قرار است ارائه شود را ببینند و یک ماه مانده به عروسی همه هزینه‌های لازم را بپردازد و تسویه‌حساب کند تا در موعد مقرر عروسی برگزار شود.

آنها همچنین توضیح می‌دهند در صورتی که کسی مایل باشد، این شرکت‌ها می‌توانند کار تهیه بلیت و جابه‌جایی مسافران از ایران یا هر کشور دیگری را به محل عروسی در ترکیه انجام دهند که برای این کار باید هزینه‌های جداگانه‌ای، شامل قیمت بلیت هواپیما، هزینه ترانسفر فرودگاهی از فرودگاه تا هتل یا محل برگزاری عروسی و… پرداخت شود.

مسئول یکی از همین شرکت‌ها در پاسخ به این سؤال که گرفتن عروسی در ترکیه از چه زمانی و چطور مرسوم شده است هم این‌گونه توضیح می‌دهد: «برخی عروسی‌های برگزارشده متعلق به ایرانیان ساکن در دیگر کشورها، مانند کشورهای آمریکا و کانادا یا اروپاست که می‌خواهند عروسی‌شان در نزدیک‌ترین کشور به ایران برگزار شود تا میهمانان‌شان با خیال راحت‌تری بیایند

چون اگر قرار باشد همه این میهمانان را به کشور خودشان ببرند هم هزینه جابه‌جایی آن زیاد می‌شود هم ممکن است به همه ویزا داده نشود، از طرفی کشور ترکیه از مسافران ایرانی ویزا نمی‌خواهد و به همین دلیل کار بسیار راحت شده است، برخی از ایرانیان ساکن کشور هم مایل هستند عروسی‌شان در جایی متفاوت و جالب برگزار شود و برخی محدودیت‌ها را هم نداشته باشد، از طرفی خدماتی که در زمینه عروسی در ترکیه ارائه می‌شود، برای خیلی‌ها جالب است و همه اینها باعث شده است، در سال‌های اخیر برگزاری عروسی‌های ایرانی در ترکیه رونق بگیرد».

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
1
وقتی در کشور خودمون چنین امکانی نیست، راه حل های دیگری را هم می توان جستجو کرد.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
2
0
تمام إمكانات در كشور مهياست،فقط انها ميدانند جكونه تبليغ كنند تا ً بول بي زبونو از كشور خارج كنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار